• Anonym (Frust­rerad kvinna­)
    Mon 15 Jul 2019 18:55
    1556 visningar
    138 svar
    138
    1556

    Porrsurf isf sex

    Min man porrsurfar när jag är hemma, hela tiden, i badrummet, med mobilen, alltid ska denna jävla mobil med in på toa. Sen är han helt ointresserad av sex med mig, även fast jag försöker med det han gillar, lockar och pockar, men nej. Kan gå 1-2 månader utan något visat intresse från honom. Jag känner mig totalt bortvald. I helgen hade vi faktiskt sex, det var som vanligt mycket bra, men nu har jag förstått att han porrsurfade innan, (för att överhuvudtaget få mer lust till mig?), vet inte. Sen har han lite problem med att bli helt hård...?!? Alltså när han är med mig....

    Vi är i 45 års åldern, varit tillsammans i 20 år.

    Snälla ni som bara vill försvara mannens rätt till porr (märk väl, menar inte att inte ha rätt till sin egen kropp) tänk en gång extra innan ni svarar. Jag menar en man som tex porrsurfat 3 ggr på en dag, lär ju ha svårt att motivera sig, för att inte säga svårt att få upp den igen och är ju rätt nöjd sexuellt.

    Jag känner mig så ledsen och bortvald, vet inte hur jag ska gå vidare.

    Och för er som undrar hur jag vet, ja jag har snokat, inget jag är stolt över men behövde få veta.

  • Svar på tråden Porrsurf isf sex
  • Anonym (Porrs­urfare­n)
    Mon 15 Jul 2019 19:03
    #1

    Min syn som porrsurfare på detta. Personligen porrsurfar jag förmodligen för mycket i alla fall. Men det gör inte att jag blir mindre sugen på riktigt sex, snarare tvärt emot. Så ur min synvinkel så är det nått annat än just porrsurfningen som gör att TS man inte vill ha sex.

  • Mon 15 Jul 2019 19:22
    #2

    Förstår att du känner dig bortvald och blir ledsen. Säker en hel frustration också. Jag tror att ni behöver sätta er ner vid köksbordet och i lugn och ro prata igenom era förväntningar och önskemål när det gäller sex. Berätta för honom hur du känner inför hans porrsurfande. Inga anklagelser eller fördömanden. Var saklig. Lägg dig i vinn om att han hör och förstår vad du säger. Likväl som att du måste lyssna och acceptera hans svar. Med det inte sagt att du håller med eller accepterar hans beteende. Fråga er hur ni ska gå vidare och utveckla er relation på det sexuella planet. Tänk också på att om det övriga familjelivet funkar spiller det över på sexlivet. Å vice versa. Gå tillbaka och hitta känslan/orsaken till att du förälskade dig i honom. Det är en fin grund att bygga vidare på. Sedan går det upp och ner med sexet. Kan inte vara fyrverkerier alls gånger. Kompromissa, ge och ta. Förhandla men inte köpslå eller hota. Var rädda om varandra.

  • Mon 15 Jul 2019 19:39
    #3

    Enda gången porrsurf är skadligt är när det går ut över sexlivet med partnern. Det vanliga är att man blir mer sugen på sex med sin partner när man kollar porr.Du blir ju bortvald och det är inte okej i en relation. Ni måste snacka igenom detta och försöka komma fram till en lösning 

  • Anonym (Frust­rerad kvinna­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 19:55
    #4
    Anonym (Porrsurfaren) skrev 2019-07-15 19:03:35 följande:

    Min syn som porrsurfare på detta. Personligen porrsurfar jag förmodligen för mycket i alla fall. Men det gör inte att jag blir mindre sugen på riktigt sex, snarare tvärt emot. Så ur min synvinkel så är det nått annat än just porrsurfningen som gör att TS man inte vill ha sex.


    Menar du att när du porrsurfar också tillfredsställer dig själv? Och ändå vill du, (t,om) ha mer sex med din partner? Hur många har om dagen kan du komma för egen hand och ändå vara på när din parter initierar till sex?
  • Anonym (Frust­rerad kvinna­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 20:06
    #5
    Anonym (Porrsurfaren) skrev 2019-07-15 19:03:35 följande:

    Min syn som porrsurfare på detta. Personligen porrsurfar jag förmodligen för mycket i alla fall. Men det gör inte att jag blir mindre sugen på riktigt sex, snarare tvärt emot. Så ur min synvinkel så är det nått annat än just porrsurfningen som gör att TS man inte vill ha sex.


