• Anonym (Blir galen)
    Wed 12 Jun 2019 19:18
    471 visningar
    17 svar
    17
    471

    Han tar sina syskon framför mig (sin fru)

    Min man har några syskon. I början drog vi jämt. Men senare urartade det. Första syskonet skrev hur ful jag var och va en dålig mamma som klädde mig hemskt.

    Andra syskonet uteslöt mig från jul och födelsedagar för att jag mått dåligt psykiskt och legat inlagd. Detta va pinsamt enligt denne.

    Den tredje anmälde oss till soc utan att ha kollat läget med oss först. Den bor dessutom 50 mil bort och dom pratar aldrig. Den hade enbart gått på mammans ord att vi fick låna pengar då vi båda var arbetslösa. Denne ringde inte ens innan och kollade läget om vi sökt hjälp från myndigheter. Blev väldigt jobbigt.

    Nu ska näst yngsta syskonet ta studenten och min man ska dit på middag. Med alla dessa andra syskon. Jag sa att jag går inte pga all uppståndelse och bråk. Jag föreslog istället att vi kan bjuda henne på middag eller liknande själva. Det gick han inte med på och nu är han skitarg för att jag inte vill följa med. Men kom igen! Jag är tydligen skitful, en dålig mamma och psyko för att jag sökt hjälp när jag mådde dåligt. Vill verkligen inte sitta där och le och va helt utesluten. För så gör dom, dom sitter enkom med sina syskon och snackar skit. Vafan ska jag göra? Tycker jag kom med ett rimligt förslag om middagen..

  • Svar på tråden Han tar sina syskon framför mig (sin fru)
  • Wed 12 Jun 2019 22:06
    #1

    Låt honom gå själv, han kan ju ljuga och säga du är sjuk om han vill.

  • Anonym (A)
    Wed 12 Jun 2019 22:15
    #2
    Tow2Mater skrev 2019-06-12 22:06:54 följande:
    Låt honom gå själv, han kan ju ljuga och säga du är sjuk om han vill.
    Tycker jag med
  • Wed 12 Jun 2019 22:17
    #3

    Han kan ju inte stanna hemma för att du inte vill gå. Låt han gå.

    Antingen går du med och skiter i deras beteende, var den större människan och agera som ingenting, eller så inser du att han inte väljer sina syskon framför dig när det rör sig om en student.

    Låter mer som att du vill att han ska ta avstånd bara för att du har gjort det.

  • Anonym (Stina­)
    Wed 12 Jun 2019 22:25
    #4
    -1

    Folk på familjeliv är inte kloka. Vad än en trådstart handlar om så är ändå alltid svaret att TS är dum i huvudet.

    TS: så här ser det ut från mitt perspektiv. Din mans släkt mobbar ut dig och har anmält er till soc. Att din man inte bryr sig om detta är helt stört. Normalt så brukar människor ta illa upp om deras släktingar soc-anmäler dem. Det brukar vara en deal breaker.

    Att låtsas som inget är helt knäppt. Har din man något problem med att förstå sammanhang? Är han lite trög? Inte på ett elakt vis alltså, men är han svagbegåvad? Det är faktiskt den enda anledning jag kan hitta att man inte reagerar över att bli anmäld till soc av sitt syskon.

  • Anonym (Blir galen) Trådstartaren
    Wed 12 Jun 2019 22:47
    #5
    Anonym (Stina) skrev 2019-06-12 22:25:48 följande:

    Folk på familjeliv är inte kloka. Vad än en trådstart handlar om så är ändå alltid svaret att TS är dum i huvudet.

    TS: så här ser det ut från mitt perspektiv. Din mans släkt mobbar ut dig och har anmält er till soc. Att din man inte bryr sig om detta är helt stört. Normalt så brukar människor ta illa upp om deras släktingar soc-anmäler dem. Det brukar vara en deal breaker.

    Att låtsas som inget är helt knäppt. Har din man något problem med att förstå sammanhang? Är han lite trög? Inte på ett elakt vis alltså, men är han svagbegåvad? Det är faktiskt den enda anledning jag kan hitta att man inte reagerar över att bli anmäld till soc av sitt syskon.


