• Tue 6 Aug 2019 16:13
    164 visningar
    5 svar
    5
    164

    Karaff problem

    Hejsan!

    Köpte en karaff på loppis i sommar, jag visste att toppen inte gick att ta av, men trodde i min enfald att det skulle ordna sig ändå, men icke, det visar sig att den sitter sten hårt. Har läst att man ska tvätta rent runt insidan om det varit likör i karaffen om man inte ska använda den eftersom det blir som lim om det torkar, finns det någon som vet hur man får en topp att lossna utan att ha sönder den, har försökt men är rädd att om jag tar i så går den sönder.

    MVH Tommy

  • Svar på tråden Karaff problem
  • Ful Anka
    Tue 6 Aug 2019 16:21
    #1
    +1

    Hade det varit en giraff hade jag haft en lösning men nu är det en karaff så då vete fan.


    This is my life and I don't care
  • Tue 6 Aug 2019 16:31
    #2

    Hett vatten. Låt den stå under kranen en stund.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Tue 6 Aug 2019 17:59
    #3

    lägg den i blöt i några dygn
    om det inte hjälper så testa hett vatten
    om det inte hjälper så testa att koka den i en stor gryta och lirka loss korken/toppen
    Funkar inget så kan du ju ändå inte använda den och sista utvägen blir väl då att försöka slå loss den med en gummiklubba eller träslev eller något som är förhållandevis skonsamt och hålla tummarna för att den överlever

  • Tue 6 Aug 2019 23:02
    #4

    Ok tack för svaren, ska ge mig på den imorgon så får vi se

  • Wed 7 Aug 2019 01:57
    #5

    Du kan spruta in tunn olja tex wd40 eller5-56 eller motsvarande, eller får du börja gå åå gym hihi

Svar på tråden Karaff problem