• Anonym (J41)
    Sun 11 Aug 2019 23:51
    299 visningar
    7 svar
    7
    299

    Jag är en magnet för otur

    Varit arbetslös i fem år, gick en utbildning sökte ett jobb helt orelaterat till utbildning gick på 3 intervjuver och en hälsokoll.

    Nu väntar jag på hälsokollspappren och att af skall för andra gången försöka skicka ett papper till företaget.

    Jag fick ett konsultjobb, men av orsaker jag inte kunnat styra har det även det misslyckats att genomföra.

    Jag har fått en tandvärk som går upp i öra och käkben som ligger konstant.

    Csn vill hänga mig pga att jag inte haft ekonomi att betala till dem pga arbetslöshetsersättningen.

    De känns som om en osynlig makt förstör för mig hela tiden.

    Allt jag vill är att jobba tjäna pengar och betala av det förbannade csn lånet och slippa myndigheter allt för att jag blev utbränd och arbetslös.

    Denna otroliga ångest jag har över att inte kunna betala csn håller på att ta död på mig.

    De enda jag kan göra just nu är att fortsätta söka jobb och hoppas att af får loss röven å börjar göra det enkla jobb att posta ett papper till företaget så jag kan börja jobba.

    Allt annat är som svartvatten som jag sakta drunknar i.

  • Svar på tråden Jag är en magnet för otur
  • Anonym (det blir bättre­)
    Mon 12 Aug 2019 00:27
    #1

    Försök att inte drunkna i ångest, lita på att det blir bättre för det kommer det att bli! Var stark i denna svåra perioden för ditt framtida jag, du kommer vara tacksam åt dig själv för att du tog dig igenom det. Jobb kommer du fixa på ett håll eller annat, håller tummarna för dig! 

  • Anonym (det blir bättre­)
    Mon 12 Aug 2019 00:27
    #2

    Försök att inte drunkna i ångest, lita på att det blir bättre för det kommer det att bli! Var stark i denna svåra perioden för ditt framtida jag, du kommer vara tacksam åt dig själv för att du tog dig igenom det. Jobb kommer du fixa på ett håll eller annat, håller tummarna för dig! 

  • Lucife­rIV
    Mon 12 Aug 2019 00:30
    #3

    Om du hela tiden utgår ifrån att dina bekymmer betor på otur och en högre makt som är emot dig, kommer du aldrig att ta dig ur situationen, iom att du tror det beror på andra saker än dig själv.

    Menar inte att anklaga dig eller nått, men det är bara du själv som kan påverka din situation så att den blir bättre.

    Sluta med självömkan, kavla upp armarna och ta tag i situationen!

  • Anonym (J)
    Mon 12 Aug 2019 01:44
    #4

    Håller med ovan. Ta kontrollen över din situation. Sitt inte å vänta på att AF ska skicka in pappret utan va på dem. Va den jobbiga jäveln de vill bli av med.

    Alla ha motgångar i livet men det är hur man bemöter dem som avgör ens framgång. Ta dig en funderare över hur du hade kunnat hantera dessa situationer bättre och lär dig av det.

  • Anonym (J41) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 03:04
    #5

    Alltså, jag har varit stark, och jag är så jävla trött bara. Så sjukt trött.

    Jag vet vad jag skulle gjort när jag blev meddelad om att det där förbannade pappret var borta, åkt ned, fottat handläggar jäveln hållandes i det undertecknade pappret.

    De e så jäkla sjukt att dom får hålla på som dom gör.

    Snånt här har pågått i 5år, en stor anledning till att jag blivit utbränd. Men jag tickar för att jag gör som många av er förslagit. Fortsätt bara. Det är det jag gör, trots smärtor och annan skit som bara kommer och händer titt som tätt.

    Men ni har rätt det finns ingen högre makt eller liknande bara mer skit som rinner ned från toppen över en.

    Hur många gånger skall glaset rinna över egentliga gen. Det känns som hela mitt vuxenliv har gått åt till en massa skit. Jag e less på att min korta tid i liv ska tas av parasiter och idioter. Att sånt jävla skräp tar sån plats i samhället och sabbar för mig och så många andra.

    Dessa människor stenades förr i tiden och borde göra det nu oxå. Japp de blir till att svälja den här bajsmackan i ett svälj och köra på. Men nästa lilla råtta jag stöter på kommer inte undan. Nu får det fan vara nog.

  • Anonym (A)
    Wed 14 Aug 2019 13:02
    #6
    Anonym (J) skrev 2019-08-12 01:44:29 följande:
    Håller med ovan. Ta kontrollen över din situation. Sitt inte å vänta på att AF ska skicka in pappret utan va på dem. Va den jobbiga jäveln de vill bli av med.
    Alla ha motgångar i livet men det är hur man bemöter dem som avgör ens framgång. Ta dig en funderare över hur du hade kunnat hantera dessa situationer bättre och lär dig av det.
    Håller med
  • Anonym (mysel­f)
    Wed 14 Aug 2019 14:29
    #7

    Lyssna/titta på filmen The Secret - kanske hjälper att ändra inställningen i livet.

Svar på tråden Jag är en magnet för otur