    Tack! Tack för att du fick mig att inte tro att jag var knäpp! Nä han är helt ?normal? och i vanliga sammanhang så syns det men när det kommer till hans syskon så är det värre. Då blir Han galen om jag gör nåt annorlunda
  • Anonym (Stina­)
    Wed 12 Jun 2019 22:50
    #6
    Anonym (Blir galen) skrev 2019-06-12 22:47:15 följande:

    Tack! Tack för att du fick mig att inte tro att jag var knäpp! Nä han är helt ?normal? och i vanliga sammanhang så syns det men när det kommer till hans syskon så är det värre. Då blir Han galen om jag gör nåt annorlunda


    Men vad säger han om soc-anmälan?! Har han rett ut det med syskonet?
  • Anonym (Hah)
    Wed 12 Jun 2019 22:51
    #7
    -1

    Stina, håller med dig fullständigt. Folk här är rätt pantade ibland. Delar helt ditt perspektiv.

    Självklart är det Ts fel allt som hänt! Och maken verkar lite... eljest.

  • Thu 13 Jun 2019 00:54
    #8

    Men alltså, vem här anser nåt är TS fel??

  • Anonym (Sysko­net)
    Thu 13 Jun 2019 08:08
    #9

    Jag undrar om syskonet som tar studenten gjort något av det som nämns ovan? Om det är oskyldig till de stora grejerna tycker jag att den inte ska straffas för att övriga syskon är puckon. Alltså att mannen ska få fira sitt syskon.

    Däremot skulle jag aldrig gå dit om jag var TS.

  • Anonym (Ellin­or)
    Thu 13 Jun 2019 09:51
    #10

    Självklart ska ju mannen gå om han vill fira sitt syskon, men aldrig att jag hade gått om övriga syskonen betedde sig sådär mot mig. Vad säger ens din man om deras beteende? Är han verkligen okej med att de kallar dig ful och säger att du är en dålig mamma?

  • Anonym (Hmmm)
    Thu 13 Jun 2019 11:35
    #11

    Förstår inte riktigt. Var det till dig syskonet skrev att du var ful och dålig mamma? Vad hade hänt innan det? Ni måste ju bråkat om nånting menar jag, för det där är inget man bara plötsligt skriver utan anledning.

    Att nästa syskon har uteslutit dig från firanden kanske också består i ovanstående bråk? Hur vet du att denne tycker det är pinsamt att du är psykiskt sjuk?

    Den tredje som anmälde till soc måste haft mer på fötterna i sin anmälan än att ni båda är arbetslösa och lånat pengar? I annat fall händer ingenting med en sån anmälan.

    Jag tycker inte du ska följa med men tycker absolut att din man ska åka och fira sitt syskons student. Att din man blir arg på dig kan nog bero på att han håller med syskonen och inte dig i allt detta! Tycker du ska rannsaka ditt beteende och försöka komma fram till vad som egentligen startat allt detta?

  • Anonym (Blir galen) Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 21:21
    #12
    Anonym (Ellinor) skrev 2019-06-13 09:51:55 följande:

    Självklart ska ju mannen gå om han vill fira sitt syskon, men aldrig att jag hade gått om övriga syskonen betedde sig sådär mot mig. Vad säger ens din man om deras beteende? Är han verkligen okej med att de kallar dig ful och säger att du är en dålig mamma?


    Ja han verkar helt ok med det...
  • Anonym (Blir galen) Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 21:29
    #13
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-06-13 11:35:00 följande:

    Förstår inte riktigt. Var det till dig syskonet skrev att du var ful och dålig mamma? Vad hade hänt innan det? Ni måste ju bråkat om nånting menar jag, för det där är inget man bara plötsligt skriver utan anledning.

    Att nästa syskon har uteslutit dig från firanden kanske också består i ovanstående bråk? Hur vet du att denne tycker det är pinsamt att du är psykiskt sjuk?

    Den tredje som anmälde till soc måste haft mer på fötterna i sin anmälan än att ni båda är arbetslösa och lånat pengar? I annat fall händer ingenting med en sån anmälan.

    Jag tycker inte du ska följa med men tycker absolut att din man ska åka och fira sitt syskons student. Att din man blir arg på dig kan nog bero på att han håller med syskonen och inte dig i allt detta! Tycker du ska rannsaka ditt beteende och försöka komma fram till vad som egentligen startat allt detta?


