• Anonym (Ts)
    Tue 16 Jul 2019 11:38
    272 visningar
    9 svar
    9
    272

    Rädd att förlora honom

    Så här efter 10 år tillsammans mitt i småbarnsåren (3 barn tillsammans) och all stress runt att få ihop vardagen.. känner jag mig slutkörd .. orkar inte att bjuda på något i sängen , min kropp är inte lik sig längre heller, umgås gör vi som familj, och på kvällen när barnen har lagt sig är kommunikationen mer som en föräldramöte eller en arbetsmöte för att prata igenom pågående projekt ...

    Jag känner att jag har inte mycket att bjuda på, jag har inget som kan hålla honom kvar hos mig .. och är rädd

    Det finns ingen grund för min rädsla , han är en väldigt lojal människa och vi har det fint och är duktiga ihop på den praktiska ; däremot vet jag att han lider av att jag tappade sexlusten ... och jag vet att rent allmänt har jag inte mycket som jag kan fånga med ..

    ver inte vad jag med tråden mest att skriva av mig eller att få några tips eller så

  • Svar på tråden Rädd att förlora honom
  • Tue 16 Jul 2019 11:41
    #1

    Prata med honom. Just precis det du skriver här behöver han få höra. Få igång ett förtroligt prat.

  • Anonym (Hehe)
    Tue 16 Jul 2019 11:42
    #2

    Om en man hade startat tråden så hade svaren låtit såhär:
    "skyll dig själv om hon hittar en älskare". "En kvinna vill ha en man som ger henne det hon behöver i sängen". "Typiskt män att gubba till sig, gå till gymet, sluta gnälla"

    Men du är kvinna...
    Hehe.

  • Tue 16 Jul 2019 11:46
    #3

    Visa vad du skrivit här. Eller säg det. Att visa dig sårbar och att vara ärlig är viktigt. Där dig ner bredvid honom i soffan och bara säg att du är orolig över en sak och att du måste få prata om det. Eller skriv ett meddelande om det känns bättre.

  • Anonym (Lisa)
    Tue 16 Jul 2019 14:21
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2019-07-16 11:38:27 följande:

    Så här efter 10 år tillsammans mitt i småbarnsåren (3 barn tillsammans) och all stress runt att få ihop vardagen.. känner jag mig slutkörd .. orkar inte att bjuda på något i sängen , min kropp är inte lik sig längre heller, umgås gör vi som familj, och på kvällen när barnen har lagt sig är kommunikationen mer som en föräldramöte eller en arbetsmöte för att prata igenom pågående projekt ...

    Jag känner att jag har inte mycket att bjuda på, jag har inget som kan hålla honom kvar hos mig .. och är rädd

    Det finns ingen grund för min rädsla , han är en väldigt lojal människa och vi har det fint och är duktiga ihop på den praktiska ; däremot vet jag att han lider av att jag tappade sexlusten ... och jag vet att rent allmänt har jag inte mycket som jag kan fånga med ..

    ver inte vad jag med tråden mest att skriva av mig eller att få några tips eller så


    Du måste prata med honom. Förklara hur du känner, så ni kan lösa det tillsammans.
  • Anonym (A)
    Tue 16 Jul 2019 19:44
    #5
    Maac skrev 2019-07-16 11:46:47 följande:
    Visa vad du skrivit här. Eller säg det. Att visa dig sårbar och att vara ärlig är viktigt. Där dig ner bredvid honom i soffan och bara säg att du är orolig över en sak och att du måste få prata om det. Eller skriv ett meddelande om det känns bättre.
    Håller med
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Thu 18 Jul 2019 15:52
    #6

    Jag gjorde det igår. När vi bäddade oss ner i sängen har jag talat om för honom ungefär allt vad ja har skrivit här... handsvarvade :

    - du behöver inte vara rädd! Sov gott nu!

  • Anonym (J)
    Sun 21 Jul 2019 11:05
    #7
    Anonym (Ts) skrev 2019-07-18 15:52:33 följande:

    Jag gjorde det igår. När vi bäddade oss ner i sängen har jag talat om för honom ungefär allt vad ja har skrivit här... handsvarvade :

    - du behöver inte vara rädd! Sov gott nu!


    Jaha. Var det ett tillfredsställande svar tycker du?
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 21 Jul 2019 15:33
    #8
    Anonym (J) skrev 2019-07-21 11:05:09 följande:

    Jaha. Var det ett tillfredsställande svar tycker du?


    Nej det var det inte. Jag blev mest besviken :(
  • Sun 21 Jul 2019 17:10
    #9

    Men... Även om han tycker att du inte borde vara rädd kan det var viktigt för dig att få diskutera ju. Ta upp det igen med honom. Du vill kanske höra hur han önskar att förhållandet utvecklades, eller om det finns något han är rädd för etc?

Svar på tråden Rädd att förlora honom