• Finlan­dia64
    Sun 28 Jul 2019 18:37
    1974 visningar
    44 svar
    44
    1974

    Snål...ska jag lämna henne

    Anonym (Finlandia64) skrev 2019-07-28 13:02:05 följande:

    Hej lite hur jag lever..jag vill bara säga att jag är väldigt generös av mej.

    Jag är tillsammans med en kvinna ..hon tjänar bra.

    Hon har ett eget boände allt nytt och fräscht men hon bor hos mej och gjort i tre år vi delar på matpengar hon betalar 500 i månaden för ström vatten och sopor..inget för slitage.

    Jag tycker hon är snål.

    Jag bjöd hem mina barn på grillat..köpte 10 st karré men hon ville bara betala för två bitar.

    På tre år som vi varit tillsammans har hon spontan bjudit mej på mat 4 ggr.

    Vi kör alltid min bil...hennes bara står...hon kan betala lite bensin när vi kör längre sträckor.

    Jag hjälper henne i hennes trädgård och gjort om den till det bättre ..jag hjälper henne jätte mycket.

    Jag kan komma hem med blommor o presenter till henne....jag får inget.

    Jag gör all mat då jag inte jobbar.

    Hon kan inte äns ge fåglar bröd kastar det hellre.

    Hon räknar allt på kronan.

    Hon blir sur om jag ber henne damsuga.

    Jag tar hand om hela min egna trädgård.

    Jag frågade om hon kunde tänka sig betala ett bakdäck till min bil...det vill hon inte ..då säger hon att jag kan inte hjälpa att du har sådan dyr bil.

    Jag var väldigt generös i början...men är det inte mer till henne.....finns så mycket snålhet i henne som är svårt att sätta i meningar...händer dagligen. 

    Jag tycker det är jätte jobbigt nu......ska jag dumpa henne

    Hjälp

  • Svar på tråden Snål...ska jag lämna henne
  • Sun 28 Jul 2019 18:51
    #1

    Om man har en relation så måste man kunna prata med varandra om diverse problem och tankar man har. Om detta stör dig så väldigt måste du prata med henne om det så hon är medveten om det och kan ändra sig eller förklara sig. Kanske finns det en anledning till varför hon snålar? Problem eller störningsmoment kommer infinna sig i varenda relation man inleder och då måste man lösa dessa problem istället för att avsluta relationen annars kommer man aldrig få en relation att hålla. Jag anser att man avslutar en relation när känslorna för en person tar slut eller går över till bara vänskap eller om personen har sårat en så djupt att man inte längre kan gå vidare tillsammans med personen. Men hur som helst så är det du som avgör om ni ska fortsätta relationen eller inte, det kan inte vi påverka eller säga något om eftersom vi inte känner er. Känner du att du inte klarar av att träffa henne mer pga detta så ska du självklart avsluta relationen men då får du även tänka på allt du kommer förlora på vägen. Dvs hennes kärlek, närhet, humor, osv. Väg det bra mot det dåligs och känn efter om det är värt att lämna.

  • Sun 28 Jul 2019 18:52
    #2
    +1

    Eh ja du ska såklart göra slut. Hon är inte snål hon är en paracit som lever på dig. 500 i månaden är INGENTING! ni ska dela 50/50 på alla gemensamma utgifter eftersom hon bor där heltid. Samt även bilen eftersom din bil är den enda som används.Vad ska du med henne till?

  • Sun 28 Jul 2019 19:19
    #3
    +2

    Om du trivs med henne för övrigt tycker jag du ska prata med henne och ge henne en chans att ändra sig. Bor hon hos dig ska hon naturligtvis betala 50% av el, vatten, sopor, ev hyra mm,hjälpa till med 50% av sysslorna och åka varannan gång i hennes bil. Vägrar hon har du iaf försökt och kan lämna med gott samvete.

  • Finlan­dia64
    Sun 28 Jul 2019 19:43
    #4

    Vi har pratat och hon kan inte ändra sig.

    Hon har ett EGET boände som hon betalar lån mm men hon bor hos mej.

    Jag har frågat om hon inte kan tänka att betala en strunt summa på 300 kr i månaden för normalt slitage...men hon vill inte det.

    Hon har en helt nyrenoverad marklägenhet allt helt nytt...inget slits där.