    Ja ena syskonet skrev en helt vanlig dag när vi va i ett köpcentrum. Undrade va hen höll på med och fick till svar att jag va ful och en dålig mamma pga mina kläder. Ehm okej.. sen snackade vi mer och det uppdagades att hen alltid stört sig på mig och min klädsel och fulhet. Försökte få specifika svar men det fick jag aldrig. Det enda jag fick var ?jag måste få säga såna saker jag stör mig på, annars mår jag dåligt!?

    Jaha..

    Nästa syskon skrev specifikt att hens broder var välkommen med våra barn men att jag skulle hålla mig långt borta pga att hen tyckte jag va pinsam som legat inne på psyk.

    Nej inget hände med anmälan mer än att soc undrade om vi behövde hjälp. Vide detta tillfälle hade jag och min make båda proffesionell hjälp i form av psykologer och avlastning men eftersom dom inte pratar så visste hen inte det. Och därav anmälan. Men soc skrattade och sa att vi skulle ha ett fint liv. Så ingen fara för barnen. Bara oaktsamt syskon.

    Han och barnen gick idag. 5 timmar tog det innan han kom hem och nu är han skitsur för att JAG ställt till det.. ehhhh? Va? Mycket ha varit mysko på senaste och jag funderar på om detta inte va droppen..
  • Anonym (Ellin­or)
    Thu 13 Jun 2019 22:13
    #14
    Anonym (Blir galen) skrev 2019-06-13 21:21:19 följande:

    Ja han verkar helt ok med det...


    Och varför är du fortfarande tillsammans med honom då?
  • Anonym (Blir galen) Trådstartaren
    Thu 13 Jun 2019 22:33
    #15
    Anonym (Ellinor) skrev 2019-06-13 22:13:36 följande:

    Och varför är du fortfarande tillsammans med honom då?


    Det vet jag inte, det är som det är.. 9 år och flera barn. Så då är det svårt..
  • Anonym (Ellin­or)
    Fri 14 Jun 2019 09:10
    #16
    Anonym (Blir galen) skrev 2019-06-13 22:33:48 följande:

    Det vet jag inte, det är som det är.. 9 år och flera barn. Så då är det svårt..


    Förstår ju att det är svårt, men dina barn kommer ju märka att både deras pappa och hans syskon tycker att det är helt okej att trampa på dig.

    Har du pratat med honom om det? Alltså ett ?det här är på allvar, varför accepterar du att de behandlar mig som skit?-samtal?
  • Anonym (Blir galen) Trådstartaren
    Sun 16 Jun 2019 00:01
    #17
    Anonym (Ellinor) skrev 2019-06-14 09:10:14 följande:

    Förstår ju att det är svårt, men dina barn kommer ju märka att både deras pappa och hans syskon tycker att det är helt okej att trampa på dig.

    Har du pratat med honom om det? Alltså ett ?det här är på allvar, varför accepterar du att de behandlar mig som skit?-samtal?


    Bär jag pratar med honom om det så går han eller vänder det mot mig. Typ - jag har varit din vilja till lags när det gällde julen!! (Ja.. han skulle första ta barnen dit på jul och fira i fem timmar medan jag va ensam hemma, gjorde mig ingenting för jag gillar tystnad ibland) men sen så ville han inte för att hans syskon gjort en anmälan på oss två dagar innan jul. Alltså den om att vi velat låna pengar.

    Så då stannade dom hemma.

    Andra är när jag var med på ett annat syskons student men han va tvungen att jobba. Då gjorde jag det, enligt honom, bara för att passa in.

    Och jag har många såna historier. Enda gången jag inte kommit är när dom bett mig hålla mig undan och jag ibte varit välkommen. Typ som för någon månad sedan när min sons kusin fyllde år. Då va min egna familj bjuden men jag skulle inte få komma in. Systerns ord. Kan inte citera på mobil för blir massa frågetecken av någon anledning.

    Så ja, jag har frågat honom men han tycker att jag överreagerar och att jag borde va den större och gå dit ändå..

    ja det är lätt, lätt med sju syskon som gaddat ihop sig.

    Vet inte vem jag är mest arg på, maken eller syskonen
Svar på tråden Han tar sina syskon framför mig (sin fru)