• Wed 12 Jun 2019 17:36
    526 visningar
    4 svar
    4
    526

    Ni som fått missfall har era gravid symptom innan blivit mindre tiden innan?

    Jag undrar som titeln lyder..

    Jag har nämligen fått ett väldigt diffust besked efter VUL att läkaren är osäker på om gulesäcken var tillräckligt stor och att det kanske inte är en normal graviditet..

    Därför undrar jag om ni som upplevt missfall på något vis märkt att missfallet var på gång innan själva smärtan och blödningen?

  • Svar på tråden Ni som fått missfall har era gravid symptom innan blivit mindre tiden innan?
  • Wed 12 Jun 2019 21:04
    #1

    Hej! Förstår att du är orolig men det kanske bara var för tidigt för att se?

    Jag har inte märkt några minskade symtom vid mina missfall men har iofs inte haft jättetydliga symtom någon av gångerna. 

  • Wed 12 Jun 2019 21:04
    #2

    Jag svarade i förra tråden du skrev.

    Har du vart på återbesök än? Var det då dom sade detta eller var det från förra besöket?

    Hoppas verkligen att allt går vägen för dig!!

    Under vår andra graviditet hade jag allt från rosa flytningar till blödningar mellan v.6-v.12.

    I vintras (grav 3) så fick jag rosa flytningar i v.5+5. Var inte orolig till en början pga tidigare erfarenhet. Men ju mer dagar som gick desto mer symptom försvann, det gjorde det aldrig förra gången. 2 veckor (lördag) efter 1a rosa flytningen så började jag blöda lite. Dagen jag började blöda skulle jag ha mens. Hade som lättare mensvärk. Men för varje dag så ökade blödningen och värken. På onsdagen gjorde jag vul, jag skulle ha vart i v.8+2 men läkaren mätte upp till v.5+5. Dagen efter så kom själva missfallet.

    För mig så försvann symptomen rätt så snabbt.

  • Wed 12 Jun 2019 21:24
    #3

    Tack för svar!

    Jag var som du skriver Ebo88 på VUL i fredags på en privat klinik, där barnmorskan var allt annat en vänlig och gjorde oss oroliga med att hon inte såg gulesäcken så mycket tyckte hon borde och sa att vi nog inte hade en normal graviditet. Vi har då i vecka 6+0ca..

    Vi bokade in ett återbesök som skulle ske nu på fredag..

    Men vi valde att avboka det.

    Mötet med henne var så dåligt och jobbigt att bara det kändes tufft att gå dit igen..

    Men också för att vi tänkte som så.. Att OM det skulle visa några avvikelser så är det ända som kommer ske att hon säger åt oss att gå hem och invänta ett missfall. Och så känner vi att vi hellre låter det vara nu och lita på min kropp.. För så som jag mår nu så mår jag fruktansvärt, kräks och sover och brösten håller på att explodera.

    Så vi litar på att det kroppen visar är tecken på en stark graviditet.

    Därför jag funderade på om ni känt något mindre eller annorlunda när missfallet kom..

    Jag är väldigt orolig men försöker hålla mej lugn..

    Längtar till vecka 12 då vi får ul genom våran barnmorska på vc.

    Men den oron som planterades i mej vid VUL är tuff att ha med sig!

  • Wed 12 Jun 2019 21:37
    #4
    Gimele skrev 2019-06-12 21:24:30 följande:

    Tack för svar!

    Jag var som du skriver Ebo88 på VUL i fredags på en privat klinik, där barnmorskan var allt annat en vänlig och gjorde oss oroliga med att hon inte såg gulesäcken så mycket tyckte hon borde och sa att vi nog inte hade en normal graviditet. Vi har då i vecka 6+0ca..

    Vi bokade in ett återbesök som skulle ske nu på fredag..

    Men vi valde att avboka det.

    Mötet med henne var så dåligt och jobbigt att bara det kändes tufft att gå dit igen..

    Men också för att vi tänkte som så.. Att OM det skulle visa några avvikelser så är det ända som kommer ske att hon säger åt oss att gå hem och invänta ett missfall. Och så känner vi att vi hellre låter det vara nu och lita på min kropp.. För så som jag mår nu så mår jag fruktansvärt, kräks och sover och brösten håller på att explodera.

    Så vi litar på att det kroppen visar är tecken på en stark graviditet.

    Därför jag funderade på om ni känt något mindre eller annorlunda när missfallet kom..

    Jag är väldigt orolig men försöker hålla mej lugn..

    Längtar till vecka 12 då vi får ul genom våran barnmorska på vc.

    Men den oron som planterades i mej vid VUL är tuff att ha med sig!


    Usch så tråkigt för er att behöva gå igenom denna oro :/

    Men som Ellendellen skriver - det var så tidigt!! Väldigt svårt att se allt under de veckorna.

    Som sagt, första gången för mig var en hemsk upplevelse men sen visade sig allt vara bra!!

    Det är ju iaf bra att du har symptom kvar och att dom inte försvinner.

    Hoppas verkligen att det går vägen för er!!!
Svar på tråden Ni som fått missfall har era gravid symptom innan blivit mindre tiden innan?