• Thu 11 Jul 2019 21:18
    614 visningar
    41 svar
    41
    614

    Fast i relation

    Jag och min Sambo har en dotter på 10 månader och har precis köpt en släktgård som tillhört min familj i generationer. Han äger 1/10 del.

    Jag älskar honom och jag försöker göra allt för honom. Men de har kommit till en gräns nu där jag anser att detta inte är en sund relation. Jag upplever inget gensvar från honom. Han är en underbar pappa men han är alltid negativ mot mig." Han trycker till mig" genom att klaga på saker jag gör eller hur jag gör dom . Han skriver med andra tjejer där han påtalar att han vill göra sexuella saker med dom. När jag påpekar detta är det jag som är patetisk med mera... idag är ändå droppen.... Jag jobbar som assistent idag andra natten borta från min dotter sen hon kom för 10 månader sedan då har han en kollega hemma... en kvinnlig. Han har haft nytt jobb i en månad. Och nu påstår han att han försöker få ihop henne med en av hans kompisar. Men hon är hemma hos oss.... alltså. Jag vet ifan vad jag ska göra/säga längre.

    Hur kunde jag bli en svartsjuk människa som inte ens reflekterat över saker innan? Jag fattar ju att det är för att min Sambo gång på gång visar att de inte går att lita på han.

    Jag har tröttnat och skulle så gärna vilja komma ifrån detta.

    Men då till mitt ännu större dilemma.... Jag kan ju inte lämna honom för jag har inte råd att bo kvar på vår gård då. Och detta är min dröm... Jag stannar seriöst hellre kvar i ett otrohet förhållande än att mista gården. Men hur ska jag bli glad igen? Hur ska jag bemöta honom?

    Ibland funderar jag på att ha ett öppet förhållande. Men löser det ens problemen?

    Hur skulle ni bemöta detta?

  • Svar på tråden Fast i relation
  • Thu 11 Jul 2019 21:28
    #1

    Vilka kostnaderskulle du inte ha råd med? Ytterligare 1/10 (sambons del) av amorteringen på lånet?

  • Thu 11 Jul 2019 21:38
    #2

    Jag skulle säkert klara kostnaderna men jag tror knappt att banken då med på det. Det blir ändå drygt 900000. Själva månadskostnaden skulle jag nog klara. Men visst skulle det bli knapert. Men ja jag vet inte det känns så hopplöst. Och så konstigt hur man å ena sidan lever i en dröm hur livet har blivit men o andra sidan bara tvivlar och känner att detta är fan ingen sund relation.

    Tycker ni att otrohet går via ett sms? Var går gränsen?

  • Thu 11 Jul 2019 22:02
    #3

    Om du kan bevisa att han är otrogen, skulle inte din släkt hjälpa dig att behålla gården och sparka ut honom? Det borde ligga i deras intresse också att behålla gården i släkten.

  • Fri 12 Jul 2019 08:37
    #4
    Tecum skrev 2019-07-11 22:02:27 följande:

    Om du kan bevisa att han är otrogen, skulle inte din släkt hjälpa dig att behålla gården och sparka ut honom? Det borde ligga i deras intresse också att behålla gården i släkten.


    Skulle du?
  • Fri 12 Jul 2019 08:42
    #5

    Sök jobb med högre lön, sök alla du kan hitta, och prata med banken om och när du har ekonomi att köpa ut honom

    Kan dock bli problem vid försäljning, tycker han ditt bud är för lågt ska fastigheten läggas ut till försäljning där alla kan ge sitt bud, risken är att nån bjuder som du inte kan bjuda över.

  • Fri 12 Jul 2019 08:42
    #6

    Sök jobb med högre lön, sök alla du kan hitta, och prata med banken om och när du har ekonomi att köpa ut honom

    Kan dock bli problem vid försäljning, tycker han ditt bud är för lågt ska fastigheten läggas ut till försäljning där alla kan ge sitt bud, risken är att nån bjuder som du inte kan bjuda över.

  • Fri 12 Jul 2019 08:43
    #7

    Sök jobb med högre lön, sök alla du kan hitta, och prata med banken om och när du har ekonomi att köpa ut honom

    Kan dock bli problem vid försäljning, tycker han ditt bud är för lågt ska fastigheten läggas ut till försäljning där alla kan ge sitt bud, risken är att nån bjuder som du inte kan bjuda över.

  • Fri 12 Jul 2019 08:43
    #8

    Sök jobb med högre lön, sök alla du kan hitta, och prata med banken om och när du har ekonomi att köpa ut honom

    Kan dock bli problem vid försäljning, tycker han ditt bud är för lågt ska fastigheten läggas ut till försäljning där alla kan ge sitt bud, risken är att nån bjuder som du inte kan bjuda över.

  • Fri 12 Jul 2019 08:44
    #9

    Sök jobb med högre lön, sök alla du kan hitta, och prata med banken om och när du har ekonomi att köpa ut honom

    Kan dock bli problem vid försäljning, tycker han ditt bud är för lågt ska fastigheten läggas ut till försäljning där alla kan ge sitt bud, risken är att nån bjuder som du inte kan bjuda över.

  • Fri 12 Jul 2019 08:44
    #10

    Sök jobb med högre lön, sök alla du kan hitta, och prata med banken om och när du har ekonomi att köpa ut honom

    Kan dock bli problem vid försäljning, tycker han ditt bud är för lågt ska fastigheten läggas ut till försäljning där alla kan ge sitt bud, risken är att nån bjuder som du inte kan bjuda över.

Svar på tråden Fast i relation