• Anonym (ovänt­at)
    Sat 13 Jul 2019 22:26
    811 visningar
    20 svar
    20
    811

    Han är inte pojkvänsmaterial men duger att ligga med!

    Har en kk som börjat få känslor och bete sig märkligt. Tror han spelar ut mig för att få en reaktion?   Först trodde, jag att han började lessna eller hittat nån annan eftersom han kunde ligga på ett sexsms från mig upp till ett dygn. Normalt sett svarar vi snabbt om vi känner för att knulla, oftast då samma kväll. Han har för övrigt varit betydligt mer på än mig. Oftast har jag inte hunnit få lust igen förrän hans invit dimpt ner.

    Men så hade han behov av att prata senast vi sågs och då visade det sig att han undrade var jag stod? Han ville träffas mer än vi gjorde,  kanske göra saker tillsammans, ta en resa t ex?

    Jag trodde vi var eniga om att vi bara skulle ha en kkrelation. Han vet att jag inte vill ha nåt seriöst alls i nuläget eftersom jag gjort mitt på det området  med hela kittet. Tyckte vår överenskommelse varit toppenbra och väldigt behaglig och okomplicerad. Men nu när han frågade tvingades jag tänka efter vad jag har för känslor för killen vilket jag nog inte gjort innan.

    Han är inte egentligen min typ alls och jag har ingen större lust eller behov att snacka med honom emellan heller. Han har inte det jag normalt faller för, varken personlighetsmässigt eller mentalt. men är en begåvad jäkel i sängen, faktiskt en av de bättre nånsin vilket jag sagt.

    Jag vet nog vad jag känner men inte riktigt hur jag ska berätta det? Har dragit mig undan lite och inte vetat vad jag ska säga?

    Hur handskas man bäst med nåt sånt här? Har bara haft ett par kk´s innan men ingen lika regelbunden och ingen jag behövt såra eller bryta upp med...

  • Svar på tråden Han är inte pojkvänsmaterial men duger att ligga med!
  • Anonym (Dh)
    Sun 14 Jul 2019 06:35
    #1

    Är han bra i sängen så fortsätt knulla honom och skit i resten. YOLO!

  • Anonym (Mia)
    Sun 14 Jul 2019 07:49
    #2

    Ärlighet är ju bra men kommer ju kanske att göra så att du inte längre kan ligga med honom, men finns väl inget annat sätt. Synd när något okomplicerat o bra blir något annat...

    Fick hög igenkänningsfaktor av att du skrev att du gjort ditt på relationsområdet...hur länge har du känt så? Själv har jag varit singel med kk:s i 6 år och är nöjd med det, så vet jag ingen annan som tänker, alla vill vara tillsammans med någon. Känns totalt främmande för mig att gå igenom det igen.

  • Sun 14 Jul 2019 07:55
    #3

    Var ärlig bara med vad du känner och lyssna på honom med, respektfullt.

    Var rädd om dig och honom trots allt. Ni får gå vidare på var sitt håll.

  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 07:57
    #4
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-14 07:49:48 följande:

    Ärlighet är ju bra men kommer ju kanske att göra så att du inte längre kan ligga med honom, men finns väl inget annat sätt. Synd när något okomplicerat o bra blir något annat...

    Fick hög igenkänningsfaktor av att du skrev att du gjort ditt på relationsområdet...hur länge har du känt så? Själv har jag varit singel med kk:s i 6 år och är nöjd med det, så vet jag ingen annan som tänker, alla vill vara tillsammans med någon. Känns totalt främmande för mig att gå igenom det igen.


    Det var ett kallt cyniskt och respektlöst förhållningssätt. Föraktar du andra människor och utnyttjar dem? Vad säger din terapeut?
  • Anonym (Mia)
    Sun 14 Jul 2019 08:05
    #5
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 07:57:39 följande:
    Det var ett kallt cyniskt och respektlöst förhållningssätt. Föraktar du andra människor och utnyttjar dem? Vad säger din terapeut?
    Nejdå, jag kan vara analytisk när jag sätter den sidan till helt enkelt. Är rätt känslomässigt trött efter några ansträngande år på den fronten så vill ha saker så enkla som möjligt. Själv är jag helt ärlig med nuvarande kk:n, tycker det är rätt snällt.

