• Anonym (Anony­m)
    Fri 12 Jul 2019 20:13
    854 visningar
    5 svar
    5
    854

    Är detta svamp?

    Var hos barnmorskan för någon dag sedan där h*n gissade på att jag har svamp i underlivet och bad mig köpa Pevaryl.

    Så jag började ta Pevaryl vagitorier samt krämen igårkväll men har inte märkt någon skillnad, ska ta vagitorier 2 gånger till dock..

    Kan tillägga att jag är gift och min man har inga problem eller symptom..

    Sist vi skulle ha sex så gjorde det så ont inuti att vi fick avbryta. Jag tittade sen i spegeln och såg att det var alldeles rött nedanför klitoris och lite uppe vid blygläpparna.. Detta var över en vecka sen och det är FORTFARANDE rött!

    Har aldrig haft svamp innan, men det kliar inte.. Däremot kan det göra lite ont vid klitoris och känns som sandpapper precis nedanför samt att det kan svida lite.

    Kisset är lite grumligt och flytningarna luktar ingenting..

    Håller på att stressa sönder snart för är rädd att få kroniska besvär som att inte kunna bli gravid.. Har haft grad 3 på cellförändringar och gjort en konisering förut.

    Är det någon som kan gissa vad det är? Barnmorskan tog inget svamp test utan tittade bara lite snabbt.

  • Svar på tråden Är detta svamp?
  • Fri 12 Jul 2019 20:58
    #1
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-12 20:13:38 följande:

    Var hos barnmorskan för någon dag sedan där h*n gissade på att jag har svamp i underlivet och bad mig köpa Pevaryl.

    Så jag började ta Pevaryl vagitorier samt krämen igårkväll men har inte märkt någon skillnad, ska ta vagitorier 2 gånger till dock..

    Kan tillägga att jag är gift och min man har inga problem eller symptom..

    Sist vi skulle ha sex så gjorde det så ont inuti att vi fick avbryta. Jag tittade sen i spegeln och såg att det var alldeles rött nedanför klitoris och lite uppe vid blygläpparna.. Detta var över en vecka sen och det är FORTFARANDE rött!

    Har aldrig haft svamp innan, men det kliar inte.. Däremot kan det göra lite ont vid klitoris och känns som sandpapper precis nedanför samt att det kan svida lite.

    Kisset är lite grumligt och flytningarna luktar ingenting..

    Håller på att stressa sönder snart för är rädd att få kroniska besvär som att inte kunna bli gravid.. Har haft grad 3 på cellförändringar och gjort en konisering förut.

    Är det någon som kan gissa vad det är? Barnmorskan tog inget svamp test utan tittade bara lite snabbt.


    Gå till gyn och få det kollat, inte värt att chansa.

    Gå också båda två och testa er för könssjukdomar.

    Är det svamp kanske han också måste bahandla sig, så inte han ger dig tillbaka när du blivit av med din.
    Ha inte penetrerande sex under behandlingen.
  • Anonym (A)
    Fri 12 Jul 2019 21:13
    #2
    Tom Araya skrev 2019-07-12 20:58:13 följande:
    Gå till gyn och få det kollat, inte värt att chansa.

    Gå också båda två och testa er för könssjukdomar.

    Är det svamp kanske han också måste bahandla sig, så inte han ger dig tillbaka när du blivit av med din.
    Ha inte penetrerande sex under behandlingen.
    Håller med, sök gyn.
  • Anonym (Jej)
    Fri 12 Jul 2019 21:17
    #3

    För mig har det alltid tagit mer än en dag att bli symptomfri. Nu är det ju ändå helg så ta färdigt din kur och har det inte blivit bättre efter det så sök gyn då.

  • Anonym (känne­r igen)
    Fri 12 Jul 2019 23:34
    #4

    Hej du!

    Min fru hade samma symptom som du beskriver och det visade sig vara en ny/okänd allergi mot tvättmedlet vi använde. Kom från ingenstans. Vi har nu bytt tvättmedel och alla besvär försvann.

    Säger inte att detta är ditt problem, men testa skadar nog inte.

    //Lyck till!

  • Anonym (Dr Frank)
    Sat 13 Jul 2019 00:31
    #5

    Solklart fall av ebola.

Svar på tråden Är detta svamp?