• Natali­a
    Sat 10 Aug 2019 21:59
    194 visningar
    1 svar
    1
    194

    Dejta ex-kompis bror

    Hej, 

    Jag hade en väldigt nära kompis för nästan ett år sen men sedan blev vi ovänner av olika anledningar. Hennes bror tog kontakt med mig via Facebook för någon månad sen och sen dess har vi prata och intresse har uppstått från bådas håll. Nu vet hans syster om att vi dejtar och kunde inte acceptera det överhuvudtaget. Hon började snacka skit om mig och sa att hon hellre hade önskat att han dejtade en gammal kompis till henne som hon för övrigt snackat väldigt mycket skit om med mig. Hon sa att jag inte är pålitlig, att jag luktar äckligt, att jag varit otrogen. Häromdagen skrev hon till honom att "sorry men detta är inte okej!". Vi tycker det är lite jobbigt då hon kommer göra en stor grej av situationen. Men samtidigt sa vi att vi kan inte låta henne styra oss, hon har ingenting med vår relation att göra. 

    Är det någon annan som varit med om liknande och hur har det gått isåfall?

  • Svar på tråden Dejta ex-kompis bror
  • Anonym (Emma)
    Sat 10 Aug 2019 22:45
    #1

    Min kompis och bror blev tillsammans under tonåren. Min bror va även kompis med hennes bror. Att uppdagades när dem blev påkomna av en gemensam vän till min bror och hennes. Det er som störde mig va att hon gått bakom min rygg, så vi slutade att umgås då jag dessutom inte tyckte att hon va bra för min bror. Jag hade riktiga skäl till varför men sa aldrig något till min bror han fick upptäcka der själv vilket han gjorde.

    Inte vidare lik din situation men det råd jag kan ge dig från ett syster perspektiv är att köra på. Låt henne sura bäst hon vill och när ni träffas så va trevlig och behandla henne lite som när ni va vänner. Antingen kommer hon ändra sig eller inte. Tycker dock det är din killes ansvar att sätta ner foten för allt skit snack.

Svar på tråden Dejta ex-kompis bror