• Anonym (Ts, känner mig riktigt elak :()

    Trött på att alla ljuger för min sambo.

    Alla i min sambos släkt ljuger för henne emellanåt. Oftast pratas det bakom hennes rygg gällande hennes brister som lathet och svårigheter att se helheten eller något sånt där. Min sambo är relativt ovetande om dessa brister, fram till nyligen. Jag har riktigt svårt att ljuga och har ett kasst filter när det kommer till mitt sätt att uttrycka sig på, även om det inte är politiskt korrekt och även om "sanningem" kan såra personen. Jag tänker att jag skulle hellre respektera att höra en sårande sanning än att folk pratar bakom min rygg.

    Därför släppte jag ur mig allt ikväll i en hetsig diskussion, och det gick ju inte direkt bra kan jag säga. Jag känner mig inte snäll och jag tror inte att det gjorde underverk för min sambos relation till hennes familj. Min sambo har alltid trott att de stått henne nära och gång efter annan har jag sett hur besviken hon blivit när hon inte fått den responsen hon önskat från hennes mor och syster.

    Men nu riskerar jag att bli dumpad och min sambo kommer att stå själv utan en familj som stöttar henne i en redan jobbig period med ett bråkigt ex och varannanvecka-barn, kass ekonomi då det är jag som försörjt henne och ingen lösning alls på alla bekymmer i sikte.

  • Svar på tråden Trött på att alla ljuger för min sambo.
  • Akira Öken

    Det var riktigt elakt. De flesta människor pratar om andra människor, men det är sällan något som ska framföras till den det handlar om. Att inte vara "politiskt korrekt" eller att vara en person som "säger sanningen" är bara försök att klä ett as i lite finare kläder.


  • Anonym (Psss)

    Det var väl dumt att nämna det för henne under en redan hetsig diskussion. Hade du velat nämna för henne att hennes familj har problem med henne borde du ha berättat det under lugna och sansade former som inte borde ha haft nåt att göra med att ni bråkade. Typ en helt vanlig kväll säga "det är en sak jag har funderat på som jag vill berätta för dig".

    Alternativt pratat med hennes familj och gett dem en chans att själva berätta för henne att se har problem/är orolig för vissa saker i hennes liv.

  • Anonym (Ts, känner mig riktigt elak :()
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-06-13 00:05:46 följande:

    Varför måste du vara ett bråkigt ex??


    Nej, hennes nuvarande ex, barnens pappa bråkar. Jag har ingen anledning att bli bråkig om vi skulle separera.
    Akira Öken skrev 2019-06-13 00:11:41 följande:

    Det var riktigt elakt. De flesta människor pratar om andra människor, men det är sällan något som ska framföras till den det handlar om. Att inte vara "politiskt korrekt" eller att vara en person som "säger sanningen" är bara försök att klä ett as i lite finare kläder.


    Helt riktigt. Jag vet med mig att det var elakt, jag visste det redan när jag var påväg att säga det tyvärr.
    Anonym (Psss) skrev 2019-06-13 00:16:20 följande:

    Det var väl dumt att nämna det för henne under en redan hetsig diskussion. Hade du velat nämna för henne att hennes familj har problem med henne borde du ha berättat det under lugna och sansade former som inte borde ha haft nåt att göra med att ni bråkade. Typ en helt vanlig kväll säga "det är en sak jag har funderat på som jag vill berätta för dig".

    Alternativt pratat med hennes familj och gett dem en chans att själva berätta för henne att se har problem/är orolig för vissa saker i hennes liv.


    Absolut. I ett lugnare läge hade det kunnat ske snyggare om det överhuvudtaget var nödvändigt att komma fram.

    Jag tror att jag sa de sakerna mest som ett försvar då jag är den som alltid tar på mig offerkoftan och skyddar andra från att se dåliga ut. Detta blev som ett övertramp i en defensiv position där jag kände mig intryckt i ett hörn.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Ts, känner mig riktigt elak :() skrev 2019-06-13 07:19:53 följande:
    Nej, hennes nuvarande ex, barnens pappa bråkar. Jag har ingen anledning att bli bråkig om vi skulle separera.
    Akira Öken skrev 2019-06-13 00:11:41 följande:

    Det var riktigt elakt. De flesta människor pratar om andra människor, men det är sällan något som ska framföras till den det handlar om. Att inte vara "politiskt korrekt" eller att vara en person som "säger sanningen" är bara försök att klä ett as i lite finare kläder.


    Helt riktigt. Jag vet med mig att det var elakt, jag visste det redan när jag var påväg att säga det tyvärr.Absolut. I ett lugnare läge hade det kunnat ske snyggare om det överhuvudtaget var nödvändigt att komma fram.

    Jag tror att jag sa de sakerna mest som ett försvar då jag är den som alltid tar på mig offerkoftan och skyddar andra från att se dåliga ut. Detta blev som ett övertramp i en defensiv position där jag kände mig intryckt i ett hörn.
    Ok då är jag med.

    Det är lätt att säga saker man sen ångrar i en hetsig diskussion.

    Kan ni prata idag?
  • Anonym (Ts, känner mig riktigt elak :()
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-06-13 07:36:17 följande:

    Ok då är jag med.

    Det är lätt att säga saker man sen ångrar i en hetsig diskussion.

    Kan ni prata idag?


    Vi kan prata men det är inget djupare snack. Verkar som att hon försöker lägga locket på.
Svar på tråden Trött på att alla ljuger för min sambo.