    Hm..har ju ingen terapeut men du menar att jag borde skaffa? ;)
  • Anonym (H)
    Sun 14 Jul 2019 09:30
    #6

    Haha, känner igen det där. Värsta som hänt mig är när jag hade sex med ett kk och medan han var i mig tittar han mig i ögonen och säger att han är kär i mig.. Trots att jag klart och tydligt sagt att jag inte är ute efter ett förhållande och att det endast handlar om sex.. Du får helt enkelt försöka förklara samma för honom om han kommer med förslaget igen och berätta hur du känner och inte känner. Men jag slår vad om att det kommer kännas olustigt för dig att ligga med honom hädanefter.. Man vill ju inte såra nån liksom.

  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 12:08
    #7
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-14 08:05:22 följande:

    Nejdå, jag kan vara analytisk när jag sätter den sidan till helt enkelt. Är rätt känslomässigt trött efter några ansträngande år på den fronten så vill ha saker så enkla som möjligt. Själv är jag helt ärlig med nuvarande kk:n, tycker det är rätt snällt.

    Hm..har ju ingen terapeut men du menar att jag borde skaffa? ;)


    Haha, tror jag knappast att du kan. Vem vill inte ha saker enkla men är man en god människa kan man inte skylla cynism och respektlöshet på sådant svepskäl. Ärlighet mot kk och andra är bra om den serveras snällt, vilket du inte gjorde i tråden.

    Din terapeut kunde kanske prata med dig om mäns lika värde och hur man undviker att bli nån sorts narcissist... du gillar förstås programmet Hollywoodfruar där de ser sig som mer vörda än de mäns pengar, arbete och kärlek de ofta snyltar på?

    Jag skruvade till det, förlåt, du kanske är en rar person i verkligen. Där skulle du uttryckt dg mer omtänksamt?
  • Anonym (ovänt­at) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 12:16
    #8
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 07:57:39 följande:
    Det var ett kallt cyniskt och respektlöst förhållningssätt. Föraktar du andra människor och utnyttjar dem? Vad säger din terapeut?
    Vad är det för cyniskt med hennes förhållningssätt? Hon verkar ju klarsynt och ärlig mot sig själv och förmodligen med sina kk`s eftersom hon mår bra med detta. Verkar snarare som det är dina fördomar mot henne livsstil och oförmåga att respektera annat än den traditionella tvåsamhetsnormen och ett behov att klanka ner på andra!
  • Anonym (ovänt­at) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 12:19
    #9
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 12:08:47 följande:
    Haha, tror jag knappast att du kan. Vem vill inte ha saker enkla men är man en god människa kan man inte skylla cynism och respektlöshet på sådant svepskäl. Ärlighet mot kk och andra är bra om den serveras snällt, vilket du inte gjorde i tråden.

    Din terapeut kunde kanske prata med dig om mäns lika värde och hur man undviker att bli nån sorts narcissist... du gillar förstås programmet Hollywoodfruar där de ser sig som mer vörda än de mäns pengar, arbete och kärlek de ofta snyltar på?

    Jag skruvade till det, förlåt, du kanske är en rar person i verkligen. Där skulle du uttryckt dg mer omtänksamt?
    Vit kränkt man med incelsjukan...yalla yalla!
  • Anonym (Mia)
    Sun 14 Jul 2019 12:21
    #10
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 12:08:47 följande:

    Haha, tror jag knappast att du kan. Vem vill inte ha saker enkla men är man en god människa kan man inte skylla cynism och respektlöshet på sådant svepskäl. Ärlighet mot kk och andra är bra om den serveras snällt, vilket du inte gjorde i tråden.

    Din terapeut kunde kanske prata med dig om mäns lika värde och hur man undviker att bli nån sorts narcissist... du gillar förstås programmet Hollywoodfruar där de ser sig som mer vörda än de mäns pengar, arbete och kärlek de ofta snyltar på?

    Jag skruvade till det, förlåt, du kanske är en rar person i verkligen. Där skulle du uttryckt dg mer omtänksamt?


    Men vad är det som har hänt med FL egentligen?! Märkliga påståenden och otroligt mkt manligt-kvinnligt heela tiden. Människors självklara lika värde snarare, dumbom. Tv-program jag aldrig sett? Har för mkt jobb att göra för att lägga energi på sånt som inte tillför ngt.

    Vet du om att du inte sitter på sanningen om allt? Att det finns många olika sätt att tänka?
  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 12:22
    #11
    Anonym (oväntat) skrev 2019-07-14 12:16:36 följande:

    Vad är det för cyniskt med hennes förhållningssätt? Hon verkar ju klarsynt och ärlig mot sig själv och förmodligen med sina kk`s eftersom hon mår bra med detta. Verkar snarare som det är dina fördomar mot henne livsstil och oförmåga att respektera annat än den traditionella tvåsamhetsnormen och ett behov att klanka ner på andra!


