• Anonym (Varför?)

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

  • Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
  • Anonym (döh)
    oanonym skrev 2019-07-29 13:32:39 följande:

    Och om det var du som gjorde så att personen klamrade sig fast vid dig?


    Det kvittar. Man har inte rätt till någon annans kropp oavsett vad som hänt tidigare. Vissa skulle vilja påstå att fria individer har rätt att ingå avtal och var och en är fri att sälja sin kropp men personligen tycker jag sådana avtal är ogiltiga. Av den anledningen är jag kritisk till surrogatmödraskap. Var och en har när som helst rätten att återta sin kropp.
  • klyban
    Anonym (döh) skrev 2019-07-29 13:15:07 följande:
    Det är att likställa vid nödvärn. Om du skulle klamra dig fast vid mig så skulle jag med våld frigöra mig från dig. Det är inte misshandel utan nödvärn.

    Det handlar mycket om att projicera att det INTE är foster, utan projicera att det fullt levande människor.
    Som man sen inte heller bryr sig om när de blivit människor, det är det som blir så satans komiskt allt detta.


    hur många meter var det?
  • oanonym
    Anonym (döh) skrev 2019-07-29 13:45:42 följande:

    Det kvittar. Man har inte rätt till någon annans kropp oavsett vad som hänt tidigare. Vissa skulle vilja påstå att fria individer har rätt att ingå avtal och var och en är fri att sälja sin kropp men personligen tycker jag sådana avtal är ogiltiga. Av den anledningen är jag kritisk till surrogatmödraskap. Var och en har när som helst rätten att återta sin kropp.


    Jag håller med. Min invändning var att man själv är skyldig till varför någon klamrar sig fast.

    Om man förstår sex och biologi, vill säga.

    Du är alltså ok med abort i åttonde månaden?
  • Anonym (döh)
    oanonym skrev 2019-07-29 18:41:17 följande:

    Jag håller med. Min invändning var att man själv är skyldig till varför någon klamrar sig fast.

    Om man förstår sex och biologi, vill säga.

    Du är alltså ok med abort i åttonde månaden?


    Jag är inte för att man dödar bebisar men jag är för fri abort. Ett foster i åttonde månaden överlever utanför livmodern.
  • oanonym
    Anonym (döh) skrev 2019-07-29 18:55:37 följande:

    Jag är inte för att man dödar bebisar men jag är för fri abort. Ett foster i åttonde månaden överlever utanför livmodern.


    Ja, det överlever. Men det finns månader där det är på gränsen, och där anser du att man har rätt att avbryta.

    Jag är också för att kvinnan får välja, men efter en viss vecka så måste slutgiltiga beslutet vara taget, anser jag.
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-30 02:27:13 följande:
    Ja, det överlever. Men det finns månader där det är på gränsen, och där anser du att man har rätt att avbryta.
    Jag är också för att kvinnan får välja, men efter en viss vecka så måste slutgiltiga beslutet vara taget, anser jag.

    Om det finns en anledning så är det alltid okey att avbryta.
    Även så pratar vi sällan om aborter i åttonde månaden, utan de flesta sker i vecka ~10, bra över 80% har jag för mig.

    Man har ingen poäng och prata om en åtta månaders abort och abort i allmänhet, och när de aborter flesta sker i vecka ~10%


    hur många meter var det?
  • oanonym
    klyban skrev 2019-07-30 10:56:21 följande:

    Om det finns en anledning så är det alltid okey att avbryta.

    Även så pratar vi sällan om aborter i åttonde månaden, utan de flesta sker i vecka ~10, bra över 80% har jag för mig.

    Man har ingen poäng och prata om en åtta månaders abort och abort i allmänhet, och när de aborter flesta sker i vecka ~10%


    Ja, vi försöker se till att de flesta aborter sker då. Men enligt användaren jag citerade så är det lika rätt att avbryta när som helst. Anledningen behövs inte, mer än att kvinnan inte vill låna ut sin kropp längre. Och jag tycker att kvinnor har ett visst ansvar efter de bestämt sig för att behålla barnet. Så efter en viss vecka räcker det inte att åberopa självförsvar. Anser jag.
  • Anonym (A)
    Anonym (döh) skrev 2019-07-29 13:45:42 följande:
    Det kvittar. Man har inte rätt till någon annans kropp oavsett vad som hänt tidigare. Vissa skulle vilja påstå att fria individer har rätt att ingå avtal och var och en är fri att sälja sin kropp men personligen tycker jag sådana avtal är ogiltiga. Av den anledningen är jag kritisk till surrogatmödraskap. Var och en har när som helst rätten att återta sin kropp.
    Håller med.
  • klyban
    oanonym skrev 2019-07-30 14:44:29 följande:
    Ja, vi försöker se till att de flesta aborter sker då. Men enligt användaren jag citerade så är det lika rätt att avbryta när som helst. Anledningen behövs inte, mer än att kvinnan inte vill låna ut sin kropp längre. Och jag tycker att kvinnor har ett visst ansvar efter de bestämt sig för att behålla barnet. Så efter en viss vecka räcker det inte att åberopa självförsvar. Anser jag.

    Hur många aborter i månad 8 sker ens?
    Undrar och om det ens finns en mening för diskutera nått så obskyrt och ovanligt.


    hur många meter var det?
  • oanonym
    klyban skrev 2019-07-30 22:47:24 följande:

    Hur många aborter i månad 8 sker ens?

    Undrar och om det ens finns en mening för diskutera nått så obskyrt och ovanligt.


    Om folk tycker sådana aborter är ok så finns det mening att diskutera detta. Hur ovanligt det är i nuläget är ju irrelevant.

    Om folk vill införa dödsstraff i Sverige så kan detta diskuteras, även om inga dödsstraff utfärdas idag. (bara ett exempel, ingen jämförelse med abort)
Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?