• Wed 12 Jun 2019 20:52
    499 visningar
    5 svar
    5
    499

    De som misslyckats med något som du förväntar sig att de ska kunna. Kan du tycka synd om dom?

    De som misslyckats med något som du förväntar sig att de ska kunna. Kan du tycka synd om dom?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden De som misslyckats med något som du förväntar sig att de ska kunna. Kan du tycka synd om dom?
  • Wed 12 Jun 2019 20:54
    #1

    Nja, på sätt och vis, visst, men eftersom det sällan leder någon vart så brukar jag snarare som om vi tillsammans kan "lösa problemet".


    I have a growing lack of disgust for you
  • Wed 12 Jun 2019 22:50
    #2

    Ja definitivt.

  • Anonym (Hehe)
    Wed 12 Jun 2019 22:53
    #3

    Beror på om personen i fråga fått en att tro att de kan en sak eller inte.

  • Anonym (olika­)
    Wed 12 Jun 2019 23:18
    #4
    +1

    Beror väl på anledningen till misslyckandet.

    Kalle är anställd för att göra en uppgift men klarar inte av den. Det finns inga orsaker till varför han inte skulle klara av den mer än lathet/ointresse. Nej, jag tycker inte synd om Kalle.

    Pelle är anställd för att göra en uppgift men klarar inte av den. Pelle är precis på väg tillbaka efter att ha gått in i väggen och kämpar verkligen men lyckas ändå inte. Ja, jag tycker synd om Pelle och försöker hjälpa/stödja honom.

  • Thu 13 Jun 2019 02:41
    #5
    +1

    Ja för det mesta. Om de borde kunna göra det så är det ju stor risk att något oförutsett har skett som har lett till att de inte fick till det. Dessutom känner man sig väl själv mer nere när något man borde klara av går åt pipsvängen än om det är något man vet är en utmaning och en chansning?

Svar på tråden De som misslyckats med något som du förväntar sig att de ska kunna. Kan du tycka synd om dom?