• Anonym (Me)
    Thu 11 Jul 2019 13:43
    320 visningar
    12 svar
    -4
    12
    320

    Han vill inte skaffa barn..

    Vi är kära o älskar varandra. Jag vill skaffa barn men han tycker att jag är för gammal (45)

    Vi har båda barn sedan innan.

    Det är en sorg. Jag vill ha fler barn och med honom. Jag kan aldrig bli lika viktig för honom som hans barns mamma.

    Vi får liksom inget band till varandra. Jag är äldre men kan inte hjälpa att jag har en längtan.

  • Svar på tråden Han vill inte skaffa barn..
  • Anonym (Anne)
    Thu 11 Jul 2019 13:54
    #1
    +4

    Fast... TS du är införstådd med att chansen att bli med barn vid 45 års ålder är näst intill obefintlig? Ni kommer inte ens att tillåtas göra ivf i Sverige vid 45 och ni får heller inte adoptera.

    Förlåt att jag låter hård. Men är det värt den möda och ev pengar när chanserna är så små?

  • Anonym (Victo­ria)
    Thu 11 Jul 2019 13:56
    #2
    +4

    Känns först och främst som att du vill ha ett barn av helt fel anledningar. Barn är inget klister. Det är inget man skaffar bara för att känna sig viktigare än ens partners ex.

    Lyssna på din partner och acceptera att han inte vill ha barn med dig.

  • Thu 11 Jul 2019 14:24
    #3
    +4

    Precis, det låter som ditt syfte att skaffa barn är för att binda upp honom för livet till dig. Men du är medveten om att man kan separera trots att man har gemensamma barn va?

    Sen är det inte särskilt troligt att du faktiskt skulle bli gravid. Du borde snarare ha börjat få symptom på klimakteriet.

  • Thu 11 Jul 2019 14:25
    #4
    +3

    Du låter extremt osäker. Är det denna osäkerhet du vill att dina barn ska få? Skärp dig för i helvete!

  • Anonym (Emma)
    Thu 11 Jul 2019 14:38
    #5
    +2

    Om ni har barn ihop eller inte säger inget om hur starkt ert band är. Det sket ju sig med era barns föräldrar så du va ju bandet inte särskilt starkt. Mina föräldrar är skilda och har ingen kontakt nu när jag och min bror är vuxna. Sluta jämföra och uppskatta det du har istället. Att skaffa barn i din ålder kommer med många risker dessutom. Man kan älska varandra lika mycket fast att man inte har barn ihop.

  • Thu 11 Jul 2019 14:40
    #6
    +1

    Konstig anledning för dig att vilja ha barn, att du ska kunna tävla med hans ex.

  • Anonym (Me) Trådstartaren
    Fri 12 Jul 2019 15:00
    #7

    Min längtan efter ett barn till har funnits i många år. När jag nu träffat honom känns det rätt. Jag skulle vilja skaffa barn med honom. Jag älskar honom.

  • Fri 12 Jul 2019 15:07
    #8
    +1
    Anonym (Me) skrev 2019-07-12 15:00:52 följande:

    Min längtan efter ett barn till har funnits i många år. När jag nu träffat honom känns det rätt. Jag skulle vilja skaffa barn med honom. Jag älskar honom.


    Det var inte så de lät i din ts. Kände du att du var tvungen och justera sanningen lite så de inte skulle låta lika hemskt?
  • Anonym (Me) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 09:31
    #9
    -1

    Ingen justering, bara tillägg. Ett barn är det finaste man kan skapa tillsammans. Jag vill att vi ska flätas ihop. Och jag vill också bli viktigare för honom. Visa vår kärlek.

  • Anonym (Anne)
    Sun 14 Jul 2019 09:51
    #10
    +1
    Anonym (Me) skrev 2019-07-14 09:31:29 följande:

    Ingen justering, bara tillägg. Ett barn är det finaste man kan skapa tillsammans. Jag vill att vi ska flätas ihop. Och jag vill också bli viktigare för honom. Visa vår kärlek.


    Men om det inte funkar då? Om kampen för ett barn så sent i livet tar upp er tid, er energi och era känslor? Skulle relationen klara det?

    Är inte tiden inne nu för att börja leva livet lite än att hålla på med vaknätter, blöjbyte, inskolning och trots?

    Barn är absolut ett kitt, men också den främsta anledningen att folk går isär.
  • Anonym (Victo­ria)
    Sun 14 Jul 2019 11:13
    #11
    +3
    Anonym (Me) skrev 2019-07-14 09:31:29 följande:

    Ingen justering, bara tillägg. Ett barn är det finaste man kan skapa tillsammans. Jag vill att vi ska flätas ihop. Och jag vill också bli viktigare för honom. Visa vår kärlek.


    Och nu vill din sambo inte göra ett barn med dig. Acceptera att han inte vill.

    Ni måste kunna skapa ett band till varandra på ett annat sätt. Kan ni inte visa er kärlek på något annat sätt än en bebis har ni nog inte en speciellt bra relation till att börja med.
  • Anonym (A)
    Sun 14 Jul 2019 13:09
    #12
    Anonym (Victoria) skrev 2019-07-14 11:13:54 följande:
    Och nu vill din sambo inte göra ett barn med dig. Acceptera att han inte vill.

    Ni måste kunna skapa ett band till varandra på ett annat sätt. Kan ni inte visa er kärlek på något annat sätt än en bebis har ni nog inte en speciellt bra relation till att börja med.
    Håller med
Svar på tråden Han vill inte skaffa barn..