• Fri 12 Jul 2019 09:30
    208 visningar
    5 svar
    5
    208

    Jag hittar Inga bostäder hjälp :(

    Jag känner mig hopplös :(

    Jag fick veta att jag blev antagen till universitet i Linköping. Jag är från Finland. Jag hade ingen ide hur svårt är det att skaffa en lägenhet i Sverige!

    Några tips för mig?

    Jag har stått mig i kö och har skickat mejlar om lediga bostäder (men har inte fått svar)

    Jag har Inga relationer i Sverige. Så svårt!! Min studier börjar redan i augusti :/

  • Svar på tråden Jag hittar Inga bostäder hjälp :(
  • Anonym (Stude­nt)
    Fri 12 Jul 2019 10:02
    #1
  • Anonym (V)
    Fri 12 Jul 2019 11:00
    #2

    Har du kollat Facebookgrupper och blocket.se? I Uppsala brukar de sätta upp stora tält vid terminsstart för de som inte fått bostad än, kanske finns liknande i Linköping.

  • Anonym (*)
    Fri 12 Jul 2019 11:19
    #3
    Anonym (V) skrev 2019-07-12 11:00:53 följande:

    Har du kollat Facebookgrupper och blocket.se? I Uppsala brukar de sätta upp stora tält vid terminsstart för de som inte fått bostad än, kanske finns liknande i Linköping.


    Min dotter pluggar i Växjö. Hon fick ingen lägenhet direkt, utan bodde inneboende första terminen.
  • Anonym (*)
    Fri 12 Jul 2019 11:20
    #4
    Anonym (*) skrev 2019-07-12 11:19:05 följande:
    Min dotter pluggar i Växjö. Hon fick ingen lägenhet direkt, utan bodde inneboende första terminen.
    Och hon hittade flera alternativ med en gång, tog ett dygn innan hon hade ett kontrakt.
  • Fri 12 Jul 2019 11:39
    #5

    Det ordnar sig. Hittar du inget innan terminsstart så brukar det finnas nödbostäder de första veckorna så helt utan tak över huvudet blir du inte. Många delar större lägenheter och den typen av boende är lättare att hitta när man är på plats.

    lintek.liu.se/gemenskap/bo-i-norrkoping-linkoping/bostad/

Svar på tråden Jag hittar Inga bostäder hjälp :(