• Anonym (Varför?)

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

    Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?

  • Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?
  • Anonym (Bra fråga)
    klyban skrev 2019-07-29 15:16:01 följande:

    Det handlar mycket om att projicera att det INTE är foster, utan projicera att det fullt levande människor.
    Som man sen inte heller bryr sig om när de blivit människor, det är det som blir så satans komiskt allt detta.


    Även foster har väl liv ? Sedan: Exakt vem bryr sig inte om födda ? Vad vet du om det ?
  • Anonym (Bra fråga)
    oanonym skrev 2019-07-29 18:41:17 följande:
    Jag håller med. Min invändning var att man själv är skyldig till varför någon klamrar sig fast.

    Om man förstår sex och biologi, vill säga.

    Du är alltså ok med abort i åttonde månaden?
    jag svarade  till fel person innan. Det skulle varit till A och inte till dig.
  • Anonym (Bra fråga)
    Anonym (A) skrev 2019-07-29 13:16:28 följande:
    Håller med
    Klyban förstår inte mina inlägg. För det första är det väl bättre att arbeta för sådana grundvärderingar hos både män o kvinnor från början at det inte finns några aborter att känna någon skuld för. För det andra är det inte automatiskt fel att känna skuld för något. Här smygs inte et dugg.  Det står jag till 100% för. OM jag var den manliga orsaken till en abort tycker jag att jag med rätta skulle känna skuld för det. Att känna skuld kan vara en del av en självinsikt och i längden gynna en. Jag har absolut sådant jag känner skuld för i mitt eget liv. Ingen är ju perfekt, absolut ingen på jorden.
  • Anonym (döh)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-31 12:39:02 följande:

    Om jag utan anledning gjorde det vore jag att jämföra med en sjukdom, men m jag gjorde det för att jag var i livsfara och utan att riskera ditt liv vore det en annan sak.


    Du tycker att andra ska ta större ansvar för sina medmänniskor. Särskilt fokuserad verkar du vara på gravida kvinnors ansvar. Varför inte börja med att titta på dig själv och ditt ansvar för dina medmänniskor? Varför inte bege dig ut och bidra mer? Det finns säkert någon uteliggare som behöver din hjälp. Kanske någon psykiskt sjuk som behöver ditt sällskap. Kanske någon pensionär som behöver hjälp med handlingen.

    Det blir så fel om du kräver att andra ska ta ansvar men inte gör någonting själv.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (döh) skrev 2019-07-31 12:48:16 följande:
    Du tycker att andra ska ta större ansvar för sina medmänniskor. Särskilt fokuserad verkar du vara på gravida kvinnors ansvar. Varför inte börja med att titta på dig själv och ditt ansvar för dina medmänniskor? Varför inte bege dig ut och bidra mer? Det finns säkert någon uteliggare som behöver din hjälp. Kanske någon psykiskt sjuk som behöver ditt sällskap. Kanske någon pensionär som behöver hjälp med handlingen.

    Det blir så fel om du kräver att andra ska ta ansvar men inte gör någonting själv.
    Kanske ett antal av de psykiskt sjuka tillhör de som föddes oönskade och blivit psykiskt sjuka av detta
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-31 12:38:00 följande:
    Klyban förstår inte mina inlägg. Det viktiga är väl att tala för sådana värderingar hos både män och kvinnor långt innan det görs några aborter. Bättre utan några aborter att känna någon skuld för. Dessutom smygs ingenting. Jag står absolut för at jag menar att jag skulle göra fel, och bära på en skuld, om jag var den manliga orsaken till en abort, speciellt om jag uppmanat kvinnan till abort. Då tycker jag absolut att jag kunde skämmas med rätta. det är absolut inte alltid fel om man känner skuld för något. Det kan tvärtom vare en del i en självinsikt som på sikt gynnar en. Det finns absolut det jag bör känna skuld för i mitt liv.
    Vem ska tala för värderingar att abort inte är ok och när ska det talas om detta, ska skolorna prata om att abort är felaktigt.
    Människor i allmänhet har inte diskussioner om aborter på sina arbetsplatser eftersom få anser att abort är problematiskt och något att diskutera
  • oanonym
    klyban skrev 2019-07-31 11:22:31 följande:

    Jag tror de flesta trollar.

    Dock ser jag att man gör abortfrågan en otjänst genom att prata om nått som obskyrt och ovanligt.

    Men det är ofta så man vill göra, ta in det som extremt ovanligt, och sen mena på att allt måste bort.


    Jag tycker det är bra med en gräns. Efter en viss vecka ska det inte gå att ändra sig hur som helst. Det är min ståndpunkt i denna fråga.
  • Anonym (anonym)
    oanonym skrev 2019-07-31 14:19:13 följande:
    Jag tycker det är bra med en gräns. Efter en viss vecka ska det inte gå att ändra sig hur som helst. Det är min ståndpunkt i denna fråga.
    Det finns ju en gräns för när det är fritt att genomgå abort efter den gränsen gäller särskilda skäl och då inte att man ångrat sig. De  flesta  länder tillåter avslut av graviditet mycket långt fram i graviditeten om det är risk för mammans liv och där det inte tillåts ser vi många gravida som avlider i havandeskapsförgiftning och liknande
  • Anonym (A)
    oanonym skrev 2019-07-31 14:19:13 följande:
    Jag tycker det är bra med en gräns. Efter en viss vecka ska det inte gå att ändra sig hur som helst. Det är min ståndpunkt i denna fråga.
    Tycker jag med
  • klyban
    Anonym (Bra fråga) skrev 2019-07-31 12:18:59 följande:
    Du läser ju inte ens mina inlägg. Var skrev jag något om att skapa lagar. vaddå "forcera" på andra ?
    Du har massa idéer som innebär folk får rätta sig efter dig, det msåte du väl fatta inte funkar?
    hur många meter var det?
Svar på tråden Varför ska staten finansiera aborter till stor del(borträknat våldtäkter och minderåriga) då sex inte är en rättighet?