• Sun 11 Aug 2019 14:52
    248 visningar
    5 svar
    5
    248

    Trögt avlopp

    Hej! 

    Jag har jätteproblem med mitt avlopp. Det är totalstopp jag har försökt googla mig fram. Men ingenting har fungerat är det någon som har ett super-tips eller är det spolbilen som gäller? 

    Helst vill jag inte använda några starka kemikalier heller. Eftersom det skadar avloppen. Jag har prövat allt som artikeln här nedan belyser.

    https://www.byggvaror24.se/vara-5-basta-knep-mot-langsamt-avlopp/

    Någon annan som har en bra ide? 

    Med vänliga hälsningar Oskar

  • Svar på tråden Trögt avlopp
  • Sun 11 Aug 2019 15:03
    #1

    Du måste anlita spolbil så du inte får översvämning

  • Wed 14 Aug 2019 13:32
    #2

    Finns bättre metoder än rensband. Ex en klump med vajer som har en korkskruvsliknande sak längst ut. Du vispar rören ren och slår hål på stoppet.

    www.biltema.se/bygg/vvs/avloppsrensare/avloppsrensare-2000034458


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Wed 14 Aug 2019 13:53
    #3

    Den är bra till ledningarna från kök och handfat, är det stora ledningen måste man ha spiralrensmakin som kostar typ 15 000 eller anlita spolbil

  • Wed 14 Aug 2019 17:13
    #4
    Giftskåneman skrev 2019-08-14 13:53:06 följande:
    Den är bra till ledningarna från kök och handfat, är det stora ledningen måste man ha spiralrensmakin som kostar typ 15 000 eller anlita spolbil
    Ja det håller jag med om. Själv hade jag bara problem i ett rör som gick från köksavloppet och då fixade sig alltid med denna grej. Nu gjorde jag dock om avloppet och röret som gick därifrån (gjutjärnsrör) efter det har jag inte haft några problem.
    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Wed 14 Aug 2019 17:20
    #5

    Problemet är ofta i vattenlåset om det är ffpn handfatet.

Svar på tråden Trögt avlopp