• Mon 12 Aug 2019 11:14
    465 visningar
    4 svar
    4
    465

    Kort stulit kronofogden

    Hej i några år sen mitt 2 kredit kort blivit stullit och en person handlade

    På olika företag med mitt 2 kreditkort som stå jag med skulder. Förbannade!

    I den tid Jag har ringt polisen om plus ringade Swedbank Ica kort för att Spärra kort

    Kronofogden ta pengar från mitt konto. Känd jjag orolligt på den

    Besvär situation. Jag gick till kronogogden skrev ett brev att det var inte jag som gjord det

    Det var är fel..dom skickade vidare mitt överklagas till Tingsrätt i Malmö och jag måste

    Överklagas..Kan ni hjäkpa mig med tips på vilken sätt göra det?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Kort stulit kronofogden
  • Mon 12 Aug 2019 11:39
    #1

    Fattar inte riktigt. Blev ditt kort stulet för några år sedan och handlades på? Och du nu överklagar det? Polisanmälde du och spärrade direkt? Då får du ju tillbaka pengarna.

  • Mon 12 Aug 2019 11:39
    #2

    Jag har svårt att förstå din svenska där. Men om dina kort blivit stulna och det hanns handla för dom innan spärr, så är det stor risk att du faktiskt måste betala för detta. Man kommer hävda att du varit slarvig med att skydda dina kort och därmed får du själv se till att betala skulden.

    Vid överklagan: det står i dina papper HUR du skall överklaga. Det är bara att följa de instruktionerna. 

  • Mon 12 Aug 2019 11:57
    #3
    mammatill6 skrev 2019-08-12 11:39:09 följande:
    Fattar inte riktigt. Blev ditt kort stulet för några år sedan och handlades på? Och du nu överklagar det? Polisanmälde du och spärrade direkt? Då får du ju tillbaka pengarna.
    Det är väl det som kan vara problemet. Upptäcker man det väldigt sent - flera dagar senare, så händer det att man får stå med skulden själv. Hon kan inte heller bevisa att det är hon själv som handlat med kortet. Lite handlar också om trovärdighet tyvärr. Och som du säger, NÄR spärrade TS korten?
  • Anonym (lws)
    Mon 12 Aug 2019 12:03
    #4

    Otydlig text men tolkar det som att rätten inte köpte historien om att kortet var stulet och du nu ska överklaga domen?

    Ta hjälp av en advokat iaf.

Svar på tråden Kort stulit kronofogden