• Mon 12 Aug 2019 22:18
    262 visningar
    3 svar
    3
    262

    Unga tjejers sjuka skönhetsideal

    Duckface, silikonbröst, extensions, lösögonfransar .. Sorgligt att se hur utbredd den här white trash-estetiken är bland de unga, Värst är alla läppar som ser ut att vara resultat av en käftsmäll. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Unga tjejers sjuka skönhetsideal
  • Mon 12 Aug 2019 23:47
    #1

    Ser bedrövligt ut.

    Men nåt jag reflekterade över häromdagen var att det idag ändå finns större tolerans för olika kroppar än vad det gjorde när jag växte upp på 80 talet. Då var det enbart pinnsmalt som gällde. Idag är det mer tillåtet och uppskattat med större variation. Kraftiga lår och rumpa etc.

    Kim Kardashian hade enbart betraktats som fet när jag växte upp.

  • Sommma­rsol
    Mon 12 Aug 2019 23:52
    #2

    Jag tycker att det är skitfult.

  • Mon 12 Aug 2019 23:59
    #3
    SylviaPlath skrev 2019-08-12 22:18:57 följande:

    Duckface, silikonbröst, extensions, lösögonfransar .. Sorgligt att se hur utbredd den här white trash-estetiken är bland de unga, Värst är alla läppar som ser ut att vara resultat av en käftsmäll. Vad tycker ni?


    Problemet är väl att det är denna estetik som prånglas ut som attraktiv hos männen. Om du ser ut som en Kardashian så kan du fånga en rik och framgångsrik man.
    Men det är inte hela sanningen. Om vi tittar på trenden med gigantiska tatuerade ögonbryn t. ex. Jag har nog aldrig hört en (straight) man ha minsta lilla åsikt om hur ett ögonbryn ska se ut för att vara snyggt eller vackert eller sexigt. Samma med ducklips eller spray-bränna.
    En stor del av problematiken är sociala medier och hur olika "kändisar" och "gurus" påverkar målgruppen i realtid.
Svar på tråden Unga tjejers sjuka skönhetsideal