• mimiii

    BIM september 2019

    Jag tänkte starta en tråd för BIM september!

    BIM SEPTEMBER 2019

    5e: mimiii

  • Svar på tråden BIM september 2019
  • Snarttrettiochtrevar89
    Baraentilligen skrev 2019-09-10 15:24:04 följande:

    Hej! Grattis till alla plus!

    Vet egentligen inte när jag har BIM, i och med att min mens inte startat efter förlossningen ännu, men jag hade väldigt tydliga ÄL symtom 26-29.9 så utgår från det. Vi har använt oss av avbrutet samlag, vilket är relativt säkert, men nu har mensen inte kommit (bara liiite spottings igår och idag) och jag mår precis som vid tidigare graviditeter. Har haft illamående, speciellt från morgonen, och knappt kunnat äta något alls. Oddsen för att jag skulle vara gravid känns väldigt låga, men baserat på mina symtom så är jag ibland 90% säker på att jag är gravid. Jag är på äl+13-16 och borde testa positivt om jag är gravid. Har dock inga test hemma ännu så testar först i övermorgon på eftermiddagen/kvällen. Om jag följer min normala lutealfas borde mensen alltså redan ha kommit. Vi är medvetna om riskerna med avbrutet samlag (har ett sådant barn redan) och jag skulle bli väldigt besviken om jag inte är gravid (och chockad om jag är, pga. oddsen). Blir lite på tätare sidan mellan barnen, men en graviditet är ändå välkommen.

    Håller tummarna för alla!


    Alltså ditt användarnamn är så spot on hur jag känner mig! Blir en aldrig nöjd? Jag kommer nog få leva med min barnlängtan för resten av livet. Trodde att jag skulle längta på ett annat sätt när jag på sätt och vis vet hur det känns. Men just därför så längtar jag om möjligt ännu mer efter att få uppleva det igen. Och att få bli sådär handlöst kär i sin lilla bebis som växer och förundrar mig och som jag får älska resten av livet.
  • Renesme

    Hej allihopa! Jag fick min mens idag den kom två dagar senare än beräknat. Jag hoppar till Bim oktober i stället, lycka till önskar jag er alla och grattis till er som blev gravida??

  • Baraentilligen
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2019-09-10 16:39:48 följande:

    Alltså ditt användarnamn är så spot on hur jag känner mig! Blir en aldrig nöjd? Jag kommer nog få leva med min barnlängtan för resten av livet. Trodde att jag skulle längta på ett annat sätt när jag på sätt och vis vet hur det känns. Men just därför så längtar jag om möjligt ännu mer efter att få uppleva det igen. Och att få bli sådär handlöst kär i sin lilla bebis som växer och förundrar mig och som jag får älska resten av livet.


    Blir nog aldrig klar heller! (Men det blir gubben...)
  • Bettan84
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-10 08:47:15 följande:

    Su

    Supersvagt men de finns där :)


    Jaaaaa jag ser!!!! Grattis =D
  • Nextchapter

    Åh, jag håller tummarna för att kroppen bara lurar dig och att du är gravid. <3


    JeSuisMoi skrev 2019-09-10 16:25:27 följande:

    Är på BIM-4 (ÄL+6) och jag har idag fått mensvärk. Blir så sur på att jag varit så dålig på att anteckna symptom från tidigare cykler, men jag kan inte minnas att jag fått mensvärk så här tidigt (eller ens alls, förutom liiiiiite känningar första dagen ungefär). Dessvärre ser jag inte på något sätt detta som ett bra tecken, alternativen är ungefär:

    1. Riktig mensvärk, mensen kommer snart

    2. Min kropp lurar skiter ur mig igen och jag är skengravid

    Så jag känner mig lite nere... :(


  • Kattunge15
    IA88 skrev 2019-09-10 13:14:44 följande:

    Det ska jag absolut göra :) Jag har ett testa-tidigt från testlagret, ett vanligt från cb och ett cb digitalt. Tänker att jag tar det tidiga testet imorgon, det digitala sparar jag nog till BIM. Vad är era erfarenheter av testa-tidigt-tester?

    Vad spännande och roligt att det gick så snabbt! :) Jag håller också tummarna för er! Varken jag eller min sambo har barn tidigare så det är väldigt spännande, och lite läskigt :) Vi har inte provat ÄL-tester än, kanske ska göra det om det inte blir något denna gång.


    Jag tog testa tidigt sticka från testlagret ÄL+8 visade ingenting. Samma typ av test ÄL+10 visade streck trots ej morgonurin . Samma kväll CB digital veckoindikator plus.
  • Fladdriga svansen

    Nä, vet ni vad. De känns som detta går åt skogen. Har så ont, inte växtvärk utan mer extrem mensvärk. Så blir inte förvånad om damen kommer imorgon eller inom kort.

    Testet var ju ändå CB early så borde vara starkare också tycker jag när de ändå är äl+10.

  • Laloppan
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-10 18:53:11 följande:

    Nä, vet ni vad. De känns som detta går åt skogen. Har så ont, inte växtvärk utan mer extrem mensvärk. Så blir inte förvånad om damen kommer imorgon eller inom kort.

    Testet var ju ändå CB early så borde vara starkare också tycker jag när de ändå är äl+10.


    Ge inte upp hoppet än. Du har ju plussat, och innan bm dessutom! Så att det inte var jättestark är ju inget konstigt. Somliga plussar ju inte ens förens efter bm.
  • Laloppan
    Fladdriga svansen skrev 2019-09-10 18:53:11 följande:

    Nä, vet ni vad. De känns som detta går åt skogen. Har så ont, inte växtvärk utan mer extrem mensvärk. Så blir inte förvånad om damen kommer imorgon eller inom kort.

    Testet var ju ändå CB early så borde vara starkare också tycker jag när de ändå är äl+10.


    Eller förlåt, misstog mig lite. Såg att din bm var idag! Tog bara förgivet att allas lutefaser är 14 dagar.
Svar på tråden BIM september 2019