    Menar du att när du porrsurfar också tillfredsställer dig själv? Och ändå vill du, (t,om) ha mer sex med din partner? Hur många har om dagen kan du komma för egen hand och ändå vara på när din parter initierar till sex?
    Flaffy skrev 2019-07-15 19:22:32 följande:

    Förstår att du känner dig bortvald och blir ledsen. Säker en hel frustration också. Jag tror att ni behöver sätta er ner vid köksbordet och i lugn och ro prata igenom era förväntningar och önskemål när det gäller sex. Berätta för honom hur du känner inför hans porrsurfande. Inga anklagelser eller fördömanden. Var saklig. Lägg dig i vinn om att han hör och förstår vad du säger. Likväl som att du måste lyssna och acceptera hans svar. Med det inte sagt att du håller med eller accepterar hans beteende. Fråga er hur ni ska gå vidare och utveckla er relation på det sexuella planet. Tänk också på att om det övriga familjelivet funkar spiller det över på sexlivet. Å vice versa. Gå tillbaka och hitta känslan/orsaken till att du förälskade dig i honom. Det är en fin grund att bygga vidare på. Sedan går det upp och ner med sexet. Kan inte vara fyrverkerier alls gånger. Kompromissa, ge och ta. Förhandla men inte köpslå eller hota. Var rädda om varandra.


    Tack för ett fint och genomtänkt svar.

    Under åren har jag försökt ta upp detta ämne, men han blir tyst och flyr hellre än att prata om det. T.om så pass att han hellre ser att avsluta relationen över att öppna sig inför mig som ett alternativ. Därav mycket av min frustration. Jag vet ju att han älskar mig, annars hade han inte varit kvar.
  • Anonym (Frust­rerad kvinna­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 20:23
    #6
    Tecum skrev 2019-07-15 19:39:39 följande:

    Enda gången porrsurf är skadligt är när det går ut över sexlivet med partnern. Det vanliga är att man blir mer sugen på sex med sin partner när man kollar porr.Du blir ju bortvald och det är inte okej i en relation. Ni måste snacka igenom detta och försöka komma fram till en lösning 


    Ja, den naturliga sexlusten till ens partner försvinner ju ner i internets lättillgänglighet. Det är tragiskt hur många kvinnor som försöker konkurrera och få uppmärksamhet när porren är ett klick bort, i bakfickan på jeansen, kan t.om titta på "det", med mobilen bortvänd, samtidigt som du låtsas titta på gulliga hundvideor, eller vad som helst.
  • Anonym (Porrs­urfare­n)
    Mon 15 Jul 2019 20:37
    #7
    Anonym (Frustrerad kvinna) skrev 2019-07-15 19:55:30 följande:
    Menar du att när du porrsurfar också tillfredsställer dig själv? Och ändå vill du, (t,om) ha mer sex med din partner? Hur många har om dagen kan du komma för egen hand och ändå vara på när din parter initierar till sex?
    Ibland blir det porrsurf utan avslut, kanske lite lätt runk men en hand i byxan utan att komma så att säga. Efter det är man ju extremt kåt :) Går man hela vägen fram så är man inte är så sugen att man själv tar initiativ på en gång (närmaste halvtimmen). Men personligen hade inte avfärdat fruns inviter, ens om de kom direkt efter.
  • Anonym (Porrs­urfare­n)
    Mon 15 Jul 2019 20:40
    #8
    Anonym (Frustrerad kvinna) skrev 2019-07-15 18:55:51 följande:

     Sen är han helt ointresserad av sex med mig, även fast jag försöker med det han gillar, lockar och pockar, men nej.


    På vilket sätt visar du att du är sugen? Hur försöker du förföra honom?


    Tog han initiativet förr ?

  • Anonym (Frust­rerad kvinna­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 21:32
    #9
    Anonym (Porrsurfaren) skrev 2019-07-15 20:37:25 följande:

    Ibland blir det porrsurf utan avslut, kanske lite lätt runk men en hand i byxan utan att komma så att säga. Efter det är man ju extremt kåt :) Går man hela vägen fram så är man inte är så sugen att man själv tar initiativ på en gång (närmaste halvtimmen). Men personligen hade inte avfärdat fruns inviter, ens om de kom direkt efter.


    Förlåt för, kanske, korkad, fråga, men varför kåta upp sig flera ggr om dagen, och inte slutföra? Verkar konstigt om det är det min man gör, när han ändå avvisar sex med mig sen...

    En halvtimme?? Hur gammal är du egentligen?
  • Anonym (Frust­rerad kvinna­) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 21:40
    #10
    Anonym (Porrsurfaren) skrev 2019-07-15 20:40:06 följande:

    På vilket sätt visar du att du är sugen? Hur försöker du förföra honom?

    Tog han initiativet förr ?


    Svårt att svara på, utan att bli för personlig här, men min man har en stark fetisch, som jag till stor del delar, förutom att jag förstås inte ser ut som dom kvinnor han tittar på, så använder mig b.la av det jag kan.

    Njae, har tänkt på det och han har alltid varit dålig på att ta initiativet, till viss del iaf. Han har aldrig varit den som tryckt upp mig mot diskbänken och bara visat sin kåthet ...
Svar på tråden Porrsurf isf sex