    Cynism och ärlighet ligger förstås nära varandra. Men repektösheten ligger i att inte se motparten som jämlik. Det håller du väl med om, den distinktionen? Mia, om det är samma Mia, kör en rätt taskig stil mot killar i andra trådar här på FL. Jag håller med om att hennes kommentar här inte var i hennes värsta stil. Ber om ursäkt om jag markerade henne för hårt.
  • Anonym (ovänt­at) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 12:24
    #12
    Anonym (H) skrev 2019-07-14 09:30:45 följande:

    Haha, känner igen det där. Värsta som hänt mig är när jag hade sex med ett kk och medan han var i mig tittar han mig i ögonen och säger att han är kär i mig.. Trots att jag klart och tydligt sagt att jag inte är ute efter ett förhållande och att det endast handlar om sex.. Du får helt enkelt försöka förklara samma för honom om han kommer med förslaget igen och berätta hur du känner och inte känner. Men jag slår vad om att det kommer kännas olustigt för dig att ligga med honom hädanefter.. Man vill ju inte såra nån liksom.


    Fint i och för sig men ganska respektlöst mot er båda om ni kommit överens om annat. Känslor är inte lätt, har varit i den andra situationen också där mina känslor eldat iväg och jag helst velat springa till altaret med kk`n;)
    Därför är det ultraviktigt med kommunikation och att man stämmer av, men att den folk kanske inte alltid vågar vara ärliga är ju en annan sak.

    Han sa att det var lugnt men att han blev less på endast sex då han gillade mitt sällskap ungefär. Fast det blir farligt nära gränsen då. Kan heller inte se mig själv
    ute på aktiviteter med honom så då är man ju inte kapabla. Tror det får bli ett snack till eller avslut på denna härliga deal.
  • Anonym (Hmm)
    Sun 14 Jul 2019 12:28
    #13

    Säg som det är. Vi har en kk relation och nu när du har fått känslor för mig så kan jag tyvärr inte vara med dig då det skulle vara fel utav mig att utnyttja dig. Dags att vi bryter upp! Lycka till! 


    Det är inte okej att utnyttja någon i något sammanhang egentligen, än mindre på en känslo- skalig nivå! Skärpning ts ! Då du undrar hur du ska få äta "kakan" men inte tvingas ha den med dig! DU har även redan upp gett att han inte har något som du finner attraktivt utan att du faktiskt bara vill utnyttja honom i fortsättningen.


    Sedan, detta med "kk" relationer är för mig personligen något helt makabert snedvridet, då det faller sig naturligt att man börjar gilla den man umgås som mest intimast med! De som håller på med sådant här och inte faller, har seriöst någon form utav diagnos. Ärligt talat! Men det vill ju inte erkännas! Ni skrapar "disken" av egen vilja helt enkelt. Sjukt och borde förbjudas då människan bara blir allt mer kallare och kallare. 

  • Anonym (ovänt­at) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 12:33
    #14
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 12:22:58 följande:
    Cynism och ärlighet ligger förstås nära varandra. Men repektösheten ligger i att inte se motparten som jämlik. Det håller du väl med om, den distinktionen? Mia, om det är samma Mia, kör en rätt taskig stil mot killar i andra trådar här på FL. Jag håller med om att hennes kommentar här inte var i hennes värsta stil. Ber om ursäkt om jag markerade henne för hårt.
    Jag har inte läst Mias andra trådar så kan inte uttala mig. Jag tycker man ska respektera ämnet i tråden utan att dra in personliga angrepp.

    Cynism är när man i grunden sitter inne med en svart människosyn, där syftet inte är gott eller hänsyn tagen till individen. Jag förstår att känslor kan förändras över tid.trots överenskommelser och att man ska värna om varandra på bästa sätt. Det var en av anledningarna till varför jag kände behov av att skriva tråden. För att jag känner mig vilse och inte vill vara respektlös och såra. Och för att jag varit där själv och vet hur bittert det känns att bli avvisad i kärlek. Jag är störtförtjust i min kk, som är en toppenkille, omsorgsfull, påhittig, skön, ärlig, attraktiv och med ett varmt hjärta. Hade gärna fortsatt att njuta med varann, men vi har inte vad som krävs för det andra, då vi inte pratar samma intellektuella språk, har samma intressen, referenser och så där. Han har heller inte kommit ur en lång relation där man värdesätter sin frihet högst .
  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 12:42
    #15
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-14 12:21:59 följande:

    Men vad är det som har hänt med FL egentligen?! Märkliga påståenden och otroligt mkt manligt-kvinnligt heela tiden. Människors självklara lika värde snarare, dumbom. Tv-program jag aldrig sett? Har för mkt jobb att göra för att lägga energi på sånt som inte tillför ngt.

