• Thu 11 Jul 2019 23:11
    515 visningar
    8 svar
    8
    515

    Hjälp mig tyda min situation!

    Varning för ett rörigt inlägg! Men hjälp?!

    Jag gjorde 7 graviditetstest innan jag ringde BM. Dem var alla svaga så var skeptiskt. Ett test var ett CB digital, visade gravid 1-2v.
    Fick tid hos BM samma dag, 2h efter telefonkontakt. Detta bör vara bim+5/6.


    Urintest hos BM var negativt (men fick hinka i mig vatten för att ens kunna genomföra testet). Efter lite diskussion fick jag lämna blodprov.


    Då jag kunnat se provsvaren online i min journal men fortfarande inte hört något efter 2 dagar ringde jag tillbaka. Testsvaret: <0,5IE/L, så förstod att det inte skulle vara ett positivt besked.


    Fick prata med en ny bm som säger att det var väldigt konstigt då blodproven testats i fel form, hon kunde inte förklara det bättre än så för mig. Men sa samtidigt att om det hade varit en graviditet borde det ha gett utslag oavsett. Att det antagligen rörde sig om ett tidigt missfall. Hon sa att jag skulle återkomma om 2 veckor om mensen fortfarande inte kommit. 2 veckor kände som en evighet.


    Blev nedslagen och en del av mina symtom såsom tryckande vid livmodern och sidorna försvann omedelbart. Hade även fått missfärgade (beige-bruna) flytningar BIM+3 som minskade i mängd. 

    I väldigt ung ålder gjorde jag abort. Gjorde 3 medicinska aborter och kroppen ville ändå inte stöta ut allt ur kroppen, fick då genomgå en skrapning som senare resulterade i infektion i livmodern. Enligt mina tidigare kontroller har jag haft cystor som kommer och går, helt ofarliga. Men har förstått att cystorna kan påverka ett graviditetstest positivt i sällsynta fall. Allt detta gör att jag är inte vågar hoppas på något och att jag är ständigt orolig.


    Gjorde nytt digitaltest för 4 dagar sedan och det visade gravid 2-3v !!!!


    Har fortfarande beige-bruna flytningar men mer varannan dag och ömma bröst, nu sticker det till i nedre delen av magen ibland, inget molande som innan. Symtomen känns inte lika starka nu som dem gjorde först.


    Om det nu är ett tidigt missfall eller cysta så borde väl de digitala testen INTE öka i veckor? Det är fortfarande 5 dagar kvar tills bm ville att jag skulle ringa tillbaka om mensen inte kommit, man blir ju knäpp av att vänta!
    Vad TROR ni??


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-11 23:13
    Vid ev graviditet är jag idag i ungefär vecka 5+3 enligt mina beräkningar.
  • Svar på tråden Hjälp mig tyda min situation!
  • Sommar­skugga­n
    Fri 12 Jul 2019 01:08
    #1

    Tog du alla test med morgonurin? Testen ska visst ge starkare utslag på morgonen

  • Fri 12 Jul 2019 01:33
    #2

    Är dina flytningar lite som kaffesump? Alltså ljust bruna med mörkare bruna prickar/klumpar? Jag tycker det till viss del låter som utomkvedes isådana fall.

  • Fri 12 Jul 2019 09:36
    #3

    Alla testen har tagits med morgonurin. Förutom det hos BM. Nej det är helt vanliga flytningar, med lite missfärgningar. Ja jag är, har också varit orolig för utomkvedes. Men eftersom dagarna går och det inte händer något så lever hoppet vidare på något sätt... tack för att ni tar er tid att svara oavsett!

  • Sat 13 Jul 2019 10:11
    #4

    Vilket jobbigt läge du är i, att bara vänta. Men tror det bästa är att du väntar tills det gått dessa 2 veckor och sen testar du igen med ett clearblue och om det nu visar positivt igen så ring bm och säg att du vill ha ett vaginalt ul för att se om det är en graviditet eller om du ka ske har utomhavendeskap.

    Du får gärna hålla oss uppdaterade!

    Lycka till!

  • Sat 13 Jul 2019 11:52
    #5

    Ja det är bara att härda ut tills på onsdag helt enkelt! Tänkte ta ett sista gravtest på morgonen och ringa dom när dom öppnar. Hoppas dom går med på ett VUL bara. 

  • Thu 18 Jul 2019 10:52
    #6

    Hej igen! Jag fick en tid för inskrivning i slutet av nästa vecka. Eftersom jag tagit ytterligare pos. gravtest och mensen fortfarande uteblir så anser dom mig vara gravid. BM ansåg inte att det behövdes ta varken blodprov eller VUL för att bekräfta, utan nu ansågs jag som gravid. Grattis! Så lät det vid samtalet igår. Jag kommer få träffa ännu en ny bm på inskrivningssamtalet så hoppas hon är mer lyhörd. Men jag försöker att våga positivt, att jag faktiskt är gravid! 

  • Thu 18 Jul 2019 11:38
    #7
    Snys skrev 2019-07-18 10:52:24 följande:

    Hej igen! Jag fick en tid för inskrivning i slutet av nästa vecka. Eftersom jag tagit ytterligare pos. gravtest och mensen fortfarande uteblir så anser dom mig vara gravid. BM ansåg inte att det behövdes ta varken blodprov eller VUL för att bekräfta, utan nu ansågs jag som gravid. Grattis! Så lät det vid samtalet igår. Jag kommer få träffa ännu en ny bm på inskrivningssamtalet så hoppas hon är mer lyhörd. Men jag försöker att våga positivt, att jag faktiskt är gravid! 


    Okej! Tycker dock att när du träffar den nya bm på inskrivningen att du insisterar på att få iaf ta blodprov men helst ett vul för att se så allt är som det ska.
  • Fri 19 Jul 2019 00:33
    #8

    En väninna hade det exaaaakt likadant. Blödningarna/flytningarna höll i sig tills v. 13 då hon gjorde abort (oönskad graviditet). Ring och be om att få göra ett ultraljud! Överdriv lite och säg att du har ont och blöder mer än vad du gör så tar dom det lite mer på allvar, annars säger dom bara att man ska avvakta hela tiden och det stillar ingen oro.

Svar på tråden Hjälp mig tyda min situation!