• Anonym (Perso­nlig assist­ent)
    Wed 12 Jun 2019 19:07
    2114 visningar
    7 svar
    7
    2114

    Humana assistans

    Hej är det någon som är anställd i humana ? Hsr jobbat i2 år och fått upp lönen 2 kr har en lön på 122.20 är de en norrmal lön på humana är 40.år jobbat inom vården i 20.år. har utbildning. Fundera begära.mer.lön men vet inte om de ör deras max jag har.

  • Svar på tråden Humana assistans
  • Anonym (Snålt­)
    Thu 13 Jun 2019 00:45
    #1

    När jag började på human för 3 år sen så hade jag 125kr/h, jobbat cirka 7år inom vården men ingen utbildning. Så.tycker att din lön är lite snål.

  • Anonym (Snålt­)
    Thu 13 Jun 2019 00:45
    #2

    När jag började på human för 3 år sen så hade jag 125kr/h, jobbat cirka 7år inom vården men ingen utbildning. Så.tycker att din lön är lite snål.

  • Anonym (Snålt­)
    Thu 13 Jun 2019 00:45
    #3

    När jag började på human för 3 år sen så hade jag 125kr/h, jobbat cirka 7år inom vården men ingen utbildning. Så.tycker att din lön är lite snål.

  • Anonym (Perso­nlig assist­ent) Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 12:59
    #4

    Var de jag misstänkte att jag har en dålig lön med tanke på min utbildning

  • Anonym (PA)
    Fri 14 Jun 2019 09:29
    #5

    Hej! Jag tycker det låter som en låg lön. Jag jobbar också som personlig assistent och hos oss får vikarierna runt 135kr/h, lite olika beroende på utbildning och erfarenhet. Men jag vet också att lönen baseras på kundens ekonomi inom vissa assistansbolag, så lönen kan skilja sig hos olika kunder inom samma assistansbolag beroende på vad kundens får för pengar som ska täcka assistansomkostnaderna.

  • Anonym (A)
    Fri 14 Jun 2019 13:46
    #6
    Anonym (PA) skrev 2019-06-14 09:29:18 följande:
    Hej! Jag tycker det låter som en låg lön. Jag jobbar också som personlig assistent och hos oss får vikarierna runt 135kr/h, lite olika beroende på utbildning och erfarenhet. Men jag vet också att lönen baseras på kundens ekonomi inom vissa assistansbolag, så lönen kan skilja sig hos olika kunder inom samma assistansbolag beroende på vad kundens får för pengar som ska täcka assistansomkostnaderna.
    Tycker också att det låter som en låg lön
  • Anonym (H)
    Sat 15 Jun 2019 19:26
    #7

    Oj, och jag som tyckte jag hade dålig lön.

    Jobbar åt humana sen ett halvår, har 134 kr/h grundlön.

    Skitdåligt! Knappt någon erfarenhet som assistent, men jobbat med människor i ca 10 år.

    Vad jag förstått så här kunden en budget, i mitt fall så är de andra assistenterna mer erfarna. Har också hört att humana är lite snåla för att kunna stoppa mer i sina egna fickor.

Svar på tråden Humana assistans