• Anonym (Fokus­)
    Wed 26 Jun 2019 12:50
    5937 visningar
    261 svar
    261
    5937

    Manliga oskulder

    Det värsta en man kan vara är oskuld.
    Lite frågor då för att reda ut det hela:

    1. Kan en man som är oskuld vara bra på sex?
    2. Ni kvinnor som inte vill lära upp en oskuld, vad förväntar ni att en man ska kunna och vara bra på, i sängen?
    3. Är det värre att en man är oskuld, än att en kvinna är oskuld? Om JA, varför?

    Kommer säkert på fler frågor sen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 12:56
    Kom redan på en fjärde fråga.
    4. Finns det nån fördel att han är ärlig med att han är oskuld? Jag kan inte komma på någon. Han får inte ligga om hon får veta att han är oskuld. Ljuger han så får han ligga. Sexet kanske inte är himlastormande, men det kanske det inte är även om mannen legat med kvinnor tidigare. Alla kvinnor är inte lika och det som funkade med Hanna år 2012 kanske inte funkar med Greta-Lisa år 2019.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 13:32
    5. Såg en video där de flesta kvinnorna inte ville ha en oskuld. Han ska vara erfaren och styra. Hur erfaren ska en man vara?

    6. Vad ska män som är oskulder göra annorlunda för att inte fortsätta vara oskulder?
    I mitt var fall nog största anledningen att jag inte är så social, träffade inte många nya kvinnor. Är lite för försiktig. Fick nobben av de flesta kvinnorna, och dom dejter jag fick till, ledde inte till sex. Till slut blev jag ju av med oskulden. Och det var en dejt där jag var lika försiktig som jag brukar vara. Hon ville ligga ändå. Så jag gjorde nåt rätt. Med henne i alla fall. De flesta kvinnor vill nog ha en annan typ av man, mera framåt. Är det så ni vill att en man ska vara? Att han visar mer direkt att han vill ligga?

  • Svar på tråden Manliga oskulder
  • Anonym (Mamma­Mu)
    Wed 26 Jun 2019 13:25
    #1
    Anonym (Fokus) skrev 2019-06-26 12:50:11 följande:

    Det värsta en man kan vara är oskuld.

    Lite frågor då för att reda ut det hela:

    1. Kan en man som är oskuld vara bra på sex?

    2. Ni kvinnor som inte vill lära upp en oskuld, vad förväntar ni att en man ska kunna och vara bra på, i sängen?

    3. Är det värre att en man är oskuld, än att en kvinna är oskuld? Om JA, varför?

    Kommer säkert på fler frågor sen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 12:56

    Kom redan på en fjärde fråga.

    4. Finns det nån fördel att han är ärlig med att han är oskuld? Jag kan inte komma på någon. Han får inte ligga om hon får veta att han är oskuld. Ljuger han så får han ligga. Sexet kanske inte är himlastormande, men det kanske det inte är även om mannen legat med kvinnor tidigare. Alla kvinnor är inte lika och det som funkade med Hanna år 2012 kanske inte funkar med Greta-Lisa år 2019.


    Du borde byta nick då du har noll koll på vad Fokus innebär. Men jag ska svara ändå.

    För det första är det inte värre att vara oskuld än att vara kvinnomisshandlare eller kriminell på andra sätt. Därför kan inte du eller någon annan påstå att det värsta en man kan vara oskuld.

    Sedan är det inget konstigt om en man är oskuld vid 20 eller 25. Äldre däremot, ja då blir det mer creepy.

    1. Alla har förutsättningar att bli bra på sex med träning men alla tycker olika vad bra sex innebär. Men han är knappast bra så länge han är oskuld, vilket är exakt vad du frågade.

    2. Var jag 20 skulle jag inte ha några problem med att lära upp en oskuld. Men jag är 35 idag och vill inte behöva lära upp någon från början. Jag söker män i min ålder och en man i den åldern som är oskuld ser jag som omanlig i många avseenden. Därför blir jag avtänd om jag vet att han är oskuld.

    3. Den frågan får du ställa till de som ev blir aktuella att ta hennes oskuld. Jag är inte bi och har därför inga synpunkter på vad som är problem med kvinnliga oskulder. Det kan männen bäst svara på. Men min gissning är att det är precis som det omvända, en del kan tänka sig en oskuld medan andra inte kan det.

    4. Ja det är en fördel om han säger det för då kan jag droppa honom på en gång istället för att kasta bort mer tid på honom. Ju snabbare han säger det desto bättre.
  • Anonym (Fokus­) Trådstartaren
    Wed 26 Jun 2019 13:36
    #2
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-26 13:25:34 följande:
    För det första är det inte värre att vara oskuld än att vara kvinnomisshandlare eller kriminell på andra sätt. Därför kan inte du eller någon annan påstå att det värsta en man kan vara oskuld.

    1. Alla har förutsättningar att bli bra på sex med träning men alla tycker olika vad bra sex innebär. Men han är knappast bra så länge han är oskuld, vilket är exakt vad du frågade.

