• Anonym (PH)
    Mon 15 Jul 2019 07:21
    294 visningar
    13 svar
    13
    294

    Överreagerar jag?

    Hej! Så det känns löjligt att starta en tråd om ett sånt här ämne men jag har sett liknande trådar så varför inte.

    Jag och min sambo brukar vara bra på att undvika fläckiga lakan men senaste gången gick det inget vidare.

    Vi hade sex och dagen efter upptäcker jag en spermafläck på lakanet, (som vi sovit på då) jag tycker det känns ohygieniskt att vi sovit i en spermafläck och sedan suttit på andra möbler som soffa, stolar ja ni förstår. Vill mer eller mindre sanera huset men hon tycker inte det är en stor grej.

    Jag menar är det inte lite äckligt att ligga i en spermafläck och sedan ovetandes sätta sig på sina möbler? Hur hade ni reagerat? Är det jag som överreagerar?

  • Svar på tråden Överreagerar jag?
  • Anonym (C)
    Mon 15 Jul 2019 07:27
    #1

    Sanera huset känns ju lite överdrivet. Torka av möblera där ni suttit känns mer rimligt isf. Skulle inte börja tvätta soffklädseln och så. Du överreagerar troligtvis.

  • sextio­talist
    Mon 15 Jul 2019 08:07
    #2
    +1
    Anonym (PH) skrev 2019-07-15 07:21:15 följande:

    Hej! Så det känns löjligt att starta en tråd om ett sånt här ämne men jag har sett liknande trådar så varför inte.

    Jag och min sambo brukar vara bra på att undvika fläckiga lakan men senaste gången gick det inget vidare.

    Vi hade sex och dagen efter upptäcker jag en spermafläck på lakanet, (som vi sovit på då) jag tycker det känns ohygieniskt att vi sovit i en spermafläck och sedan suttit på andra möbler som soffa, stolar ja ni förstår. Vill mer eller mindre sanera huset men hon tycker inte det är en stor grej.

    Jag menar är det inte lite äckligt att ligga i en spermafläck och sedan ovetandes sätta sig på sina möbler? Hur hade ni reagerat? Är det jag som överreagerar?


    Ja, du överreagerar och bör nog arbeta med din fobi.
  • Mon 15 Jul 2019 08:11
    #3
    +1

    Du överreagerar. Sperma torkar över natten. Ert hem är fullt av hårstrån, hudavlagringar, saliv och annat kroppsavfall. Det är helt normalt och naturligt. Som någon annan skrev: Jobba med din fobi.

  • Mon 15 Jul 2019 08:18
    #4
    +1

    Jag tycker att jag själv är överdriven. Tycker att det är lite läskigt att folk först suttit på en buss och sedan sitter på min soffa etc. men du slår mig med hästlängder.

    Ja du är väldigt överdriven.

    Men går ni omkring och sitter nakna runt i huset alltså?

  • Anonym (Igen?­!)
    Mon 15 Jul 2019 09:03
    #5
    +1

    Människor och deras böjelser upphör aldrig att förvåna. Tydligen går denne TS igång på att få svar om tankar och hantering av sädesvätska och startar regelbundet trådar med denna frågeställning. TS: sök hjälp. Du tråkar ut folk.

  • Anonym (A)
    Mon 15 Jul 2019 12:32
    #6
    KimLinnefeldt skrev 2019-07-15 08:11:07 följande:
    Du överreagerar. Sperma torkar över natten. Ert hem är fullt av hårstrån, hudavlagringar, saliv och annat kroppsavfall. Det är helt normalt och naturligt. Som någon annan skrev: Jobba med din fobi.
    Håller med
  • Anonym (HP)
    Mon 15 Jul 2019 18:50
    #7
    +1

    Jag läste bara rubriken, men mitt svar är JA!

  • Anonym (Släpp inte in pöbeln smutsi­g.)
    Mon 15 Jul 2019 18:58
    #8
    Drottningen1970 skrev 2019-07-15 08:18:18 följande:

     Tycker att det är lite läskigt att folk först suttit på en buss och sedan sitter på min soffa etc.


    Det där lät fan läskigt. Ska nog börja erbjuda gästbyxor/kjolar till gäster som åker kollektivt. Alternativt kan de ju få sitta i soffan i bara underkläderna, lite könssafter har ingen dött av. ;)
  • Anonym (Camil­la)
    Mon 15 Jul 2019 19:31
    #9
    +1

    Du överreagerar! Lite KBT skulle vara bra för dig.

  • Anonym (PH) Trådstartaren
    Sun 4 Aug 2019 22:52
    #10

    Vad är KBT?

  • Anonym (Camil­la)
    Mon 5 Aug 2019 00:29
    #11
    Anonym (PH) skrev 2019-08-04 22:52:40 följande:

    Vad är KBT?


    Kognitiv beteendet terapi.
  • Anonym (Camil­la)
    Mon 5 Aug 2019 00:31
    #12

    Ett sätt att skaffa sig verktyg att hantera det man är rädd för eller situationer msn tycker är obehagliga. Man botar t ex olika fobier. I ditt fall dina tankar om nedsmutsning. Smuts- och bacillskräck.

  • Lucife­rIV
    Mon 5 Aug 2019 09:08
    #13

    Ja

Svar på tråden Överreagerar jag?