• Anonym (Sam)
    Mon 1 Jul 2019 23:33
    21801 visningar
    715 svar
    -4
    715
    21801

    Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?

    Jag som man har då aldrig hört någon man säga att han hatar kvinnor, däremot har jag hört ett otal gånger kvinnor säga att de hatar män. Vad kan det bero på? Är det så att män i allmänhet tycker om kvinnor mycket mer än kvinnor tycker om män?

  • Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?
  • Mon 1 Jul 2019 23:38
    #1
    +3

    Läser du i några kommentarsfält, var som helst, så ser du definitivt fler män som hatar kvinnor än tvärtom.

  • Anonym (J)
    Mon 1 Jul 2019 23:40
    #2
    +9

    Män visar med handlingar istället för att säga med ord. Män som våldtar, misshandlar, förtrycker, kontrollerar kvinnor. Dessa män hatar kvinnor. De kanske inte säger det, men de visar det.

  • Anonym (reali­st)
    Mon 1 Jul 2019 23:51
    #3
    -2

    För att det är socialt acceptabelt att säga att du hatar män. Snarare så att alla feminister i media överöser dig med beröm om du gör detta.

    Om du skulle säga att du harar kvinnor så kommer mediedrevet gå fr att du ska sparkas, bli socialt krossad och hjärna slänga in ett fängelsestraff för tankebrott.

    Dagens feminism baseras inte på likhet utan på ett manshat.

  • Anonym (suck)
    Tue 2 Jul 2019 00:26
    #4
    +2

    att ni inte tröttnar att spamma forumet med dessa trådar, ingen orkar ju skriva i dom längre förutom ni själva(multipla konton) eller andra bittra män som verkar hata kvinnor/feminister

  • Tue 2 Jul 2019 00:43
    #5
    +2

    Yep and yep.

    Manshatet är för övrigt en reaktion på ett livslångt förtryck. Kvinnohatet är... Ja herregud, varför hatar män kvinnor egentligen? Den som det visste.


    Fiona M skrev 2019-07-01 23:38:14 följande:

    Läser du i några kommentarsfält, var som helst, så ser du definitivt fler män som hatar kvinnor än tvärtom.


    Anonym (J) skrev 2019-07-01 23:40:05 följande:

    Män visar med handlingar istället för att säga med ord. Män som våldtar, misshandlar, förtrycker, kontrollerar kvinnor. Dessa män hatar kvinnor. De kanske inte säger det, men de visar det.


  • Anonym (Sam) Trådstartaren
    Tue 2 Jul 2019 00:58
    #6
    Anonym (J) skrev 2019-07-01 23:40:05 följande:

    Män visar med handlingar istället för att säga med ord. Män som våldtar, misshandlar, förtrycker, kontrollerar kvinnor. Dessa män hatar kvinnor. De kanske inte säger det, men de visar det.


    Jo men det borde ju ändå vara många fler som skriver de hatar kvinnor. Långt från alla de män som hatar kvinnor är ju förmögna att utöva sitt hat med fysiska handlingar. Kan det vara så att det är mer socialt accepterat att säga att man hatar män?
  • Anonym (Sam) Trådstartaren
    Tue 2 Jul 2019 00:58
    #7
    -2
    Anonym (suck) skrev 2019-07-02 00:26:00 följande:

    att ni inte tröttnar att spamma forumet med dessa trådar, ingen orkar ju skriva i dom längre förutom ni själva(multipla konton) eller andra bittra män som verkar hata kvinnor/feminister


    Ja eller bittra feminister.
  • Anonym (...)
    Tue 2 Jul 2019 01:25
    #8
    +4

    Här är en till som tröttnat på dessa tråkiga trådar där bittra och ensamma män på olika sätt skyller sin situation på kvinnorna och feminismen. Varför detta behov av att utmåla kvinnor som onda?

    Jag är kvinna och har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt yrkesliv. Har ALDRIG hört en enda feminist (för det är majoriteten) säga ett negativt ord om män som en homogen grupp. Kvinnor generellt hatar inte män, kvinnor hatar personer som gör andra människor illa. Det är oftast män, men könet är knappast den relevanta variabeln. Socioekonomisk bakgrund, utbildning, sociala faktorer, är mer relevant och det vet de flesta. Instämmer alltså inte i verklighetsbeskrivningen.

  • Anonym (...)
    Tue 2 Jul 2019 01:27
    #9

    Här är en till som tröttnat på dessa tråkiga trådar där bittra och ensamma män på olika sätt skyller sin situation på kvinnorna och feminismen. Varför detta behov av att utmåla kvinnor som onda?

    Jag är kvinna och har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt yrkesliv. Har ALDRIG hört en enda feminist (för det är majoriteten) säga ett negativt ord om män som en homogen grupp. Kvinnor generellt hatar inte män, kvinnor hatar personer som gör andra människor illa. Det är oftast män, men könet är knappast den relevanta variabeln. Socioekonomisk bakgrund, utbildning, sociala faktorer, är mer relevant och det vet de flesta. Instämmer alltså inte i verklighetsbeskrivningen.

  • Anonym (Sam) Trådstartaren
    Tue 2 Jul 2019 01:35
    #10
    Anonym (...) skrev 2019-07-02 01:25:26 följande:

    Här är en till som tröttnat på dessa tråkiga trådar där bittra och ensamma män på olika sätt skyller sin situation på kvinnorna och feminismen. Varför detta behov av att utmåla kvinnor som onda?

    Jag är kvinna och har jobbat på kvinnodominerade arbetsplatser i hela mitt yrkesliv. Har ALDRIG hört en enda feminist (för det är majoriteten) säga ett negativt ord om män som en homogen grupp. Kvinnor generellt hatar inte män, kvinnor hatar personer som gör andra människor illa. Det är oftast män, men könet är knappast den relevanta variabeln. Socioekonomisk bakgrund, utbildning, sociala faktorer, är mer relevant och det vet de flesta. Instämmer alltså inte i verklighetsbeskrivningen.


    Man kan ju läsa artiklar om det ibland där det är en fmeinist som skriver att hon hatar män. Men inte en enda artikeln vad jag sett där en man skriver att han hatar kvinnor. Normalisera manshat är inget bra.
Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?