    Här i mitt hus slits allt...som annvänds i ett stort hus.

    Hon är mycket snål till sina egna barn...me.

  • Sun 28 Jul 2019 20:25
    #5
    +2

    Ja, detsamma gäller för både män och kvinnor, om en part åker snålskjuts på den andre - dumpa!

  • Finlan­dia64
    Mon 29 Jul 2019 09:58
    #6

    Klart det gäller båda könen

  • Mon 29 Jul 2019 10:12
    #7
    +2

    Hon är en parasit. Antingen gör du något åt din situation, eller så fortsätter du att leva ihop med henne. Bli särbos, är också ett alternativ. Ditt val och ditt ansvar.

    Jag hade ALDRIG kunnat leva ihop med en grissnål människa. Hade tappat känslorna till slut.

  • Finlan­dia64
    Mon 29 Jul 2019 11:56
    #8

    Det går inte att ändra på en snåljåp...det är en sjukdom har jag nu läst till mej.

  • Finlan­dia64
    Mon 29 Jul 2019 14:40
    #9

    Ett exempel.

    Detta hände i veckan...hon får besök av hennes syster och familj så hon köper frukost och Juice till dom...dom sover här bara en natt i hennes lägenhet...så det blev ju dricka över (Juice)

    Den körde vi och hämtade när dom åkt...två liter Juice som hon tar hem till mej...jag tar av Juicen som hon köpt för egna pengar...ni kan tro att hon tittade och sen började hon jävlas och trycka på mina ömma punkter.

    Så snål är hon.

    Men bada i mitt Jacuzzi och åka Sportbil utan tak går bra men inte kan hon bidra med ett däck till min bil fast jag kört den två semestrar...450 mil

  • Mon 29 Jul 2019 15:02
    #10
    Finlandia64 skrev 2019-07-28 18:37:42 följande:

    Anonym (Finlandia64) skrev 2019-07-28 13:02:05 följande:

    Hej lite hur jag lever..jag vill bara säga att jag är väldigt generös av mej.

    Jag är tillsammans med en kvinna ..hon tjänar bra.

    Hon har ett eget boände allt nytt och fräscht men hon bor hos mej och gjort i tre år vi delar på matpengar hon betalar 500 i månaden för ström vatten och sopor..inget för slitage.

    Jag tycker hon är snål.

    Jag bjöd hem mina barn på grillat..köpte 10 st karré men hon ville bara betala för två bitar.

    På tre år som vi varit tillsammans har hon spontan bjudit mej på mat 4 ggr.

    Vi kör alltid min bil...hennes bara står...hon kan betala lite bensin när vi kör längre sträckor.

    Jag hjälper henne i hennes trädgård och gjort om den till det bättre ..jag hjälper henne jätte mycket.

    Jag kan komma hem med blommor o presenter till henne....jag får inget.

    Jag gör all mat då jag inte jobbar.

    Hon kan inte äns ge fåglar bröd kastar det hellre.

    Hon räknar allt på kronan.

    Hon blir sur om jag ber henne damsuga.

    Jag tar hand om hela min egna trädgård.

    Jag frågade om hon kunde tänka sig betala ett bakdäck till min bil...det vill hon inte ..då säger hon att jag kan inte hjälpa att du har sådan dyr bil.

    Jag var väldigt generös i början...men är det inte mer till henne.....finns så mycket snålhet i henne som är svårt att sätta i meningar...händer dagligen. 

    Jag tycker det är jätte jobbigt nu......ska jag dumpa henne

    Hjälp


    Wow... Du sitter och räknar på "slitage"..? Vem är snål här egentligen? Och varför ska hon betala mat för dina barn, som du valt att bjuda

    Du blandar ihop en massa saker här, vi kan helt bortse från vem som gör vad i ditt hem eller med presenter för det har inte med pengar att göra.

    Ni är separata människor, hon har inte skyldighet att göra annat än bidra till mat och förhoppningsvis bensin eftersom det antagligen går åt till era gemensamma mål. Varför hon håller på sina pengar vet jag inte, det har inte med saken att göra. Det som däremot blir fel är dina förväntningar. Ni bor ju inte ens ihop! Iaf inte enligt henne tydligen.

    Antingen pratar ni om era förväntningar och det faktum att ni är sambo/särbo eller så går ni isär.
Svar på tråden Snål...ska jag lämna henne