• Anonym (Vad tror ni?)
    Thu 11 Jul 2019 22:17
    312 visningar
    16 svar
    -2
    16
    312

    Är det smart att i förebyggande syfte

    Är det smart att i förebyggande syfte att säga att man spelar in läkarbesöket eller Psykratin besöket.

    Och sedan tar upp att man anmäler allt som är konstigt och skriver om det på Internet.

    Folk har bevisligen bettet sig konstigt emot mig uppenbarligen bara pågrund av min diagnos Asperger syndrom

    Det är så extremt vanligt.

    Jag spelar in läkarbesöken eyc sedan en lång tid tillbaka i smyg och det får man göra

    Men för att det ska bli någon effekt känns det som jag måste berätta det.

    Det har varit så att jag typ endast kunde gå vidare efter att jag hängde ut dom på Internet och hotade några mottagningar att jag spelade in samtalet och att jag skulle gå till myndigheterna om jag inte fick börja där

    Det gav effekt

    Övriga vården har bettet sig väldigt konstigt

    Exempelvis en läkare skrattade åt mig och sa att jag skulle låna grannens ben för jag fått extremt stort skavsår mellan bena pågrund att jag gått upp i vikt pågrund av mina mediciner och när jag går så nuddar bena varandra. Det går extremt ont. Har spelat in det samtalet i smyg.

  • Svar på tråden Är det smart att i förebyggande syfte
  • Anonym (w)
    Thu 11 Jul 2019 22:27
    #1
    +3

    Det är rätt gränslöst att hota folk med att skriva om dessa på internet och att säga att du anmäler under själva besöket. De kommer troligtvis att tycka att du är otrevlig.  Att vissa läkare varit elaka eller helt enkelt misstolkat dig händer alla någongång. Kan vara så att läkaren inte skrattade åt dig utan försökte skämta.


     


    När det gäller låren så använd deodorant. Fungerar för mig.

  • Thu 11 Jul 2019 22:34
    #2
    +1

    Du verkar ju inte klok.... du hotar och drar konstiga slutsatser... Onskar de om de vill kan säga att de inte ger dig vård och du får gå till någon annan.

  • Anonym (Vad tror ni?) Trådstartaren
    Thu 11 Jul 2019 22:44
    #3

    Vadå konstiga slutsatser?

    Hade ju försökt länge att börja där

    Först efter hot att de inte får neka en pågrund av svårslagen

  • Thu 11 Jul 2019 22:51
    #4
    +1
    Anonym (Vad tror ni?) skrev 2019-07-11 22:44:29 följande:

    Vadå konstiga slutsatser?

    Hade ju försökt länge att börja där

    Först efter hot att de inte får neka en pågrund av svårslagen


    T ex att läkaren skrattade åt ditt skavsår. Som w sa, det handlade nog om ett forsok till skämt.
  • Prakti­sk58
    Thu 11 Jul 2019 22:56
    #5

    Sluta gå till läkare du inte har förtroende för !

  • Anonym (Störn­ing)
    Thu 11 Jul 2019 23:17
    #6
    +1
    Anonym (Vad tror ni?) skrev 2019-07-11 22:17:20 följande:

    Är det smart att i förebyggande syfte att säga att man spelar in läkarbesöket eller Psykratin besöket.

    Och sedan tar upp att man anmäler allt som är konstigt och skriver om det på Internet.

    Folk har bevisligen bettet sig konstigt emot mig uppenbarligen bara pågrund av min diagnos Asperger syndrom

    Det är så extremt vanligt.

    Jag spelar in läkarbesöken eyc sedan en lång tid tillbaka i smyg och det får man göra

    Men för att det ska bli någon effekt känns det som jag måste berätta det.

    Det har varit så att jag typ endast kunde gå vidare efter att jag hängde ut dom på Internet och hotade några mottagningar att jag spelade in samtalet och att jag skulle gå till myndigheterna om jag inte fick börja där

    Det gav effekt

    Övriga vården har bettet sig väldigt konstigt

    Exempelvis en läkare skrattade åt mig och sa att jag skulle låna grannens ben för jag fått extremt stort skavsår mellan bena pågrund att jag gått upp i vikt pågrund av mina mediciner och när jag går så nuddar bena varandra. Det går extremt ont. Har spelat in det samtalet i smyg.


