• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-07 22:38:41 följande:

    Det känns ok men har känt av lite illamående och huvudvärk, ska bli skönt att sluta med sprutorna. Då har du inte långt kvar! När är äggplocket? Hur många äggblåsor hade du vid ultraljudet?


    Hade plock på förmiddagen idag, skrev om det i ett inlägg ovan. Inte jättepositivt tyvärr. Jag kan inte få in i min hjärna att vi någonsin skulle lyckas, ser mest på ivf som ett väldigt smärtsamt och omständigt sätt att komma till punkten där jag och min man ska fundera på vad vi ska göra med vårat liv utan barn.

    Ursäkta den fruktansvärda pessimismen! Det var inte ens det du frågade :P Men det hänger ihop lite. Vet inte hur många ägg jag hade på ultraljudet och jag är inte så noga med att fråga eftersom jag tror att det ändå inte kommer att fungera.
  • flickan89
    malinmalan skrev 2019-09-09 09:02:46 följande:

    Nämen!! GRATTIS!!!


    Tack!! Känns helt overkligt.. men såå skönt att förhoppningsvis slippa hela processen..

    här har man försökt i 2,5 nästan 3 år och ingenting har fungerat sen ska vi börja med ivf har kylskåper fullt med sprutor nej då blir jag gravid!

    Får köpa ett test och göra ikväll med känner jag för att vara helt safe
  • flickan89
    Banana84 skrev 2019-09-09 09:44:43 följande:

    Grattis! Så roligt att många plussar :)


    Tack! Ja det är såå roligt!

    Håller verkligen tummarna för alla där ute!
  • flickan89
    Banana84 skrev 2019-09-09 09:44:43 följande:

    Grattis! Så roligt att många plussar :)


    Tack! Ja det är såå roligt!

    Håller verkligen tummarna för alla där ute!
  • flickan89
    Banana84 skrev 2019-09-09 09:44:43 följande:

    Grattis! Så roligt att många plussar :)


    Tack! Ja det är såå roligt!

    Håller verkligen tummarna för alla där ute!
  • Anna12383

    Hej!

    Hoppas också in i tråden. Vi var på första äggplocket imorse. Vi har tidigare gjort 3 inseminationer som inte har funkat. Det är inget fel på varken mig eller honom, vad de vet. Jag är 36 och maken är 43, vi har varit gifta i 10 år i år.

    Plocket gick bra. Vi fick ut 14 ägg, ska tillbaka på onsdag för återinföring. Mkt spännande.

  • Mudcakemonster
    flickan89 skrev 2019-09-09 07:05:53 följande:

    Jag skulle börja med sprutorna denna mensen... men tog ett grav test nu på morgonen för mensen kommer ju aldrig..

    Har dock mensvärk ändå..

    Det var positivt!

    Alltså sååå mycker känslor!

    Och sambon är på jobbet!


    Åååååh vad roligt!!! Grattis !!
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-09 14:19:10 följande:

    Testdag på onsdag 11.9

    Hur analyserar ni dessa?


    Översta är ju helt klart ett plus :D
Svar på tråden IVF hösten 2019