• Anonym (Betal­d tro!)
    Fri 5 Jul 2019 12:06
    8577 visningar
    264 svar
    -2 +1
    264
    8577

    Ska folk få BE på arbetstid?

    Eller annat som har med religion att göra.

    Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
    Rökning är ju t ex helt förbjudet.

  • Svar på tråden Ska folk få BE på arbetstid?
  • Anonym (N)
    Fri 5 Jul 2019 12:08
    #1
    +1

    Tydligen får man ju gå till MVC på betald arbetstid när man är gravid, så varför inte.

  • Fri 5 Jul 2019 12:08
    #2
    +2

    Ja, om den tiden räknas som rast. Annars, nej.

  • Anonym (Anemo­n)
    Fri 5 Jul 2019 12:09
    #3
    Anonym (N) skrev 2019-07-05 12:08:25 följande:

    Tydligen får man ju gå till MVC på betald arbetstid när man är gravid, så varför inte.


    Nej, det gäller inte hos alla arbetsgivare.
    T ex min.
  • sextio­talist
    Fri 5 Jul 2019 12:10
    #4
    Anonym (Betald tro!) skrev 2019-07-05 12:06:44 följande:

    Eller annat som har med religion att göra.

    Vad tycker ni? Ska andra som inte är religiösa få den tiden till godo på annat sätt.
    Rökning är ju t ex helt förbjudet.


    Hos oss är inte rökning förbjudet.
    Som svar på din fråga, ja, såvida det inte krävs en hel apparat om det. Jag kan se bön som meditation, och ofta är det en positivt, folk orkar mer och får bättre fokus.
    Jag tom tror att om man såg till att personalen tog en kort paus (inte för att titta på mobilen, röka eller ta en kopp kaffe) 10 minuter varannan timme så skulle många arbetsplatser må bättre.
  • Anonym (absol­ut inte)
    Fri 5 Jul 2019 12:15
    #5

    Absolut inte, på arbetstid ska man jobba ingenting annat. Är jävligt glad att man för en gångs skull satte ner foten och att det nu blir förbjudet att be på arbetstid i vissa kommuner.

  • Prakti­sk58
    Fri 5 Jul 2019 12:17
    #6
    +1
    Anonym (N) skrev 2019-07-05 12:08:25 följande:

    Tydligen får man ju gå till MVC på betald arbetstid när man är gravid, så varför inte.


    Jo, men inte 5 ggr om dagen
  • Anonym (Betal­d tro!) Trådstartaren
    Fri 5 Jul 2019 12:32
    #7
    Anonym (Anemon) skrev 2019-07-05 12:09:24 följande:
    Nej, det gäller inte hos alla arbetsgivare.
    T ex min.
    Inte hos min heller. Inte ens läkarbesök.
  • Anonym (Anemo­n)
    Fri 5 Jul 2019 12:35
    #8
    Anonym (Betald tro!) skrev 2019-07-05 12:32:37 följande:
    Inte hos min heller. Inte ens läkarbesök.
    Samma här.
  • Anonym (Betal­d tro!) Trådstartaren
    Fri 5 Jul 2019 12:36
    #9
    sextiotalist skrev 2019-07-05 12:10:46 följande:
    Hos oss är inte rökning förbjudet.
    Som svar på din fråga, ja, såvida det inte krävs en hel apparat om det. Jag kan se bön som meditation, och ofta är det en positivt, folk orkar mer och får bättre fokus.
    Jag tom tror att om man såg till att personalen tog en kort paus (inte för att titta på mobilen, röka eller ta en kopp kaffe) 10 minuter varannan timme så skulle många arbetsplatser må bättre.
    Men ska man då även få meditera efter behov, röra på sig, träna t ex är  t ex ett sådant som främjar hälsa som borde vara självklart? De flesta arbetaryrken har inte ens betald lunch eller pauser och vilka religioner ska tillåtas. Nyandlighet, yoga?

    Håller verkligen med dig om sista meningen. Men arbetsgivare tänker bara kortsiktigt, De tar hellre att folk går in i väggen och blir långtidssjukskrivna än förebygger.
  • Anonym (nemas proble­mas)
    Fri 5 Jul 2019 12:46
    #10
    +3

    Det är ett större problem och kostar arbetsgivaren mer med folk som sitter och surfar på arbetstid, tex porr, facebook, instagram och..  internetforum
    Drömmer

Svar på tråden Ska folk få BE på arbetstid?