• Sun 28 Jul 2019 11:05
    3246 visningar
    45 svar
    45
    3246

    Tvillingar 2020

    Någon mer som ska ha tvillingar tidigt nästa år?

    Jag gjorde tidigt UL nu i vecka 8 och är gravid led tvillingar BF 11/3-20

    Vore såå skönt att ha fler i samma sits att följas pt med.

    Detta bli om allt går bra mina femte och sjätte barn.

    Vår yngsta dotter är nio år i jul och denna graviditet var ej planerad så det blev chock på chock här hemma...

  • Svar på tråden Tvillingar 2020
  • Sun 28 Jul 2019 22:40
    #1

    Hej Ängdlby!

    Grattis till graviditeten. Visst blir det många blandade känslor när man får ett sådant besked. Men det finns många fördelar med tvillingar.

    Jag väntar också tvillingar och har bf 26 januari.

  • Mon 29 Jul 2019 07:05
    #2

    Hej. Grattis. Vi väntar också tvillingar. Är i vecka 12 nu ska på kub nästa vecka. Bor i Uppsala.

  • Mon 29 Jul 2019 07:40
    #3

    Å vad roligt med fler.

    Hur har ni mått så här långt? Är det era första graviditeter?

    När fick ni reda på att ni väntade dubbelt upp och hur var er reaktion.

    Jag har fortf inte smält det. Jag fick veta på vårt daterings-UL förra veckan. Jag var då i vecka 8.

    Helt oplanerad grav OCH dessutom två stycken. Lite mkt där ska jag erkänna ????

  • Mon 29 Jul 2019 08:11
    #4

    Jag har varit sänkt i sommar. Trött. Mår illa hela tiden men aldrig kräkts.

    Vi har en Göta som blir 4 i november. Vi fick reda på det då jag åkte upp

    akut pga av magsmärtor vul och ba det är TVÅ. Det var i vecka 8. Magonda var förstoppning.

    Sådan chock. Fortfarande abstrakt. Vi hoppas att allt ser bra ut på kub nu.

    Bf är på alla hjärtans dag.

    Hur har ni mått så här långt? Är det era första graviditeter?

  • Mon 29 Jul 2019 13:33
    #5

    Jag har fyra barn tidigare.

    Är också såå låg. Trött och äter dagligen tabletter för illamående och magkatarr. Hjälper bra.

    I skrivande stund är tröttheten värst. Kämpar igenom dagarna på jobbet...

  • Tue 30 Jul 2019 08:18
    #6
    +1

    Får jag också hoppa in? ???? Väntar enäggstvillingar och är i vecka 14+1. Bf är 26/1 just nu men har RUL om ett par veckor. Mådde illa fram till förra veckan och spydde mycket samt trötthet utöver det. Känner mig piggare nu men längtar såååå mycket till att få se de snart igen.

  • Tue 30 Jul 2019 22:36
    #7

    Hej allihopa! Jag är bara i vecka 7 med mina twins! Verkligen kul med en sån här tråd och se andras resa med tvilling graviditet! Hur mår ni i er graviditet?

    Love Mandy hur vet du redan att det är enäggstvillingar ????

  • Wed 31 Jul 2019 09:00
    #8

    För mig är det andra graviditeten. Illamåendet och kräkningarna har varit mycket mer intensiv denna gång. Visst kände jag lite illamående tidigare men inte i närheten av detta. Nu slog illamåendet till i vecka 7 och har pågår fortfarande men är lite bättre. Är i vecka 15 nu. Kunde bara äta sallad och knäckebröd i två månader. Har fått legrigan och legrigan comp som lindrar något. Legrigan comp innehåller koffein och effedrin så det har hjälpt mot tröttheten också lite.

    Vi fick veta att det blir tvillingar i vecka på Vul 7 vecka åtta. Jag visste inte om jag skulle le eller gråta. Men nu har jag smällt det och ser många fördelar med det.

  • Wed 31 Jul 2019 10:31
    #9
    Solros80 skrev 2019-07-31 09:00:56 följande:

    För mig är det andra graviditeten. Illamåendet och kräkningarna har varit mycket mer intensiv denna gång. Visst kände jag lite illamående tidigare men inte i närheten av detta. Nu slog illamåendet till i vecka 7 och har pågår fortfarande men är lite bättre. Är i vecka 15 nu. Kunde bara äta sallad och knäckebröd i två månader. Har fått legrigan och legrigan comp som lindrar något. Legrigan comp innehåller koffein och effedrin så det har hjälpt mot tröttheten också lite.

    Vi fick veta att det blir tvillingar i vecka på Vul 7 vecka åtta. Jag visste inte om jag skulle le eller gråta. Men nu har jag smällt det och ser många fördelar med det.


    Jag som trodde att det skulle bli bättre med tröttheten. Jag är totalt lamslagen av graviditeten. Klarar inte av att göra något, somnar på jobbet och allt. Skönt att höra att någon annan också är trött hehe
  • Wed 31 Jul 2019 13:37
    #10

    Hej!

    Hoppar in i tråden, väntar tvillingar med bf 18/1. Vi fick veta när vi skulle göra kub-test, ganska stor chock :D

    Hon såg också att det antagligen var tvåäggstvillingar.

    Vi har en flicka på två år så speciellt mycket vila blir det inte trots att jag är trött hela tiden.. Ser fram emot rul om tre veckor :)

Svar på tråden Tvillingar 2020