• Anonym (Vill inte såra någon)
    Tue 9 Jul 2019 04:32
    649 visningar
    34 svar
    34
    649

    Att säga slampa m.m under sexakten - Förolämpade och sårar jag en?

    Hej!

    Ibland tycker jag det är upphetsade om jag kallar någon för slampa eller någon kommentar med fräcka meningsuppbyggnader. Hur skulle det kännas om man sa sådant till en ny sexpartner, liksom där det sker första gången att båda har samlag med varandra.

    Jag vill ju inte förolämpa någon på riktigt och såra. Är det någonting som skulle kunna såra någon?

    Hur känner du dig som kvinna om det är första gången ni har sex med varandra med en ny man. Inte någon ny kärleksförhållande, utan ny KK eller One Night Stand.

    Där ni för första gången ligger med varandra. Hur skulle det kännas om han helt plötsligt sa sådana saker?

  • Svar på tråden Att säga slampa m.m under sexakten - Förolämpade och sårar jag en?
  • Tue 9 Jul 2019 05:01
    #1

    Jag skulle bli förolämpad och tycka det var riktigt osexigt. Dock skulle jag tycka samma i ett kärleksförhållande. Tycker inte det är ett sexigt ord alls. Är inte heller undergiven sexuellt. Skulle du gilla om någon sade det till dig TS?

  • Anonym (Vill inte såra någon) Trådstartaren
    Tue 9 Jul 2019 05:41
    #2
    Meriall skrev 2019-07-09 05:01:48 följande:

    Jag skulle bli förolämpad och tycka det var riktigt osexigt. Dock skulle jag tycka samma i ett kärleksförhållande. Tycker inte det är ett sexigt ord alls. Är inte heller undergiven sexuellt. Skulle du gilla om någon sade det till dig TS?


    Under sexakten så tror jag nog att jag skulle tycka det var upphetsade om en sexpartner/One Night Stand sa förnedrade saker.
  • Anonym (Nix)
    Tue 9 Jul 2019 06:16
    #3

    Jag hade blivit jätteförvånad, sen hade jag avbrutit och sagt upp bekantskapen. Hade ju sagt vad jag tyckt med.

    Ingen av dom jag varit med har någonsin sagt sånt där, jag har haft väldigt bra och experimentellt sex. Hade tänkt att hur kunde jag missbedöma den här personen så rejält.

  • Anonym (Nej)
    Tue 9 Jul 2019 06:52
    #4

    Jag tror att många skulle reagera negativt om det hände första gången ni hade sex. Och vad värre är tror jag många inte skulle visa att det känns dåligt utan spela med och sen må dåligt över det efteråt. Förnedring och dominans kräver trygghet för att vara sexigt och så trygg är man aldrig vid en ons. Däremot kan man ju bygga upp en trygg relation med en kk.

  • Anonym (Hanna­)
    Tue 9 Jul 2019 06:55
    #5

    När det kommer till att säga förnedrande saker så måste du prata med personen innan och fråga om det är okej. Det är aldrig okej att bara säga så till någon från ingenstans

  • Tue 9 Jul 2019 06:58
    #6
    Anonym (Vill inte såra någon) skrev 2019-07-09 04:32:18 följande:

    Hej!

    Ibland tycker jag det är upphetsade om jag kallar någon för slampa eller någon kommentar med fräcka meningsuppbyggnader. Hur skulle det kännas om man sa sådant till en ny sexpartner, liksom där det sker första gången att båda har samlag med varandra.

    Jag vill ju inte förolämpa någon på riktigt och såra. Är det någonting som skulle kunna såra någon?

    Hur känner du dig som kvinna om det är första gången ni har sex med varandra med en ny man. Inte någon ny kärleksförhållande, utan ny KK eller One Night Stand.

    Där ni för första gången ligger med varandra. Hur skulle det kännas om han helt plötsligt sa sådana saker?


    Du vill inte förolämpa nån men ändå vill du förolämpa den du har sex???
  • Anonym (Jag)
    Tue 9 Jul 2019 07:26
    #7

    Tänker att många faktisk gillar det, blir som en lek. Men är det första gången man har sex tycker jag att du bör fråga om det är ok för den andra parten.

    Själv kan jag tycka det är otroligt upphetsande, känns så förbjudet????

  • Anonym (Swing for fun)
    Tue 9 Jul 2019 07:43
    #8

    Förminskande och kränkande ord är inget jag uppskattar och med största sannolikhet är det omedelbart slutlekt om någon skulle göra en sådan dumhet som att kalla mig slampa eller liknande.

  • Anonym (Myssl­ampan)
    Tue 9 Jul 2019 08:12
    #9

    Hade min man kallat mig det innan vi lärt känna varandra hade jag blivit förolämpad.

    Idag kan han kalla mig sin lilla slampa, ×××hora, fast bara när vi är på det humöret och med glimten i ögat.

    Jag kallar honom för min hingst, min kåtbock mm men bara ibland

  • Tue 9 Jul 2019 14:35
    #10
    +1

    Att uttrycka sig förnedrande om andra, oavsett om det är under sexakten eller ej, är helt OK så länge det i förväg är uttalat att båda (alla?) parter är med på noterna.

Svar på tråden Att säga slampa m.m under sexakten - Förolämpade och sårar jag en?