• Anonym (Milou)

    Olyckligt kär i kolleg

    Så han flirtade och kollade in mig i ett år, såg mig djupt i ögonen, läänge, kollade (och kollar) in min kropp. Ja han ger fortfarande dessa signaler. Efter att jag började svara har han dragit sig tillbaka.. kan tilläggas att han är singel och jag är gift, inga moralpredikningar på det tack. Vad ska jag göra för att komma över honom som jag ser varje dag?

  • Svar på tråden Olyckligt kär i kolleg
  • CitronTulo

    Han gillar kanske att flirta, tycker att du är fin, men såg dig som ofarlig eftersom du är gift? När du började besvara hans flirtande så drog han sig undan då han förmodligen inte vill ha någon relation utan bara lite ofarligt flirtande!

    Men är du verkligen kär i honom? Eller gillar du bekräftelsen från en annan man?
    Menar inte att förringa dina känslor, men vet själv att jag kan inbilla mig att jag är "kär" i någon annan (gärna då någon som jag tror mig kunna få) om jag lever i en trist relation som jag egentligen kanske vill lämna av andra orsaker..

  • Anonym (Mini)

    Det som funkar för mig är att undvika, det behöver ju inte gå jättefort heller att bli av med det heller, inte för mig.

    Sen varför han gjort sådär...har funderat på sånt själv. Jag kan inte riktigt relatera, är en flirtig typ men om jag märker att mitt flirtande gör att någon jag inte är intresserad av egentligen börjar få någon slags känslor så backar jag vänligt. Det gör jag riktigt tidigt, jag är noll intresserad av att liksom ha ett harem med personer som är småkära i mig. De får gärna tycka att jag är fin och trevlig men vill inte att någon skall vara plågad av känslor som jag inte kan besvara.

    Det här tror jag inte att alla håller med om, vissa verkar ha ett stort bekräftelsebehov som behöver matas. Frågan är hur man känner igen såna direkt?

    En liten varningssignal tycker jag att det är vad gäller din relation, borde du känna så om den är rätt för dig?

  • Anonym (Milou)
    CitronTulo skrev 2019-07-10 07:31:08 följande:

    Han gillar kanske att flirta, tycker att du är fin, men såg dig som ofarlig eftersom du är gift? När du började besvara hans flirtande så drog han sig undan då han förmodligen inte vill ha någon relation utan bara lite ofarligt flirtande!

    Men är du verkligen kär i honom? Eller gillar du bekräftelsen från en annan man?

    Menar inte att förringa dina känslor, men vet själv att jag kan inbilla mig att jag är "kär" i någon annan (gärna då någon som jag tror mig kunna få) om jag lever i en trist relation som jag egentligen kanske vill lämna av andra orsaker..


    Jag vet inte hur jag ska definiera kär, men om kär är att tänka på en person ?jämt? så är jag väl det...jag får känslan av att han tror att jag inte är intresserad.. väldigt mixade signaler.
Svar på tråden Olyckligt kär i kolleg