• Anonym (Funde­rsamTj­ej)
    Tue 16 Jul 2019 17:57
    358 visningar
    8 svar
    8
    358

    Hade ni accepterat detta?

    Det är så att under förhållandet med min kille har han pratat med andra tjejer och killar över nätet.

    Dock aldrig träffat någon, utan bara sexsnack.

    Vi hade det jobbigt ett tag och var inte tillsamans på cirka 1 år.

    Nu hae vi bestämt oss att försöka igen.

    Dock är det så att han fortfarande söker sexkontakter med andra, vilket jag fått reda på nu igen.

    Jag har försökt att lägga fram det lite snyggt men har svårt att gå rakt på och vill heller inte verka svartsjuk.

    Hur ska jag hantera detta?

    Vet inte riktigt om jag känner att detta är okej men ändå är det ju "bara" sexprat och bilder och inga träffar.

    Bör jag vara orolig? Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hade ni accepterat detta?
  • Anonym (Nej)
    Tue 16 Jul 2019 18:11
    #1

    Nej, jag hade inte accepterat det, men där har vi ju olika gränser. Skall du vara med denna kille måste du acceptera det, eftersom han aldrig kommer sluta. Det hjälper inte att diskutera saken med honom.

  • Anonym (Funde­rsamTj­ej) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 18:53
    #2
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-16 18:11:38 följande:

    Nej, jag hade inte accepterat det, men där har vi ju olika gränser. Skall du vara med denna kille måste du acceptera det, eftersom han aldrig kommer sluta. Det hjälper inte att diskutera saken med honom.


    Nej det har man ju märkt.

    Men samtidigt är man ju ändå orolig atr det ska gå över gränsen och bli träff irl
  • Anonym (A)
    Tue 16 Jul 2019 19:22
    #3
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-16 18:11:38 följande:
    Nej, jag hade inte accepterat det, men där har vi ju olika gränser. Skall du vara med denna kille måste du acceptera det, eftersom han aldrig kommer sluta. Det hjälper inte att diskutera saken med honom.
    Håller med
  • Tue 16 Jul 2019 21:13
    #4

  • Anonym (Linda­)
    Tue 16 Jul 2019 21:14
    #5

    Jag hade inte accepterat

  • Wed 17 Jul 2019 01:33
    #6

    "Vill inte gå rakt på och vill inte verka svartsjuk."

    Med tanke på hur du skriver och hur du uttrycker att du känner kring det får jag uppfattningen om att du inte verkar särskilt svartsjuk i grunden.

    För det första. Tycker du inte att det är okej så är det DIN uppgift att tala om det för honom såvida ni inte sagt att det är okej att sexchatta.

    För det andra. Detta ses av många som ett övertramp i relationen oavsett graden svartsjuka.

    Jag har aldrig varit svartsjuk av mig, hade jag dock fått reda på om en sambo eller flickvän sexchattat med andra, ja då hade hon fått veta vad det är som gäller.

    För det tredje. Att försöka en andra gång är inte lätt, tillit som ska byggas upp och man ska våga börja tro på varandra igen. Hur tycker du det funkar för er?

    Alternativt, sexchatta med någon annan och se hans reaktion... sen kanske ni kan börja diskutera vad som gäller.

  • Wed 17 Jul 2019 08:49
    #7

    Nej, jag hade inte accepterat detta.
    Antingen är man tillsammans 100% eller inte alls.

  • Wed 17 Jul 2019 08:59
    #8

    Jag skulle inte acceptera att min sambo sexchattade med andra. Chatta med andra, ja - men går det över i ett mer sexuellt chattande, nej.

Svar på tråden Hade ni accepterat detta?