• Tue 2 Jul 2019 17:16
    569 visningar
    4 svar
    4
    569

    Letrazol, rotenros och munkpeppar

    Hej! Kort fråga, jag går på letrazol behandling och undrar om jag kan äta munkpeppar och rotenros samtidigt? Något av dem som tar ut något annat?

    Jag vet att en inte får äta dem när en är gravid så slutar givetvis innan ägglossning.

    Tack för svar ??

  • Svar på tråden Letrazol, rotenros och munkpeppar
  • Tue 2 Jul 2019 19:16
    #1

    Man ska absolut aldrig ta hälsokostpreparat samtidigt som hormonbehandlingar.

  • Tue 2 Jul 2019 19:47
    #2

    Var drar en gränsen? Självklart använder jag ej hormonkrämer. Det finns fertilitets tabletter på apoteket, är de inräknat?


    Jag är bara jag skrev 2019-07-02 19:16:30 följande:

    Man ska absolut aldrig ta hälsokostpreparat samtidigt som hormonbehandlingar.


  • Tue 2 Jul 2019 21:19
    #3
    Eje2016 skrev 2019-07-02 19:47:04 följande:
    Var drar en gränsen? Självklart använder jag ej hormonkrämer. Det finns fertilitets tabletter på apoteket, är de inräknat?
    Mig veterligt säljs inga fertilitetspreparat receptfritt på Apotek. Varken rosenrot eller munkpeppar får säljas som sådana- det finns nämligen inga bevis alls för att de påverkar fertiliteten så det skulle räknas som kvacksalveri. Allt utom rena vitaminer och mineraler avråds från för att man inte vet hur de ev. kan krocka med en hormonbehandling.
  • Wed 3 Jul 2019 05:52
    #4

    Jag vet att de inte säljs som fertilitetspraparat eftersom som du säger det inte finns forskning på. Det finns ?fertilitetshöjande? preparat reseptfritt på apoteket men det skulle lika gärna kunna vara vitaminer. Jag har en tanke om att de kan krocka men hittar ingen fakta just om det därför frågar jag. Jag äter rotenros för att bli pigg och kan inte hitta någonting om att det skulle krocka men jag har det du skrev i hjärnan sen tidigare, vilket jag tror bara innefattar hormon krämer som rubbar balansen.


    Jag är bara jag skrev 2019-07-02 21:19:58 följande:

    Mig veterligt säljs inga fertilitetspreparat receptfritt på Apotek. Varken rosenrot eller munkpeppar får säljas som sådana- det finns nämligen inga bevis alls för att de påverkar fertiliteten så det skulle räknas som kvacksalveri. Allt utom rena vitaminer och mineraler avråds från för att man inte vet hur de ev. kan krocka med en hormonbehandling.


Svar på tråden Letrazol, rotenros och munkpeppar