• Anonym (Nordk­orea)
    Wed 17 Jul 2019 03:08
    5187 visningar
    275 svar
    275
    5187

    Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Sverige är på väg att bli Nordkorea eller nåt!

    Myndigheterna lägger sig mer och mer i medborgarnas vardagsliv och nu har de börjat förbjuda rökare att röka på fler ställen.

    Redan innan så har yttrandefriheten försämras.

  • Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!
  • Anonym (Vanli­g man)
    Wed 17 Jul 2019 11:23
    #11
    +1
    Anonym (forever) skrev 2019-07-17 11:16:39 följande:

    Ta't lugnt, ta en Toy :D

    Många fel hittar man i din text.

    Lev du i din drömbubbla.


    Det träffade visst rätt hör jag. Nåväl, vi får väl dras med patrask likt TS som andra europeiska länder fått göra länge antar jag. Icke förty är det lika sorgligt.
  • Wed 17 Jul 2019 11:33
    #12
    Anonym (Nordkorea) skrev 2019-07-17 03:08:25 följande:
    Sverige är på väg att bli Nordkorea eller nåt!
    Myndigheterna lägger sig mer och mer i medborgarnas vardagsliv och nu har de börjat förbjuda rökare att röka på fler ställen.
    Redan innan så har yttrandefriheten försämras.

    Helt rätt, har noll med yttrandefrihet och göra.
    Det har med att lukten är störande/skadlig för andra.
    Och vad är det som gör att man måste röka vid andra människor som är icke rökare?
    Det finns gott om plats ock röka, varför msåte du göra det vid ställen där det finns folk som INTE vill ha rök på sig.


     


    BTW Nordkorea är mycket tillåtande på röka och ta droger som jag förstår det.
    Så ett uselt exempel med Nordkorea och på det nämna.


    hur många meter var det?
  • Wed 17 Jul 2019 11:34
    #13
    lobby tanten skrev 2019-07-17 03:20:27 följande:
    Vi har också censur här. Som Nord Korea, vilket är något som borde oroa dig långt mer än vart du får röka.....
    Jaså, förklara gärna den Solig
    hur många meter var det?
  • Anonym (anony­m)
    Wed 17 Jul 2019 11:40
    #14
    Giftskåneman skrev 2019-07-17 07:30:01 följande:
    Staten lägger sig i mycket, hörde på nyheterna i morse att ungarna på Liseberg gör Hitlerhälsning och blir anmälda.
    Tycker rasism är fel men att statens försök att få medmorgare att tänka rätt och riktigt är olustigt.
    Och om ungar förr gjorde den hälsningen i skolan kunde lärare ge dem stryk.Förr tillrättavisade grannar ungarna i kvarteren och näringsidkare slängde handgripligen ut de som inte uppförde sin enligt de regler de hade.
    Föräldrar bör inte släppa ut sina barn om de inte lärt dem hur man uppför sig utanför hemmet
  • Anonym (forev­er)
    Wed 17 Jul 2019 11:43
    #15
    klyban skrev 2019-07-17 11:34:32 följande:
    Jaså, förklara gärna den Solig
    Om man säger mindre smickrande om ickesvenskar, så blir det smisk.
    Själv fått inlägg borttagna här på FL.
    Man får inte kränka dom.
  • Wed 17 Jul 2019 11:53
    #16
    +1
    Anonym (forever) skrev 2019-07-17 11:43:14 följande:

    Om man säger mindre smickrande om ickesvenskar, så blir det smisk.

    Själv fått inlägg borttagna här på FL.

    Man får inte kränka dom.


    Jag ska berätta något väldigt nytt och intressant för dig. Familjeliv är ingen myndighet eller på något sätt kopplad till staten. Jag vet, helt otroligt.

    Familjeliv är privat och kan alltså inte bedriva censur utan får sätta sina egna regler. Bestämmer sig familjeliv en dag för att man inte längre får prata om kattungar på deras sida så är det så. Men det är fortfarande inte censur och kommer aldrig bli det.

    NE: Censur innebär att myndigheter granskar böcker, filmer, radioprogram och TV- program med mera innan de kommer.
  • Wed 17 Jul 2019 12:02
    #17
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-17 10:18:24 följande:
    ok, så vem ska tillrättavisa ouppfostrade medborgare då?
    Det är väl deras föräldras ansvar om något,  knappast värt att lägga ned ett par miljoner på när välfärden går på knäna ?
  • Wed 17 Jul 2019 12:07
    #18
    Anonym (forever) skrev 2019-07-17 11:43:14 följande:
    Om man säger mindre smickrande om ickesvenskar, så blir det smisk.
    Själv fått inlägg borttagna här på FL.
    Man får inte kränka dom.

    Om det är baseras i rasism och inte i realism, så är det helt rätt.
    Så det är upp till dig och argumentera på ett icke rasistiskt sätt.


     


    Jag är själv kritisk mot invandring och invandrare, men tar aldrig steget till rasism.
    För det är samma sekund jag berättar för alla att jag inte har nått och säga, och det vill man ju inte.
    Varför vill du det?

    Det är enkelt att ha sina inlägg kvar, sluta prata annat om än sak, så löser det sig i stort och automatiskt.


    hur många meter var det?
  • Wed 17 Jul 2019 12:11
    #19
    Anonym (forever) skrev 2019-07-17 11:43:14 följande:
    Om man säger mindre smickrande om ickesvenskar, så blir det smisk.
    Själv fått inlägg borttagna här på FL.
    Man får inte kränka dom.

    JO, det är en liten petitess som jag glömde skriva.
    Familjeliv har regler som du godkänt, och det finns ingen anledning för dig ens att vara här.

    Det är liksom inget tvång för dig att vara här, om INTE reglerna här passar dig.


    Så finns inget som håller dig kvar, du måste väl fatta att familjeliv är helt betydelselöst för Sverige va?????


    hur många meter var det?
  • Wed 17 Jul 2019 12:13
    #20

    Ja det kan kännas hopplöst men det är trots allt en demokrati än vi lever i.

    Det är en svår balansgång för våra politiker. Det är trots allt rätt mycket samhällsvinster att få folk sluta röka.

Svar på tråden Sverige på väg att bli Nordkorea eller nåt!