• Anonym (Han känner sig besvik­en)
    Sun 14 Jul 2019 20:30
    312 visningar
    36 svar
    36
    312

    Har jag gjort något fel?

    Allting började med att jag gick till en nattklubb. Ensam.

    Jag lärde känna en kille som vi kan kalla för Anton. Och jag lärde också känna Antons vänner.

    En av Antons vänner fastnade jag för. Honom kan vi kalla för Mikael. Och denna Mikael och Anton är mycket bra vänner.

    En mycket snygg kille dessutom i min ålder.

    Jag har varit på klubben flera gånger nu och har märkt/tycker att Anton är lite creepy!

    Han är väldigt på och vill hångla hela tiden men det vill inte jag. Får han ett nej blir han besviken.

    Dessutom när vi har dansat på dansgolvet så har han kletat på mig och lagt sina händer innanför mina byxor. Det har jag inte gillat så jag gick och dansa för mig själv men han kom efter.

    Jag har kontakt med både Anton och Mikael via sociala medier.

    Anton har skrivit till mig att han verkligen är intresserad och har fått känslor för mig.

    Och nu i helgen så var det dags igen. Jag Anton Mikael och deras vänner skulle till klubben igen.

    Det var en lugn kväll.

    När klockan blev 2 skulle Anton hem eftersom han skulle upp tidigt o jobba.

    Jag gick upp till övervåningen igen efter ha sagt hejdå till Anton.

    Det var bara Mikael på övervåningen som satt och drack öl. De andra vännerna var inte där.

    Jag satte mig bredvid Mikael och vi pratade med varandra om allt möjligt. Jag älskade hans leende. Han var så fin. Och han köpte drinkar till mig.

    Jag älskade verkligen hans sällskap.

    Och sen kom frågan. Han undrade om jag ville strula och jag svarade ja.

    Och medan vi hånglar så blir vi avbrutna av en som är vän till Anton.

    Och denna vännen ska ha berättat för Anton att han såg mig och Mikael hångla.

    Därefter kontaktar Anton mig och Mikael.

    Han skriver att det är mycket fel av oss att vi hånglar med varandra när han har sagt att han är intresserad av mig.

    Till Mikael skrev han att det var väldigt fult av honom att hångla med mig. Eftersom han har sagt till Mikael att han är intresserad av mig. Så han blev väldigt sur på Mikael.

    Och till mig skrev han att han var väldigt besviken på mig eftersom han har sagt att han har känslor för mig och så går jag och hånglar med hans bästa kompis. Han skrev att han var väldigt sårad.

    Jag svarade honom att jag är singel och att det är fritt fram för mig. Att jag får/vill hångla med vem jag vill.

    Men han håller inte med.

    Eftersom han har sagt att han har känslor för mig så är det inte okej att jag hånglar med hans bästa vän. Och han är riktigt arg på sin vän eftersom han har sagt till honom att han är intresserad av mig och så hånglar hans vän med mig. Så han känner svek.

    Jag vet inte om jag gjort något fel? Jag och Anton är inte ens ett par. Jag får väl hångla med vem jag vill?

    Eller tycker ni att jag gjort fel här?

  • Svar på tråden Har jag gjort något fel?
  • Sun 14 Jul 2019 20:36
    #1

    Du har inte gjort fel alls.

    Mikael har bara gjort fel om de ingått en blodspakt där han lovat att inte stöta på Antons span.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Sun 14 Jul 2019 20:39
    #2
    +1

    Du har inte gjort fel, du har uppenbarligen aldrig lovat Anton något. Men tydligen har han missuppfattat dig fast du har avvisat hans tafsande. Så möjligen har du varit otydlig men du är inte skyldig Anton något bara för att han fått känslor för dig. Den som kanske är lite skyldig är Mikael som inte bryr sig om att hans bästa vän har en crush på dig. Men som jag brukar säga, partner går före vänskap.