    Vet du om att du inte sitter på sanningen om allt? Att det finns många olika sätt att tänka?


    Total projektion. Jag känner mig inte särskilt träffad ens lite, trots fundering.. Ta upp dina tankar med terapeuterna. Du lägger dina egna konstiga resonemang om saker på andra. Pröva att kritisera dig själv med dina egna argument. Självinsikt är bra även för Mia som ju är så viktig att hon varken ser vanliga TV-program eller hinner skriva ojämställt elakheter på nätforum... hon ensam vet sanningen, och blir upprört om någon kritiserar henne för cynism och respektlöshet.. Grattis!

    Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag sa emot.
  • Anonym (Mia)
    Sun 14 Jul 2019 13:15
    #16
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 12:42:21 följande:

    Total projektion. Jag känner mig inte särskilt träffad ens lite, trots fundering.. Ta upp dina tankar med terapeuterna. Du lägger dina egna konstiga resonemang om saker på andra. Pröva att kritisera dig själv med dina egna argument. Självinsikt är bra även för Mia som ju är så viktig att hon varken ser vanliga TV-program eller hinner skriva ojämställt elakheter på nätforum... hon ensam vet sanningen, och blir upprört om någon kritiserar henne för cynism och respektlöshet.. Grattis!

    Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag sa emot.


    Du förstår att jag inte har ensamrätt på namnet Mia här?

    Vet inte vad ditt problem är, bryr mig inte ett skit om det. Men lägg ner innan jag anmäler dig.
  • Anonym (ovänt­at) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 13:52
    #17
    Anonym (Kisen) skrev 2019-07-14 12:42:21 följande:
    Total projektion. Jag känner mig inte särskilt träffad ens lite, trots fundering.. Ta upp dina tankar med terapeuterna. Du lägger dina egna konstiga resonemang om saker på andra. Pröva att kritisera dig själv med dina egna argument. Självinsikt är bra även för Mia som ju är så viktig att hon varken ser vanliga TV-program eller hinner skriva ojämställt elakheter på nätforum... hon ensam vet sanningen, och blir upprört om någon kritiserar henne för cynism och respektlöshet.. Grattis!

    Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag sa emot.
    Mycket snack om terapeuter!!! Betalar du?
  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 13:53
    #18
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-14 13:15:32 följande:

    Du förstår att jag inte har ensamrätt på namnet Mia här?

    Vet inte vad ditt problem är, bryr mig inte ett skit om det. Men lägg ner innan jag anmäler dig.


    Anmäl gärna. Förstår att du inte kan veta något som vi inte alls pratat om. Det som varit uppe från din sida är ju nog en sorts projektion. Men säker är jag inte alls i mitt dialoginlägg.

    Du har helt rätt i att många nog kan kalla sig Mia anonymt här. Tyckte mig känna igen din objektifiering från andra inlägg från Mia. Jag kan ha misstagit mig. Förlåt.

    Jag förstår att du inte gillar att man kallar dina inlägg cyniska eller fördomsfulla. Jag ber därför om ursäkt en andra gång. Du har blivit kränkt, och det var inte min mening. Jag ber om ursäkt. Ska jag avregistrera mig från forumet, skulle smärtan minska? Jag bryr mig om dig och vill inte att du ska må dåligt. Jag lägger självklart ner. Fortsätt du skriva av dig. Var rädd om andra människor bara, oavsett kön och ålder.
  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 13:57
    #19
    Anonym (oväntat) skrev 2019-07-14 13:52:18 följande:

    Mycket snack om terapeuter!!! Betalar du?


    Såklart! Men inte behöver TS det? Ska vi inte återgå till hennes ämne nu?
  • Anonym (Kisen­)
    Sun 14 Jul 2019 14:01
    #20
    Anonym (Mia) skrev 2019-07-14 13:15:32 följande:

    Du förstår att jag inte har ensamrätt på namnet Mia här? Vet inte vad ditt problem är, bryr mig inte ett skit om det. Men lägg ner innan jag anmäler dig.


    Mia, visst har just det anonyma nicket anmält många gånger förut? Det måste vara samma Mia, så många gör inte det här inne på forumet Jag är ledsen om du har oturen att få orättvisa motargument hela tiden. För att inte bry dig alls verkar du ju reagera väldigt starkt.
Svar på tråden Han är inte pojkvänsmaterial men duger att ligga med!