• Sat 27 Jul 2019 00:13
    1066 visningar
    9 svar
    9
    1066

    Gekås, hur mycket pengar...

    Tjoho!

    Ska inom en vända till Gekås nästa vecka och funderar på hur mycket pengar man bör ha med sig.

    Är egentligen inte av behov att storshoppa en massa utan kommer väl främst leta efter följande:
    En bra skolväska (Till högskolan).
    Skolmaterial (Anteckningsblock, pennor).
    Termos eller liknande.
    Munkjacka.
    Kofta/cardigan, 2 stycken.
    Eventuellt 2 st toppar/blusar.
    Håraccessoarer (diadem).
    Leksak till katten.
    + lite blandat som jag beräknar lägga max 500kr på.

    Tror ni det räcker med 2000kr eller är jag ute på hal is då? Skrattande

    Hur mycket brukar ni handla för på Gekås? Vad får ni för det?

  • Svar på tråden Gekås, hur mycket pengar...
  • Sat 27 Jul 2019 00:22
    #1

    0 kr om du är en person som inte vill köpa skräp till överpriser för dyra summor. Inte svaret du sökte, men ett sanningsenligt sådant. :)

  • Sat 27 Jul 2019 00:43
    #2
    Bjära skrev 2019-07-27 00:22:01 följande:

    0 kr om du är en person som inte vill köpa skräp till överpriser för dyra summor. Inte svaret du sökte, men ett sanningsenligt sådant. :)


    Solig
  • Thu 8 Aug 2019 19:20
    #3

    Min erfarenhet är att man lätt köper på sig massa små saker så det blir dyrt när man betalar, och vet knappt i efterhand vad man köpt. Lyckas man låta bli och bara köpa saker man verkligen har användning för kannan komma undan bra däremot!

  • Thu 8 Aug 2019 19:26
    #4

    Mellan 2000-5000 har de gått på när jag vart där.

    Har inga barn, bara köpt saker till hemmet, mig själv, min sambo och våra 2 katter =)

  • sextio­talist
    Sun 11 Aug 2019 15:58
    #5

    För mig brukar det landa mellan 500 och 1500, men då är jag där mest för att hålla mamma sällskap

  • Anonym (ßßw)
    Sun 11 Aug 2019 16:04
    #6

    Tycker att Gekås har blivit dyrt. Kläder kan du hitta billigt på H&M eller second hand. Block, pennor o dylikt finns billigt på Rusta, Ö&B, Hemmahallen, Citygross med mera.

    Aldrig mer Gekås

  • Sun 11 Aug 2019 18:41
    #7

    Handlar oftast för runt 3000 kr. Åker dit 2 ggr/år. Då handlar jag kläder till barnen (ca 6-8 plagg), diskmedel, tvättmedel, presenter till barnen, shampoo och duschcreme, underkläder till hela familjen, torrvaror, deo, hårfärg, ansiktsprodukter, godis, trasor, rengöringsmedel, baslinnen, d-vitamin m.m. Vet att tvättmedel kan vara billigare på t.ex ÖoB men Gekås blir en rolig dagsutflykt och det är lika bra att handla på sig en del så man slipper tänka på det sen. Handlar aldrig något onödigt, lite miljötänk får man ha.

  • Mon 2 Sep 2019 02:10
    #8

    Hej!

    Jag och min sambo brukar handla för ca 3000 ihop.

    Du köper vi inte jackor då blir det dyrare.

    De har det mesta man behöver i ett hem.

    Bästa stället att shoppa på men efter en halv dag brukar det värka i fötterna.

    Ta med lite extra pengar ifall budgeten inte håller.

  • Mon 2 Sep 2019 05:29
    #9
    Anonym (ßßw) skrev 2019-08-11 16:04:37 följande:

    Tycker att Gekås har blivit dyrt. Kläder kan du hitta billigt på H&M eller second hand. Block, pennor o dylikt finns billigt på Rusta, Ö&B, Hemmahallen, Citygross med mera.

    Aldrig mer Gekås


    Håller med, nu när butiker som Rusta och ÖB finns i varenda stad har Gekås tappat vitsen om man bor mer än några mil därifrån. Hela poängen är ju att folk ska handla mer än de tänkt eftersom det finns så mycket och allt är så ?billigt? och man bara kommer dit ibland.

    Till TS: om du bestämmer dig för att hålla budget så kan det nog räcka med den summa du nämner. Men bestäm dig för att inte överskrida den, bara och kolla gärna först vad t ex block och pennor kostar på andra butiker så att du inte köper något dyrt i onödan.

    Eftersom du verkar ha begränsat med pengar kanske du kan fråga runt lite bland vänner och bekanta om någon kanske har en bra skolväska att sälja/skänka/låna ut till dig? Termosar och kläder kan ju finnas second hand eller på rea. Om du verkligen är ute efter att handla billigt, alltså.
Svar på tråden Gekås, hur mycket pengar...