  • Anonym (D)
    Sun 14 Jul 2019 20:39
    #3

    ?Anton? låter som den sorts kille som behöver få det väldigt tydligt förklarat för sig att man inte är intresserad... Men även om det kanske hade hjälpt att vara tydligare mot honom så har ju du inte gjort något fel, bara han, vad man kan utröna av din beskrivning...

  • neverp­reggo
    Sun 14 Jul 2019 20:43
    #4

    Vad har du svarat när Anton bedyrat sitt intresse?


     


    Nej, jag tycker verkligen inte att du gjort något fel.

  • Anonym (nja)
    Sun 14 Jul 2019 20:53
    #5
    -1

    Inget fel men du borde sagt rakt ut till Anton att du inte är intresserad istället för att låta honom kleta på dig och massa. Många killar behöver få det tydligt förklarat men det är även många tjejer som skickar dubbla eller åtminstone konstiga signaler.

  • Sun 14 Jul 2019 20:57
    #6

    Är det så man gör nuförtiden?

    Frågar om nån vill strula? Säger man verkligen så? Ordagrant?

    Låter ju helt sinnesjukt konstigt...

  • Anonym (Han känner sig besvik­en) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 20:59
    #7
    neverpreggo skrev 2019-07-14 20:43:52 följande:

    Vad har du svarat när Anton bedyrat sitt intresse?

     

    Nej, jag tycker verkligen inte att du gjort något fel.


    När han skrev att han har känslor för mig. Så svarade jag att det är gulligt men att jag bara känner för honom som en vän.

    Då frågade han mig vad jag känner för Mikael.

    Han har alltid anklagat mig för Mikael att göra saker bakom hans rygg. Även fast det var första gången i helgen som vi hånglade.

    Han har lämnat klubben flera gånger innan stängning. Jag och Mikael har inte gjort något då.

    Men han kunde ändå skriva till mig -erkänn du och Mikael hångla när jag gick hem erkänn bara att du vill ha honom. Osv osv

    Jag har inte vågat säga till Anton att jag är intresserad av Mikael för han hade nog fått spader och jag vill inte att de ska bli ovänner.

    Jag får känslan att Anton är svartsjuk
  • Anonym (Han känner sig besvik­en) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 21:00
    #8
    +1
    Anonym (nja) skrev 2019-07-14 20:53:58 följande:

    Inget fel men du borde sagt rakt ut till Anton att du inte är intresserad istället för att låta honom kleta på dig och massa. Många killar behöver få det tydligt förklarat men det är även många tjejer som skickar dubbla eller åtminstone konstiga signaler.


    Jag tycker inte jag skickat konstiga signaler.

    Och jag är ingen tjej. Och det var på gretas gayklubb vi var på om det spelar roll...
  • Anonym (Hjälp­)
    Sun 14 Jul 2019 21:01
    #9

    Åh herregud, hur gamla är ni? 13? Myndiga uppenbarligen... Du ska inte ens behöva starta en tråd om detta, det ska vara självklart.

  • Sun 14 Jul 2019 21:02
    #10
    Anonym (Han känner sig besviken) skrev 2019-07-14 20:59:01 följande:

    När han skrev att han har känslor för mig. Så svarade jag att det är gulligt men att jag bara känner för honom som en vän.

    Då frågade han mig vad jag känner för Mikael.

    Han har alltid anklagat mig för Mikael att göra saker bakom hans rygg. Även fast det var första gången i helgen som vi hånglade.

    Han har lämnat klubben flera gånger innan stängning. Jag och Mikael har inte gjort något då.

    Men han kunde ändå skriva till mig -erkänn du och Mikael hångla när jag gick hem erkänn bara att du vill ha honom. Osv osv

    Jag har inte vågat säga till Anton att jag är intresserad av Mikael för han hade nog fått spader och jag vill inte att de ska bli ovänner.

    Jag får känslan att Anton är svartsjuk


    Tror du? Att han är svartsjuk? Tja det är möjligt nu när man tänker efter....
Svar på tråden Har jag gjort något fel?