• Anonym (Ledse­n)
    Thu 11 Jul 2019 16:34
    1513 visningar
    53 svar
    -1
    53
    1513

    Känner mig som världens sämsta mamma

    Jag känner mig som världens sämsta mamma. Jag känner mig slutkörd och ledsen. Min äldsta son suger så otroligt mkt energi och har sedan dagen han föddes varit extremt krävande. Jag har gjort allt och lite till för att vara en bra mamma men nu börjar han närma sig tre år och jag känner mig snart slutkörd.

    Han är inte som ?andra barn?, med det menar jag ständigt pipig, missnöjd, inget tålamod, extremt mycket känslor. Nu börjar han komma in i fasen att ifrågasätta allt också. (Dagis ansöker om resurs för dessa problem).

    Ngn som känner igen sig? :(

    Finns en pappa med i bilden men han orkar inte i kombo att han mått dåligt länge (depression/dödsfall etc). Jag har en fin närvarande familj men dom har fullt upp med sitt och orkar inte med min son i längden även om dom hjälper till).

  • Svar på tråden Känner mig som världens sämsta mamma
  • Anonym (???)
    Thu 11 Jul 2019 16:39
    #1

    Ansöker dagis om resurs för att han frågar saker? Låter ju helt sjukt!

  • Anonym (Jag)
    Thu 11 Jul 2019 16:46
    #2
    Anonym (???) skrev 2019-07-11 16:39:03 följande:

    Ansöker dagis om resurs för att han frågar saker? Låter ju helt sjukt!


    Jag tycker det är fantastiskt att de söker resurs om de känner att han behöver det. Är garanterat annat som spelar in, inte endast frågvisheten.

    Jag har tre barn med autism och adhd där åtminstone två behöver resurser, men inte tusan får de det inte :/
  • Anonym (A)
    Thu 11 Jul 2019 16:47
    #3
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-11 16:46:33 följande:
    Jag tycker det är fantastiskt att de söker resurs om de känner att han behöver det. Är garanterat annat som spelar in, inte endast frågvisheten.
    Jag har tre barn med autism och adhd där åtminstone två behöver resurser, men inte tusan får de det inte :/
    Håller med
  • Thu 11 Jul 2019 16:54
    #4

    Vad är oddsen att två olika föräldrar har exakt samma problem, startar en tråd samma dag och det bara är åldern på barnet som skiljer? Och dessutom där fadern i den andra tråden är deprimerad och har en förälder som dog. Känns mer som nån experimenterar för o se om man får olika svar beroende på om man är mamma eller pappa.

    www.familjeliv.se/forum/thread/79751132-orkar-inte-med-mitt-barn

  • Anonym (***)
    Thu 11 Jul 2019 16:56
    #5
    +2
    Men du orkade att skaffa ett barn till.
  • Anonym (***)
    Thu 11 Jul 2019 16:57
    #6
    Anonym (???) skrev 2019-07-11 16:39:03 följande:

    Ansöker dagis om resurs för att han frågar saker? Låter ju helt sjukt!


    Han är inte som ?andra barn?, med det menar jag ständigt pipig, missnöjd, inget tålamod, extremt mycket känslor. Nu börjar han komma in i fasen att ifrågasätta allt också. (Dagis ansöker om resurs för dessa problem).

    Dessa problem, alltså fler än ett problem.
  • Anonym (Häpp)
    Thu 11 Jul 2019 16:57
    #7
    Anonym (???) skrev 2019-07-11 16:39:03 följande:

    Ansöker dagis om resurs för att han frågar saker? Låter ju helt sjukt!


    Det står inte att han frågar saker utan att han ifrågasätter allt - typiskt trotsåldern. TS skriver att orsaker till resursen också är "ständigt pipig, missnöjd, inget tålamod, extremt mycket känslor".

    TS, hör med kommunen om du kan få en kontaktfamilj. Det är ju också bra för det yngre barnet och er relation.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 11 Jul 2019 17:26
    #8

    [quote=79751386][quote-nick]Anonym (???) skrev 2019-07-11 16:39:03 följande:[/quote-nick]Ansöker dagis om resurs för att han frågar saker? Låter ju helt sjukt![/

    Förlåt uttryckte mig klumpigt. Jag syftade på treårstrots men jag tror inte barn trotsar så ville använda ett annat ord.

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 11 Jul 2019 17:27
    #9
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-11 16:46:33 följande:

    Jag tycker det är fantastiskt att de söker resurs om de känner att han behöver det. Är garanterat annat som spelar in, inte endast frågvisheten.

    Jag har tre barn med autism och adhd där åtminstone två behöver resurser, men inte tusan får de det inte :/


    Jag skrev klumpigt, ville bara inte skriva trots. Han har andra svårigheter.
  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Thu 11 Jul 2019 17:31
    #10
    Pierott skrev 2019-07-11 16:54:30 följande:

    Vad är oddsen att två olika föräldrar har exakt samma problem, startar en tråd samma dag och det bara är åldern på barnet som skiljer? Och dessutom där fadern i den andra tråden är deprimerad och har en förälder som dog. Känns mer som nån experimenterar för o se om man får olika svar beroende på om man är mamma eller pappa.

    www.familjeliv.se/forum/thread/79751132-orkar-inte-med-mitt-barn


    Jag läste lite snabbt och vurmar för björnpappa som startat andra tråden. Men det är inte min man som skrivit den. Dödsfallet i vårt fall var min sambos lillebror i 20 års åldern. Jag har startat andra trådar tidigare bland annat otröstlig 2.5åring tror jag den hette. Jag har skrivit andra trådar också.
Svar på tråden Känner mig som världens sämsta mamma