• Anonym (Varfö­r?)
    Sun 11 Aug 2019 21:47
    774 visningar
    75 svar
    +1
    75
    774

    Varför vill jag helst slippa sex?

    Ja jag fattar inte varför jag helst slipper sex och ser det som något jobbigt? Jag sover hellre än har sex. När vi har sex på morgonen tänker jag mest på hur gott det vore med en kopp kaffe och vill att han ska bli klar någon gång. Varför vill jag inte ha sex med min kille som jag är så kär i?

  • Svar på tråden Varför vill jag helst slippa sex?
  • Sun 11 Aug 2019 22:20
    #1
    -1

    För att du inte är så kär i honom som du tror. Du tycker om honom som en vän men saknar den fysiska attraktionen.

    Alternativet är att du har naturligt låg sexlust och att du aldrig varit jättesugen på sex med killar. Är det så bör du ta upp det med din kille så han kan välja att avsluta relationen innan ni blir alltför involverade i varandras liv, skaffar barn och så.

  • Anzil
    Sun 11 Aug 2019 22:26
    #2
    Anonym (Varför?) skrev 2019-08-11 21:47:29 följande:

    Ja jag fattar inte varför jag helst slipper sex och ser det som något jobbigt? Jag sover hellre än har sex. När vi har sex på morgonen tänker jag mest på hur gott det vore med en kopp kaffe och vill att han ska bli klar någon gång. Varför vill jag inte ha sex med min kille som jag är så kär i?


    Det låter ju inte riktigt som att du njuter av samlaget. Det låter som om er sexakt är tråkig och därför känns inte sexet spännande. Hur länge har det varit så här? Om det har pågått länge så kanske du har ''glömt'' hur trevligt det kan vara med samlag. Hur gammal är du?

    Har du någonsin haft sexuella fantasier. Har du haft KK som du tyckt att sexet varit hur bra som helst. Har du haft bra sex med en annan som du varit i ett kärleksförhållande med eller har du alltid haft vilja att slippa sexet?
  • Anonym (Varfö­r?) Trådstartaren
    Sun 11 Aug 2019 22:28
    #3
    +1
    Tecum skrev 2019-08-11 22:20:30 följande:

    För att du inte är så kär i honom som du tror. Du tycker om honom som en vän men saknar den fysiska attraktionen.

    Alternativet är att du har naturligt låg sexlust och att du aldrig varit jättesugen på sex med killar. Är det så bör du ta upp det med din kille så han kan välja att avsluta relationen innan ni blir alltför involverade i varandras liv, skaffar barn och så.


    Jodå jag är galet kär men är aldrig sugen på sex.

    Så ja naturligt låg sexlust ät kanske svaret. Varför ska han avsluta relationen? Han har aldrig sagt nåt om det?
  • Anonym (Varfö­r?) Trådstartaren
    Sun 11 Aug 2019 22:33
    #4
    Anzil skrev 2019-08-11 22:26:12 följande:

    Det låter ju inte riktigt som att du njuter av samlaget. Det låter som om er sexakt är tråkig och därför känns inte sexet spännande. Hur länge har det varit så här? Om det har pågått länge så kanske du har ''glömt'' hur trevligt det kan vara med samlag. Hur gammal är du?

    Har du någonsin haft sexuella fantasier. Har du haft KK som du tyckt att sexet varit hur bra som helst. Har du haft bra sex med en annan som du varit i ett kärleksförhållande med eller har du alltid haft vilja att slippa sexet?


    Nej jag njuter inte. Men minns första halvåret vi hade sex, då var jag kåt och tyckte om det. Sen har jag inte varit kåt och haft sex och det har ju varit tråkigt.
  • Sun 11 Aug 2019 22:46
    #5
    -1 +2
    Anonym (Varför?) skrev 2019-08-11 22:28:05 följande:
    Jodå jag är galet kär men är aldrig sugen på sex.
    Så ja naturligt låg sexlust ät kanske svaret. Varför ska han avsluta relationen? Han har aldrig sagt nåt om det?
    Du gillar inte sex men än så länge ställer du upp för hans skull. Det lär du knappast fortsätta med och då blir han utan sex. Därför bör du säga som det är redan nu så får han ta ställning till om han vill leva i en sådan relation eller ej.
  • Mon 12 Aug 2019 02:03
    #6
    +1

    Hur har det varit med andra killar? Bara kåt i början sen inget mer?


    Du ska berätta för din kille hur du känner. Ni kanske kan lösa det tillsammans. Om du redan nu ställer upp hur kommer det då vara om 2-3 år? Om ni får barn och du är trött hela tiden?


    Man kan säkert skådespela sig kåt nåra gånger men under hela livet? Nej, något fel är det då du tydligen var kåt i början.

  • Anzil
    Mon 12 Aug 2019 06:01
    #7
    Anonym (Varför?) skrev 2019-08-11 22:33:16 följande:
    Nej jag njuter inte. Men minns första halvåret vi hade sex, då var jag kåt och tyckte om det. Sen har jag inte varit kåt och haft sex och det har ju varit tråkigt.
    Så du är inte kåt alls längre? Vart det efter att sexet vart tråkigt eller var det före?

    Det kanske är som så att sexet har varit rutinmässigt/samma form hela tiden och därefter har du bara fått i dig att det är en tråkig aktivitet.

    Men då borde kanske inte kåtheten försvinna i för sig? Onanerar du dig för att tillfredsställa dig till fullo?

    Hur gammal är du?

    Hur har du det på vardagen? Mycket stress?
    Hur är det på jobbet? Stress, press och inga kompisar?

    Har du kompisar som du kanske kan hänga med och roa dig?

    Tjejkvällar där ni pratar med varandra om himmel och jord?
    Nära vänner, har du sådant?

    Känner du dig nedstämd av någon anledningen?

    Ta upp det här med din kille och pausa sexet ett tag. Tills du har mått bättre. Det kanske är någonting inom din psykiska hälsa som gör att du inte har någon lust?

    Paus inom det som du inte tycker om är nog viktigt. Framförallt viktigt för dig!!
  • Anonym (Enkel­t)
    Mon 12 Aug 2019 06:39
    #8

    Kan det vara så enkelt att morgonsex inte passar dig?

    Det kan spela stor roll för njutning. På morgonen är min man som kåtast medans jag är ett åskmoln som har ont och är stel och känner mig ofräsch. Jag är ofta kåt på kvällen. Igår fick jag nobben för att han var för trött så han fick nobben imorse. Ser du själv så ond spiralen blir snabbt?

    Känner du samma oavsett tid på dygnet? Blir du aldrig kåt? Alltså inte vid andra tillfälle än vid sex heller? Vilka mediciner tar du?

  • Mon 12 Aug 2019 07:16
    #9

    Varför blandar kvinnor sexuell lust med känslor? Du kan mycket väl vara kär i någon utan att känna någon lust att ha sex. Likväl kan en vilja ha sex utan att för den delen ha känslor.

  • Anonym (Varfö­r?) Trådstartaren
    Mon 12 Aug 2019 08:09
    #10
    Tecum skrev 2019-08-11 22:46:44 följande:

    Du gillar inte sex men än så länge ställer du upp för hans skull. Det lär du knappast fortsätta med och då blir han utan sex. Därför bör du säga som det är redan nu så får han ta ställning till om han vill leva i en sådan relation eller ej.


    Varför ska jag inte fortsätta ha sex med min kille? Även om inte jag har lust så har ju han lust som jag måste tillfredsställa
Svar på tråden Varför vill jag helst slippa sex?