• ALINE7

    Kan man ha ägglossning i en vecka? Hjälp ejAn

    hejsan! Har tagit clear blue i en vecka nu och den har visat en smilet 7 gånger nu. Har jag fortfarande ägglossning så pass? Får mens om cirka 2 veckor så jag förstår ingenting

  • Svar på tråden Kan man ha ägglossning i en vecka? Hjälp ejAn
  • ALINE7

    Har inte sagt jag är gravid jag undrar om man kan ha ägglossning så länge som ägglossningtestet visar

  • Agronomen
    ALINE7 skrev 2019-07-13 03:51:50 följande:

    Har inte sagt jag är gravid jag undrar om man kan ha ägglossning så länge som ägglossningtestet visar


    Hon frågar efter hcg-hormonet också kan ge utslag på äl-stickor, eftersom de två hormonerna LH (ägglossning) och HCG (gravid) är väldigt lika.

    I alla fall, en annan möjlig tanke är att ägget av någon anledning inte vill lossna och din kropp försöker med höjda LH-nivåer.
  • Let it Rain
    ALINE7 skrev 2019-07-13 03:51:50 följande:

    Har inte sagt jag är gravid jag undrar om man kan ha ägglossning så länge som ägglossningtestet visar


    Nej, det kan du inte. Däremot kanske kroppen försöker ägglossa men inte lyckas av någon anledning.

    Ägglossningstester kan ge utslag även vid graviditet, därav min fråga om du har uteslutit graviditet. Jag har själv fått utslag på mina tester vid graviditet och detta är långt ifrån ovanligt. Senaste graviditeten upptäckte jag just genom att jag fick utslag på ÄL-test på detta vis.
  • Let it Rain
    ALINE7 skrev 2019-07-13 17:52:21 följande:

    Oj detta visste jag inte. Vad bör jag göra nu?


    Jag vet ju inte var i cykeln du befinner dig nu, men först och främst bör du ju utesluta en eventuell graviditet genom graviditetstest. Sen kan du bara avvakta och se när mensen kommer. Och är du inte gravid kan du kanske testa med ÄL-tester ytterligare en cykel och se om det blir samma sak då. Om det skulle upprepa sig bör du kontakta en gynekolog och be om hormontester för att se om något är avvikande.
Svar på tråden Kan man ha ägglossning i en vecka? Hjälp ejAn