• Anonym (Orsaken)

    De som dog i trafikolyckor 2018.

    Gjorde de misstag i trafiken, självmord, fulla personer, drog påverkade?

    Var det många av dom som inte gjorde några misstag i trafiken men ändå råkade ut för en trafikolycka och dog?

    Kan liksom vem som helst råka ut för en allvarlig olycka vanligen?

  • Svar på tråden De som dog i trafikolyckor 2018.
  • Giftskåneman

    Min syster dog i bilolycka, inte 2018 utan för några år sedan, hon var spik nykter på väg till jobbet då hon mötte en taxichaufför som jobbat hela natten, han bröt tummen, min syster dog, polisen kunde inte förklara vad som hänt frånsett min syster körde på sin vägbana och frontalkrockade med honom, om han somnat bakom ratten eller smsade är ovisst.

  • Anonym (Orsaken)
    Giftskåneman skrev 2019-07-11 15:19:22 följande:

    Min syster dog i bilolycka, inte 2018 utan för några år sedan, hon var spik nykter på väg till jobbet då hon mötte en taxichaufför som jobbat hela natten, han bröt tummen, min syster dog, polisen kunde inte förklara vad som hänt frånsett min syster körde på sin vägbana och frontalkrockade med honom, om han somnat bakom ratten eller smsade är ovisst.


    Vad hemskt
  • Anonym (Straff ??)
    Giftskåneman skrev 2019-07-11 15:19:22 följande:

    Min syster dog i bilolycka, inte 2018 utan för några år sedan, hon var spik nykter på väg till jobbet då hon mötte en taxichaufför som jobbat hela natten, han bröt tummen, min syster dog, polisen kunde inte förklara vad som hänt frånsett min syster körde på sin vägbana och frontalkrockade med honom, om han somnat bakom ratten eller smsade är ovisst.


    Hoppas han fick straff för hennes död?! Uppenbarligen gjorde hans vårdslöshet att hon miste livet.
  • klyban

    Alkohol och trötthet är nog de största bovarna i trafikolyckor.
    Sen sker olyckor utan någon har gjort direkt fel, det är mycket som kan hända som inte är någons fel också.


    hur många meter var det?
  • Giftskåneman
    Anonym (Straff ??) skrev 2019-07-11 16:16:08 följande:

    Hoppas han fick straff för hennes död?! Uppenbarligen gjorde hans vårdslöshet att hon miste livet.


    Polisen kunde inte avgöra skuldfrågan så de lade ner utredningen.

    Han har tidigare krockat med dödlig utgång, andra gången på 5 år för hans del.
  • Anonym (Ja)

    Ja, vem som helst kan dö i trafiken, oavsett hur man än håller sig till trafikreglerna och kör efter väder och väglag då andra människor inte gör det. Folk fipplar med sina telefoner, kör trötta, onyktra etc. Folk kör för fort, mot rött, gör idiotiska omkörningar, kör för nära och kör allmänt uselt osv. och så länge andra gör det finns det risk för att även den som sköter sig råkar ut för en olycka. Sen har vi ju allt vilt som kan ta sig upp på vägarna. Och förrymda tamdjur och tamboskap.

  • Anonym (A)
    Giftskåneman skrev 2019-07-11 15:19:22 följande:
    Min syster dog i bilolycka, inte 2018 utan för några år sedan, hon var spik nykter på väg till jobbet då hon mötte en taxichaufför som jobbat hela natten, han bröt tummen, min syster dog, polisen kunde inte förklara vad som hänt frånsett min syster körde på sin vägbana och frontalkrockade med honom, om han somnat bakom ratten eller smsade är ovisst.
    Vad hemskt.
  • Anonym (A)
    klyban skrev 2019-07-11 16:18:34 följande:

    Alkohol och trötthet är nog de största bovarna i trafikolyckor.
    Sen sker olyckor utan någon har gjort direkt fel, det är mycket som kan hända som inte är någons fel också.


    Det tror jag med
  • Monkan93

    Min sambos pappa dog i trafiken, inte heller 2018 utan också för ett par år sedan. Han skulle till jobbet, det var halt och han körde av vägen och voltade. 
    Så olyckor kan hända utan att man är full, trött eller drogpåverkad. 

  • Anonym (Ja)

    En bekant till mig dog i en bilolycka då bilen hon färdades i frontalkrockade med en annan bil som kom över på deras sida. Utredningen kom aldrig fram till varför den mötande föraren tappade kontrollen över bilen

  • Anonym (A)
    Monkan93 skrev 2019-07-12 14:10:26 följande:
    Min sambos pappa dog i trafiken, inte heller 2018 utan också för ett par år sedan. Han skulle till jobbet, det var halt och han körde av vägen och voltade. 
    Så olyckor kan hända utan att man är full, trött eller drogpåverkad. 
    Anonym (Ja) skrev 2019-07-12 21:57:03 följande:
    En bekant till mig dog i en bilolycka då bilen hon färdades i frontalkrockade med en annan bil som kom över på deras sida. Utredningen kom aldrig fram till varför den mötande föraren tappade kontrollen över bilen

    Beklagar
Svar på tråden De som dog i trafikolyckor 2018.