• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Theresesvea

    Äl+11 här och även här negativt test idag! Känns ju så tråkigt, men vet ju också av egen erfarenhet att det inte är kört förrän mensen kommit. Så ge inte upp än ni som fått negativa! Jag plussade inte förrän bim+3 med första barnet och då var det svaaaagt! :) Ändå fortsätter jag att testa tidigt haha ;)

  • Tr0ust
    Janniiique skrev 2019-08-30 08:20:56 följande:

    Ser nån nåt?


    Tyvärr inte:( dåligt upplösning här :(
  • Tessaloniki

    Hej allihopa!
    Jag hoppar in här med. Jag är "gammal i gamet" så att säga, har vart med i flera såna här BIM trådar tidigare men tappat lusten av och till då det alltid går dåligt för oss. Troligtvis blir det samma denna månad.

    Lite recap på hur min och min makes resa sett ut:
    Vi blev oplanerat gravida i januari 2016 men kunde inte fullfölja på grund av olika omständigheter.
    Vi började försöka i Juni 2018 och är nu inne på vårat ca 13e (!!)  försök. Helt sjukt. I april fick vi positivt test som slutade i tidigt (vecka 5) missfall. Efter det dröjde det ungefär en månad innan ägglossningen kom igång igen. I juni ringde vi kvinnohälsan och har fått en tid till att påbörja fertilitetsutredning den 1 oktober. Under sommaren tog vi därför en paus (juli var helt utan ägglossningstester och kalender), och hemskt nog fick jag därefter ett FALSKT positivt test. Universum har en sjuk humor, helt klart.

    Min cykel är dessutom rätt lång (31 plusminus 4 dagar) så jag kan vara "sen" utan att faktiskt vara sen. I ett sånt läge är jag just idag. Mitt "bim" var igår, men kan också vara idag, imorgon och övermorgon. Jag har ännu inte testat, men kommer nog att göra det imorgon. 

    I början trodde jag aldrig att det skulle gå så här lång tid... nu tror jag att det aldrig kommer att ta slut. På det här året har två av mina bästa vänner samt min svägerska hunnit bli gravida och fått barn. 

    Jag vet inte när jag ska skriva mitt BIM... men ville bara skriva av mig lite. Det var länge sedan.

  • AndraSladdis
    Theresesvea skrev 2019-08-30 08:29:43 följande:

    Äl+11 här och även här negativt test idag! Känns ju så tråkigt, men vet ju också av egen erfarenhet att det inte är kört förrän mensen kommit. Så ge inte upp än ni som fått negativa! Jag plussade inte förrän bim+3 med första barnet och då var det svaaaagt! :) Ändå fortsätter jag att testa tidigt haha ;)


    Tråkigt! Men om du vet att du brukar plussa senare så är det ju inte kört! Här gjorde tempen en lille dipp i dag så om det fortsätter i morgon kan det vara kört...samtidigt är jag ff ganska nära ÄL *försöker hoppas* .
  • Sofiiakarin
    Myrkrypet skrev 2019-08-30 07:46:35 följande:

    Du o jag som följs åt, bim samma dag! Jag testade också imorse och mitt såg ut som ditt, tokblankt, tänkte testa på söndag nästa gång!


    Kom hem från promenad nu... O ser detta. Är det bara jag? Är det ett spökstreck?? Hjälp mig ngn!

  • yasmir
    Sofiiakarin skrev 2019-08-30 09:50:13 följande:

    Kom hem från promenad nu... O ser detta. Är det bara jag? Är det ett spökstreck?? Hjälp mig ngn!


    Alltså jag kanske kan se något jääääääääääättesvagt
  • Sofiiakarin
    yasmir skrev 2019-08-30 10:26:03 följande:

    Alltså jag kanske kan se något jääääääääääättesvagt


    Eller hur? Om man vrider huvudet två varv och sen blinkar 15 gånger så ser man ngt hahaha..

    Men är det spökstreck? Ni som vet?
  • Myrkrypet
    Sofiiakarin skrev 2019-08-30 09:50:13 följande:

    Kom hem från promenad nu... O ser detta. Är det bara jag? Är det ett spökstreck?? Hjälp mig ngn!


    Jag tycker mig så något supersvagt men vågar inte lita på mina ögon och familjelivs dåliga upplösning!
Svar på tråden BIM september 2019