    2. Var jag 20 skulle jag inte ha några problem med att lära upp en oskuld. Men jag är 35 idag och vill inte behöva lära upp någon från början. Jag söker män i min ålder och en man i den åldern som är oskuld ser jag som omanlig i många avseenden. Därför blir jag avtänd om jag vet att han är oskuld.
    En oskuld är värre än att vara seriemördare. Så lågt i kurs står manliga oskulder.

    1. Så när han har legat en gång, ej längre är oskuld, DÅ kan han vara bra på sex?

    2. Du var mycket erfaren och bra på sex när du var 20?
  • Anonym (Fokus­) Trådstartaren
    Wed 26 Jun 2019 13:40
    #3
    Anonym (MammaMu) skrev 2019-06-26 13:25:34 följande:
    2. Var jag 20 skulle jag inte ha några problem med att lära upp en oskuld. Men jag är 35 idag och vill inte behöva lära upp någon från början. Jag söker män i min ålder och en man i den åldern som är oskuld ser jag som omanlig i många avseenden. Därför blir jag avtänd om jag vet att han är oskuld.
    Jag var 35 när jag blev av med oskulden. Hon visste inte innan. Tur att jag hade lärt mig min läxa och inte sa nåt innan. 
  • Anonym (Mamma­Mu)
    Wed 26 Jun 2019 13:52
    #4
    Anonym (Fokus) skrev 2019-06-26 13:36:26 följande:

    En oskuld är värre än att vara seriemördare. Så lågt i kurs står manliga oskulder.

    1. Så när han har legat en gång, ej längre är oskuld, DÅ kan han vara bra på sex?

    2. Du var mycket erfaren och bra på sex när du var 20?


    Din jämförelse med seriemördare får stå för dig. Säger mest om dig själv. Och det är inget attraktivt.

    1. Nej man är inte med automatik bra för att man haft sex. Hur lyckas du med den kullerbyttan?

    Det räcker inte att han inte är oskuld för att en man ska vara intressant. Jag har många krav. Att han inte är oskuld är bara ett litet bland de övriga.

    2. Jag förstår inte relevansen i frågan men

    Ja, det var jag.
  • Anonym (Mamma­Mu)
    Wed 26 Jun 2019 13:54
    #5
    Anonym (Fokus) skrev 2019-06-26 13:40:12 följande:

    Jag var 35 när jag blev av med oskulden. Hon visste inte innan. Tur att jag hade lärt mig min läxa och inte sa nåt innan. 


    Tur eller inte, det beror på hennes preferenser.

    Att JAG inte vill ha en oskuld är inte ekvivalent med att INGA kvinnor vill ha oskulder. Rekommenderar grundkurs i logik.
  • Anonym (slo4)
    Wed 26 Jun 2019 13:58
    #6

    Det är inte oskulden i sej det är den totala bristen på socialt samspel som personen saknar. Hur man ens lyckas att komma upp i 30+ som ofrivillig oskuld är för mej en gåta, undantag för extremt kräsna, religiösa och 'väntar på den rätta'.

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Wed 26 Jun 2019 14:05
    #7
    Anonym (Fokus) skrev 2019-06-26 12:50:11 följande:

    Det värsta en man kan vara är oskuld.

    Lite frågor då för att reda ut det hela:

    1. Kan en man som är oskuld vara bra på sex?

    2. Ni kvinnor som inte vill lära upp en oskuld, vad förväntar ni att en man ska kunna och vara bra på, i sängen?

    3. Är det värre att en man är oskuld, än att en kvinna är oskuld? Om JA, varför?

    Kommer säkert på fler frågor sen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 12:56

    Kom redan på en fjärde fråga.

    4. Finns det nån fördel att han är ärlig med att han är oskuld? Jag kan inte komma på någon. Han får inte ligga om hon får veta att han är oskuld. Ljuger han så får han ligga. Sexet kanske inte är himlastormande, men det kanske det inte är även om mannen legat med kvinnor tidigare. Alla kvinnor är inte lika och det som funkade med Hanna år 2012 kanske inte funkar med Greta-Lisa år 2019.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-26 13:32

    5. Såg en video där de flesta kvinnorna inte ville ha en oskuld. Han ska vara erfaren och styra. Hur erfaren ska en man vara?

    6. Vad ska män som är oskulder göra annorlunda för att inte fortsätta vara oskulder?

    I mitt var fall nog största anledningen att jag inte är så social, träffade inte många nya kvinnor. Är lite för försiktig. Fick nobben av de flesta kvinnorna, och dom dejter jag fick till, ledde inte till sex. Till slut blev jag ju av med oskulden. Och det var en dejt där jag var lika försiktig som jag brukar vara. Hon ville ligga ändå. Så jag gjorde nåt rätt. Med henne i alla fall. De flesta kvinnor vill nog ha en annan typ av man, mera framåt. Är det så ni vill att en man ska vara? Att han visar mer direkt att han vill ligga?