    Nej det är inte smart någon någonstans. Risken finns att du kanske får diagnosen histronisk personlighetsstörning. Då tar dom dig inte på allvar och man dig på allvar och skyller allt du gör pga av din diagnos. T.ex du spelar in och hotar att stämma skiten ur läkaren. Jaja tänker läkaren, det beror på din personlighetsstörning och att du är lite labil.

    Nu drog jag bara till med en diagnos, menar så klart att du inte har det. Det jag menar är att man har svårt attt ta dig på alvar och hjälper dig endast för att bli av med dig. Du blir en snabb lösning, men det är inte säkert att du får den rätta hjälpen
  • Anonym (gulli­s)
    Fri 12 Jul 2019 00:45
    #7

    Du har rätt göra det men varför säga något?

  • Anonym (?)
    Fri 12 Jul 2019 02:18
    #8

    Eller också beter sig folk helt normalt mot dig; skämtar och skojar men du förstår inte humorn pga din diagnos och missuppfattar därför och tycker att de är konstiga. Det är för övrigt ett klart udda beteende att spela in samtal (såvida inte man har problem med minnet). Det är ett klassiskt rättshaverist-beteende och det är väldigt otrevligt att bli utsatt för det.

  • Anonym (xyz)
    Fri 12 Jul 2019 02:37
    #9
    +1

    Det är bättre att du berättar att du har Aspberger och därför inte fattar ironi eller ordvitsar.

  • Fri 12 Jul 2019 05:17
    #10

    Du låter paranoid i din TS. Jag säger inte att du är det, utan att det är så jag uppfattar dig. Jag är rädd att om du går omkring och säger till alla dina vårdkontakter att du spelar in dem så du ska kunna anmäla dem så kommer de också uppfatta dig som paranoid eller liknande, det kommer föras in i din journal och sedan kommer du ignoreras ännu mer.

  • Anonym (Vad tror ni?) Trådstartaren
    Fri 12 Jul 2019 11:33
    #11

    Läkaren sa ju att det inte var ett problem det som jag tog upp

  • Anonym (Vad tror ni?) Trådstartaren
    Fri 12 Jul 2019 11:40
    #12

    Läkaren skrattade ju för att jag inte hade något problem enligt vad läkaren tyckte

  • Anonym (Fixa själv)
    Fri 12 Jul 2019 11:40
    #13

    Vissa problem är inte upp till läkare att fixa.

    Du

    Problem:
    Låren skaver mot varandra och jag får "infanterield".
    Orsak:
    Oväsentlig då jag behöver medicinen, som jag skyller på gör mig uppsvälld.
    Lösning:
    Spela in läkaren och hota.

    Jag

    Problem;
    Tröjan skaver mot bröstvårtorna när jag springer
    Orsak:
    Oväsentlig
    Lösning:
    Mjukare tröja, salva eller tejp, beroende på situation.

    Sedan så spelar jag in i stort sett alla samtal med läkare jag med. Men jag skulle aldrig använda det för att hota.

  • Anonym (A)
    Fri 12 Jul 2019 13:38
    #14
    Anonym (xyz) skrev 2019-07-12 02:37:24 följande:
    Det är bättre att du berättar att du har Aspberger och därför inte fattar ironi eller ordvitsar.
    Håller med
  • Anonym (?)
    Fri 12 Jul 2019 15:06
    #15
    Anonym (Vad tror ni?) skrev 2019-07-12 11:40:11 följande:

    Läkaren skrattade ju för att jag inte hade något problem enligt vad läkaren tyckte


    Normala människor går inte till läkare för ett skavsår! Herregud... ta lite salva eller något. Inte konstigt att det är svårt att få läkartid när folk söker för sånt skit.
  • Anonym (Vad tror ni?) Trådstartaren
    Fri 12 Jul 2019 15:10
    #16
    Anonym (?) skrev 2019-07-12 15:06:44 följande:

    Normala människor går inte till läkare för ett skavsår! Herregud... ta lite salva eller något. Inte konstigt att det är svårt att få läkartid när folk söker för sånt skit.


    Det var för ett annat syfte som jag var där
Svar på tråden Är det smart att i förebyggande syfte