• Tomatm­acka
    Wed 17 Jul 2019 21:45
    1078 visningar
    29 svar
    -1 +2
    29
    1078

    Det var bättre förr

    Det var kärnfamiljer, det fanns riktiga män och folk var inte så jävla lättkränkta.

    Erkänn att vi har veknat

  • Svar på tråden Det var bättre förr
  • Wed 17 Jul 2019 23:07
    #1
    +1

    Ja. Dessutom har vi en massa ungdomar med världens attityd.

    Dom har bara rättigheter, men inga skyldigheter. Inget sunt förnuft överhuvudtaget.

    Att komma i tid till skola och jobb är oviktigt. Varför arbeta överhuvudtaget när ens föräldrar betalar för ens uppehälle.

    Det är skrämmande hur extremt det har blivit.

  • Animer­ad
    Wed 17 Jul 2019 23:14
    #2
    -1

    Få eller inga saker var bättre förr. Jag kan gilla att prata om saker från förr, men inget var bättre.

    Det mesta var mer inskränkt.

    Det var svårare att plugga utomlands (inom EU).

    By-mentaliteten fanns överallt.

    Folk skämdes om de inte levde enligt normen med kärnfamiljen.

    Kvinnor förväntades vara hemma med barnen.

    Listan kan göras lång...

  • Tomatm­acka
    Wed 17 Jul 2019 23:25
    #3
    +1

    [quote=79766413][quote-nick]Animerad skrev 2019-07-17 23:14:35 följande:[/quote-nick]Få eller inga saker var bättre förr. Jag kan gilla att prata om saker från förr, men inget var bättre.

    Det mesta var mer inskränkt.

    Det var svårare att plugga utomlands (inom EU).

    By-mentaliteten fanns överallt.

    Folk skämdes om de inte levde enligt normen med kärnfamiljen.

    Kvinnor förväntades vara hemma med barnen.

    Listan kan göras lång...[/

    Det fanns en disciplin på den tiden. Män var män och kvinnor behövde inga älskare från mellanöstern. Det finns inga riktiga män kvar. Bara hens och beta cucks överallt

  • Animer­ad
    Wed 17 Jul 2019 23:54
    #4
    -1
    Tomatmacka skrev 2019-07-17 23:25:04 följande:

    [quote=79766413][quote-nick]Animerad skrev 2019-07-17 23:14:35 följande:[/quote-nick]Få eller inga saker var bättre förr. Jag kan gilla att prata om saker från förr, men inget var bättre.

    Det mesta var mer inskränkt.

    Det var svårare att plugga utomlands (inom EU).

    By-mentaliteten fanns överallt.

    Folk skämdes om de inte levde enligt normen med kärnfamiljen.

    Kvinnor förväntades vara hemma med barnen.

    Listan kan göras lång...[/

    Det fanns en disciplin på den tiden. Män var män och kvinnor behövde inga älskare från mellanöstern. Det finns inga riktiga män kvar. Bara hens och beta cucks överallt


    Pratar vi 1800-tal då?
  • Thu 18 Jul 2019 00:40
    #5
    Tomatmacka skrev 2019-07-17 21:45:28 följande:
    Det var kärnfamiljer, det fanns riktiga män och folk var inte så jävla lättkränkta.

    Erkänn att vi har veknat
    Nej vi har inte veknat, lagstiftningen har satt käppar i hjulet...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Thu 18 Jul 2019 00:44
    #6
    -1 +3

    Ja, ju förr dess bättre, inte sant?

    Folk är fan historielösa....


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Animer­ad
    Thu 18 Jul 2019 00:59
    #7
    +1
    AniieeHär skrev 2019-07-18 00:44:41 följande:

    Ja, ju förr dess bättre, inte sant?

    Folk är fan historielösa....


    Det är bara förnamnet.
  • Thu 18 Jul 2019 01:01
    #8
    +1

    Jaså? Så folk var inte lättkränkta på exempelvis vikingatiden? Jag kan dra mig till minnes om en vikingatida man som stämde grannen för att grannen kallat honom för ett ord som vi skulle idag översätta till bögfjolla. 

    Angående dina inlägg senare i tråden, är inte problemet för dig egentligen att du inte känner dig lika manlig som män från Mellanöstern? 

  • Thu 18 Jul 2019 02:05
    #9
    -1 +2

    Ja och såna som dig hade inte en megafon i form av internet där ni kunde basunera ut er bisarra världsbild och slå följe med andra galenpannor, utan på den tiden satt ni och gungade på verandan med banjon istället...


    Tomatmacka skrev 2019-07-17 21:45:28 följande:

    Det var kärnfamiljer, det fanns riktiga män och folk var inte så jävla lättkränkta.

    Erkänn att vi har veknat


  • Thu 18 Jul 2019 02:58
    #10

    Nu vet ju inte jag vad ni menar med förr men jag tänker på tiden då jag växte upp. På 80-talet.

    Nog tycker jag att det va bättre då. Ingen satt hemma som man gör idag, vi va alltid ute o körde moped i stora gäng o sen blev det bilar. Jag kan verkligen sakna 80-talet.

    Ungdomar idag sitter ju bara med sina mobiler o är helt okontaktbara..

    Jag är väldigt glad och tacksam för att jag har fått uppleva en sån tid, utan vare sig datorer lr mobiler. Föräldrar va riktiga föräldrar. Såna som satte gränser, som lärde oss vad som va rätt o vad som va fel. Vad som va mitt o vad som va ditt. Vi hade respekt för vuxna, de va dom som va grundpelaren i våra liv.

    Så nog upplever jag att det va bättre förr.

Svar på tråden Det var bättre förr