    1. Troligtvis inte första gången rent tekniskt men han kan vara bra redan andra gången. Dock kan första gången bli bra ändå pga tex starka känslor.

    2. Jag lär gärna upp så kan inte svara på frågan.

    3. Nej mindre dåligt för killar pga det är lättare ha sex som tjej så man anses mer konstig om man inte haft det. För killar kan man bara tänka aha han är lite blyg typ.

    4. För mig så vill jag gärna veta innan men liksom i förbifarten, gör ingen grej av det. Säg det inte just innan sex liksom. Det bör komma fram men att han inte berättar rakt ut. Jag vill veta för att det påverkar hur jag beter mig mot honom första gången och ändrar förväntningar. Jag tycker inte det är dåligt om han är oskuld.

    5. Helst helt oerfaren för min del. Jag vill styra och ställa. Är han oerfaren anpassar han sig efter vad jag gillar direkt och inte efter vad hans ex gillade. Så ju färre han legat med desto bättre.

    6. Man ska bara söka en annan sorts kvinnor. Kanske lite äldre kvinnor än vanligt för kvinnor som gillar yngre har nog mindre emot att de är oerfarna och så gillar de själva att vara lite dominanta. Men iaf, söka sig till introverta men självsäkra kvinnor som är intelligenta och inte så ytliga tänker jag.
  • Wed 26 Jun 2019 14:06
    #8

    TS tänk såhär

    Om du skulle köra bil för första gången i en stad utan körkort och övningskörning.. hur duktig skulle du vara i trafiken ?

    Ja där har du svaret varför.

  • Anonym (Fokus­) Trådstartaren
    Wed 26 Jun 2019 15:16
    #9
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-06-26 14:05:07 följande:
    1. Troligtvis inte första gången rent tekniskt men han kan vara bra redan andra gången. Dock kan första gången bli bra ändå pga tex starka känslor.

    2. Jag lär gärna upp så kan inte svara på frågan.

    3. Nej mindre dåligt för killar pga det är lättare ha sex som tjej så man anses mer konstig om man inte haft det. För killar kan man bara tänka aha han är lite blyg typ.

    4. För mig så vill jag gärna veta innan men liksom i förbifarten, gör ingen grej av det. Säg det inte just innan sex liksom. Det bör komma fram men att han inte berättar rakt ut. Jag vill veta för att det påverkar hur jag beter mig mot honom första gången och ändrar förväntningar. Jag tycker inte det är dåligt om han är oskuld.

    5. Helst helt oerfaren för min del. Jag vill styra och ställa. Är han oerfaren anpassar han sig efter vad jag gillar direkt och inte efter vad hans ex gillade. Så ju färre han legat med desto bättre.

    6. Man ska bara söka en annan sorts kvinnor. Kanske lite äldre kvinnor än vanligt för kvinnor som gillar yngre har nog mindre emot att de är oerfarna och så gillar de själva att vara lite dominanta. Men iaf, söka sig till introverta men självsäkra kvinnor som är intelligenta och inte så ytliga tänker jag.
    Jag gillar dina svar mer än Kossan Mu och slo4, du låter som en kvinna i min smak. Mer ödmjuk och inte så hårt dömandeSkrattande
  • Anonym (mlmlm­lm)
    Wed 26 Jun 2019 15:29
    #10

    1. Jag tog min mans oskuld. Han var inte bra på allt första gången men jag kommer ihåg att han var väldigt bra med fingrarna. Bättre än så gott som alla andra jag varit med. Och han blev väldigt snabbt väldigt bra på allt annat också.

    2. Tycker det handlar om attityd mer än något annat. Att killen är intresserad av ens kropp, vill ta överallt, kyssa överallt, utforska en. 

    3. "Värre"? Förstår inte frågan. Jag ligger inte heller med tjejer så kan ändå inte jämföra så. 

    4. Min man sa inte att han var oskuld förrän efteråt. Jag hade önskat att han hade sagt det. Om inte annat hade det förklarat varför han var så fumlig. Först var jag lite orolig att det berodde på att vi bara inte fungerade med varandra. 

    5. Jag tror de flesta gillar vad de är vana med och vad som fungerat hittills. Det är svårt att svara på den där sortens frågor. Jag har aldrig riktigt brytt mig. Det viktiga är att han är bra och att vi klickar sexuellt, inte vad som hänt innan. 

    6. Det beror på varför de är oskulder. Om det beror på en lite obehaglig eller konstig personlighet så skulle de behöva bli normalare. Om det beror på ful kläd- och hårstil så behöver de kanske en makeover. Jag tror att många manliga oskulder helt enkelt inte har det sociala liv de skulle behöva ha. Att skaffa många vänner och ha många sociala järn i elden är antagligen en bra idé. Att sitta inne och gräva ner sig i temat "manliga oskulder" på internet är antagligen en ganska dålig idé. 

Svar på tråden Manliga oskulder