• Anonym (Lisa)
    Sun 7 Jul 2019 02:14
    103 visningar
    4 svar
    4
    103

    Sexlivet - finns det någon norm ?

    Har funderat på om det finns någon allmän accepterad norm hur ett -normalt- sexliv sa se ut ? Hur ofta man har sex, hur länge man håller på, var och när och hur man gör det osv.

    Min erfarenhet är i alla fall att de jag har varit med har alla varit olika på sitt sätt och man får kompromissa så att det funkar från gång till annan .... men igen, finns det någon norm vad som kan sägas är normalsex?

  • Svar på tråden Sexlivet - finns det någon norm ?
  • Sun 7 Jul 2019 04:32
    #1

    Nej det finns ingen norm. Vissa gillar vanilj/petting vissa gillar hårdare i det offentliga rummet. Vissa gillar öppet sexliv med flera okända osv. Bara du själv sätter gränserna.

    Jag SJ föredrar offentlig sex.och gärna ofta

  • Sun 7 Jul 2019 05:03
    #2

    Finns ingen facit tyvärr

    Det är förstås individuellt. Men tillräckligt ofta för att behålla de sköna känslor.

    Varje eller varannan dag, det som ni är nöjda med

    Frågan du skall ställa dig är vad vill du

  • Anonym (Fokus­)
    Sun 7 Jul 2019 08:23
    #3

    En sak som inte är allmänt accepterat är om en man är oskuld.
    Då händer följande:
    kvinnan tycker att det är omanligt, och hon känner att hon inte vill lära upp någon.

  • alfiea­ndie
    Sun 7 Jul 2019 09:05
    #4

    Tycker inte det förefaller finnas någon "norm" utan det är högst individuellt.

    Min högst personliga och ovetenskapliga studie genom praktiska tester visar att "alla gillar olika" och jag kan inte peka på några faktorer som ger specifika mönster.
    Den gemensamma nämnare som finns mellan försökspersonerna är att samtliga är kvinnor.
    Hårfärg, byststorlek, arbete, inkomst, antal barn, husdjur eller för all del om man handdiskar eller inte har ingen påverkan alls på mätningarna.
    Inte heller har bostads -ort/- situation kunnat visas vara en påverkande faktor - utom i ett specifikt fall där försökspersonen bodde hos föräldrar - men det var så längesedan att vi kan se det som en isolerad företeelse och således bortfaller det försöket ur mätningsunderlaget. 

    Denna undersökning fortgår allt jämnt för att bredda underlaget i mätningarna och på så vis statistiskt säkerställa resultaten.
    Så är du kvinna och vill delta så går det bra att höra av sig på PM.  :) 

Svar på tråden Sexlivet - finns det någon norm ?