• Tue 13 Aug 2019 07:57
    18986 visningar
    944 svar
    944
    18986

    Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?

    Hej

    Tänkte vi kunde ha en tråd för äl-tester.

    Där man kan dela sina test för input eller man vill dela sina stegringar för dem som är nya på Äl-testet.

  • Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?
  • Wed 28 Aug 2019 15:33
    #61
    Närsomhelstnu skrev 2019-08-28 15:09:26 följande:

    På denna bilden tolkar jag det som att jag har positivt äl test på testen näst högst upp (de tre översta är samma dag). Det var i söndags.

    Men, tog igår med vid samma tid som jsg alltid tar (ca 16). Och då såg testet ut såhär. Är det också positivt eller är teststrecket svagare? Igår hade jag massa molvärk, och haft molvärk samt äl flytningar tors(förra veckan) - igår. Idag inga äl flytningar eller symtom på äl.

    Tacksam för lite input :)


    Jag hade tolkat de gröna som positivt. Dock inte de andra rosa som är nästhögst upp. De är för otydlig linje på den.

    Men den gröna är pos för ÄL enligt mina ögon
  • Wed 28 Aug 2019 15:36
    #62
    ensamärstark skrev 2019-08-28 11:19:42 följande:

    Fick veta häromdagen att jag måste operera bort min ena äggstock på grund av en tumör som växer i den.

    Godartad men ändå så himla ledsamt.

    En äggstock kvar och har pco! Läkaren bedömer inte våra chanser som höga att kunna bli gravida.

    Hon såg i måndags att jag ändå hade en äggblåsa på 20mm och att hon tyckte vi skulle försöka ändå, operationen kunde förhoppningsvis vänta pm det är så att det tar sig.

    Idag fick jag detta. Positivt väl? Tror ni på äggsläpp idag eller imorgon?


    Jag har pco och 5 graviditeter (3 kids) så tänk inte så mycket på det utan kolla med äl stickor och ligg när känslan faller på. Ang testet så är de dags att locka in mannen i lakanen (haha)
  • Wed 28 Aug 2019 15:40
    #63
    swallow the big moon skrev 2019-08-28 15:33:44 följande:

    Jag hade tolkat de gröna som positivt. Dock inte de andra rosa som är nästhögst upp. De är för otydlig linje på den.

    Men den gröna är pos för ÄL enligt mina ögon


    Det gröna I den översta bilden? Det tycker nog jag med men tycker det näst översta är starkare än kontrollstrecket, fast det smlanade av lite när det torkade. Men var aldrig fullbrett. Och stämde med mina smärtor hehe
  • Wed 28 Aug 2019 15:41
    #64
    swallow the big moon skrev 2019-08-28 15:33:44 följande:

    Jag hade tolkat de gröna som positivt. Dock inte de andra rosa som är nästhögst upp. De är för otydlig linje på den.

    Men den gröna är pos för ÄL enligt mina ögon


    Det rosa såg ut som det undre gröna innan det torkade, alltså i hur färgen såg ut i strecket. Haha så svårt att förklara, men i bredhet typ.
  • Wed 28 Aug 2019 15:53
    #65
    ensamärstark skrev 2019-08-28 11:19:42 följande:

    Fick veta häromdagen att jag måste operera bort min ena äggstock på grund av en tumör som växer i den.

    Godartad men ändå så himla ledsamt.

    En äggstock kvar och har pco! Läkaren bedömer inte våra chanser som höga att kunna bli gravida.

    Hon såg i måndags att jag ändå hade en äggblåsa på 20mm och att hon tyckte vi skulle försöka ändå, operationen kunde förhoppningsvis vänta pm det är så att det tar sig.

    Idag fick jag detta. Positivt väl? Tror ni på äggsläpp idag eller imorgon?


    Jag har pco och 5 graviditeter (3 kids) så tänk inte så mycket på det utan kolla med äl stickor och ligg när känslan faller på. Ang testet så är de dags att locka in mannen i lakanen (haha)
    Närsomhelstnu skrev 2019-08-28 15:41:14 följande:

    Det rosa såg ut som det undre gröna innan det torkade, alltså i hur färgen såg ut i strecket. Haha så svårt att förklara, men i bredhet typ.


    Ladda hen appen vi pratade om innan. Den räknar ut åt dig. Men jag menade de gröna längst ner. Då hade iallafall jag kört järnet för att inte chansa
  • Wed 28 Aug 2019 15:54
    #66
    swallow the big moon skrev 2019-08-28 15:53:05 följande:

    Jag har pco och 5 graviditeter (3 kids) så tänk inte så mycket på det utan kolla med äl stickor och ligg när känslan faller på. Ang testet så är de dags att locka in mannen i lakanen (haha)Ladda hen appen vi pratade om innan. Den räknar ut åt dig. Men jag menade de gröna längst ner. Då hade iallafall jag kört järnet för att inte chansa


    Jag får göra det, tack :)
  • Wed 28 Aug 2019 16:15
    #67

    Meeen får 0 på alla utan den näst översta *fattar inget*, bara en som fick poäng. Kan man inte radera bilderna man lägger in?

  • Wed 28 Aug 2019 16:32
    #68

    Hittade hur man gör :)

  • Wed 28 Aug 2019 17:09
    #69

    Näh, jag fattar inte, den ger endast high på det näst översta rosa. Resten blir 0. Vad menas med 0? Förlåt för alla frågor hehe

  • Wed 28 Aug 2019 17:54
    #70
    Närsomhelstnu skrev 2019-08-28 17:09:39 följande:

    Näh, jag fattar inte, den ger endast high på det näst översta rosa. Resten blir 0. Vad menas med 0? Förlåt för alla frågor hehe


    Står dr inte o.57 eller 0.44 eller så? De gör mina. Testa ta nya foton annars...

    Är de pos så är det väl 1.0 och står high under.
Svar på tråden Vi som vill snacka ägglossningstester. Svaga/starka ?