• Anonym (Xa)
    Wed 17 Jul 2019 08:59
    648 visningar
    28 svar
    28
    648

    Killen ljög om sin stelisering

    Hej! Jag är en tjej på snart 40. Har blivit tillsammans med en bra och snäll kille. Han är nästan 50år. Och vi har haft sex och innan vi diskuterade den saken. Att jag skulle skaffa p-piller så behövdes det inte sa han för han sa att han är steliserad(stavas?) men nu har det gått ett tag sen vi träffades och jag tror att jag är gravid. Nu till frågan. Hur gör jag nu? Han ljög för mig och jag är så ledsen och besviken. Han vet inte om att jag förhoppningsvis är det. Ska jag berätta eller bara dumpa han? Jag är så besviken????

  • Svar på tråden Killen ljög om sin stelisering
  • Wed 17 Jul 2019 09:17
    #1

    Vänta och se innan du dumpar, men berätta om dina misstankar ändå.

  • Anonym (N)
    Wed 17 Jul 2019 09:20
    #2
    +1

    Jag har hört om fall där trådarna växt ihop igen...

  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 09:24
    #3
    +1
    Anonym (Xa) skrev 2019-07-17 08:59:21 följande:

    Hej! Jag är en tjej på snart 40. Har blivit tillsammans med en bra och snäll kille. Han är nästan 50år. Och vi har haft sex och innan vi diskuterade den saken. Att jag skulle skaffa p-piller så behövdes det inte sa han för han sa att han är steliserad(stavas?) men nu har det gått ett tag sen vi träffades och jag tror att jag är gravid. Nu till frågan. Hur gör jag nu? Han ljög för mig och jag är så ledsen och besviken. Han vet inte om att jag förhoppningsvis är det. Ska jag berätta eller bara dumpa han? Jag är så besviken????


    Inte ens en sterilisering är 100%, sädesledarna kan växa ihop igen.
  • Wed 17 Jul 2019 09:28
    #4
    +1
    Anonym (Xa) skrev 2019-07-17 08:59:21 följande:

    Hej! Jag är en tjej på snart 40. Har blivit tillsammans med en bra och snäll kille. Han är nästan 50år. Och vi har haft sex och innan vi diskuterade den saken. Att jag skulle skaffa p-piller så behövdes det inte sa han för han sa att han är steliserad(stavas?) men nu har det gått ett tag sen vi träffades och jag tror att jag är gravid. Nu till frågan. Hur gör jag nu? Han ljög för mig och jag är så ledsen och besviken. Han vet inte om att jag förhoppningsvis är det. Ska jag berätta eller bara dumpa han? Jag är så besviken????


    Först och främst ska du väl testa för graviditet så du vet om du är gravid eller inte.

    Vad menar du med förhoppningsvis? Vill du ha barn? Varför är du då besviken?
  • Wed 17 Jul 2019 09:31
    #5
    -1
    sextiotalist skrev 2019-07-17 09:24:21 följande:

    Inte ens en sterilisering är 100%, sädesledarna kan växa ihop igen.


    Nu klipps sädesledarna av nån cm så de inte kan växa ihop
  • Wed 17 Jul 2019 09:36
    #6

    Behåll som en ren hämnd mot honom!

  • sextio­talist
    Wed 17 Jul 2019 09:37
    #7
    +1
    Giftskåneman skrev 2019-07-17 09:31:37 följande:
    Nu klipps sädesledarna av nån cm så de inte kan växa ihop
    Nu vet varken du eller jag hur och när denna man gjort sin sterilisering, så att man gör så idag, innebär inte att denna man har ljugit. Han kanske inte ens gjort den i Sverige, kanske gjort den för 20 år sedan.
  • Wed 17 Jul 2019 09:53
    #8
    +2

    Om steeiliseringen är gjord för många år sedan kan hans sädesledare ha växt ihop igen. Det kan man alltså inte veta. Så han har inte ljugit för dig.

  • Wed 17 Jul 2019 10:02
    #9
    +2

    Du vet ju inte ens om han ljög och om du är gravid?

  • Anonym (Stina­)
    Wed 17 Jul 2019 10:45
    #10
    +3

    Först och främst ska du väl vänta tills du tagit ett test och VET att du är gravid? Tror att det är en dålig idé att redan nu anklaga honom för att ha ljugit, dumpa och sen visar det sig att du inte ens är preggers.

Svar på tråden Killen ljög om sin stelisering