• Anonym (...)
    Tue 13 Aug 2019 18:52
    360 visningar
    16 svar
    16
    360

    Han ljuger om att han ska träffa sina barn..

    Vi har bott tillsammans i två år. Jag har aldrig träffat hans vuxna barn. Han träffar dom ibland på födelsedagar osv. Nu råkade jag höra att det är kalas igen hos en av barnen och alla ska dit, alla barn med respektive, hans ex osv. Till mig säger han att han bara ska hjälpa ena barnet med något.. så gör han varje gång. Frågar jag något om det. T ex om han ska dit tidigt blir han misstänksam och irriterad. Varför gör man så?

  • Svar på tråden Han ljuger om att han ska träffa sina barn..
  • Anonym (G)
    Tue 13 Aug 2019 18:57
    #1
    +1

    Han vill uppenbarligen inte blanda in dig i resten av sin familj av någon anledning.

  • Anonym (A)
    Tue 13 Aug 2019 18:59
    #2
    Anonym (G) skrev 2019-08-13 18:57:05 följande:
    Han vill uppenbarligen inte blanda in dig i resten av sin familj av någon anledning.
    Tyvärr så verkar det så.
  • Anonym (m)
    Tue 13 Aug 2019 19:12
    #3

    han vill hålla er separerade från varandra.

  • Tue 13 Aug 2019 19:27
    #4
    -1

    Han kanske skäms över dig, utseende, beteende eller vad som?

    Träffades ni via en otrohet så kanske han vill skydda dig från deras hat mot dig?

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 20:41
    #5
    smulpaj01 skrev 2019-08-13 19:27:29 följande:

    Han kanske skäms över dig, utseende, beteende eller vad som?

    Träffades ni via en otrohet så kanske han vill skydda dig från deras hat mot dig?


    Han snarare skryter om mig för sina vänner osv så det har jag svårt att tro. De var skilda långt innan.
  • Anonym (usch)
    Tue 13 Aug 2019 21:01
    #6
    Anonym (...) skrev 2019-08-13 18:52:56 följande:

    Vi har bott tillsammans i två år. Jag har aldrig träffat hans vuxna barn. Han träffar dom ibland på födelsedagar osv. Nu råkade jag höra att det är kalas igen hos en av barnen och alla ska dit, alla barn med respektive, hans ex osv. Till mig säger han att han bara ska hjälpa ena barnet med något.. så gör han varje gång. Frågar jag något om det. T ex om han ska dit tidigt blir han misstänksam och irriterad. Varför gör man så?


    vad ska du med en sån man till? Problemet är inte att han åker själv utan att han inte är ärlig

    Vi tar det igen, han är inte ärlig
  • Anonym (C)
    Tue 13 Aug 2019 21:05
    #7
    +1

    Vad säger han när ni pratar om saken? För ni har väl pratat om varför du inte fått träffa hans barn?

  • Tue 13 Aug 2019 21:24
    #8

    De har kanske sagt att de inte vill ha med dig att göra och han försöker skona dina känslor.

  • Wed 14 Aug 2019 05:53
    #9

    Verkar ju väldigt konstigt att han efter så lång tid inte vill att du träffa hans barn och ändå konstigare att han ljuger om det. Vad får du för svar när du frågat om orsaken?

  • Anonym (Q 45)
    Wed 14 Aug 2019 10:07
    #10

    Nått knepigt är det! Håller med i tidigare svar. Tror du behöver få till ett samtal om det här. Lugnt och sansat. Du ska berätta hur du känner och vad du snappat upp. Att han inte riktigt är ärlig när han ska träffa barnen. Ok om han vill skydda dig från något men då kan han väl berätta det. Du måste få veta varför det är så här. Det innebär ju att barnen inte kommer hem till er också. Helknasigt. Prata om det här. Viktigt att ni båda lyssnar på varandra. Var även beredd på att det kan sägas mindre trevliga saker också. Lycka till!

  • Anonym (Charl­otte68­)
    Wed 14 Aug 2019 12:13
    #11
    +1
    smulpaj01 skrev 2019-08-13 19:27:29 följande:

    Han kanske skäms över dig, utseende, beteende eller vad som?

    Träffades ni via en otrohet så kanske han vill skydda dig från deras hat mot dig?


    Vilken tråkig utgångspunkt att skriva till TS. Det kan så klart vara så, men det kan ju precis lika gärna vara att han skäms över sin familj? (Lika sorgligt oavsett vilket).

    TS: Har du inte ifrågasatt detta rejält? Och vad svarar han då? Känns ju jättemärkligt att inte ha träffat ens partners familj på TVÅ år!

  • Anonym (Charl­otte68­)
    Wed 14 Aug 2019 12:14
    #12

    Har du träffat hans övriga familj? Förutom barnen? Jag läste kanske in för mycket. Trodde inte du träffat NÅGON.

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 19:19
    #13

    Vet inte hur jag ska ta upp det med honom eftersom han inte vet att jag vet att det är en fest. En sak som jag också tyckte var konstig är att en gång när vi var ute och gick och han höll min hand så slog han plötsligt bort den.

    När jag försökte ta hans ett par gånger slog han bort den igen. Sen morsar han på någon tant som går förbi oss och han var märkbart besvärad. Sen säger han att det var hans fd svärmor..

  • Anonym (...) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 19:20
    #14
    Anonym (Charlotte68) skrev 2019-08-14 12:14:43 följande:

    Har du träffat hans övriga familj? Förutom barnen? Jag läste kanske in för mycket. Trodde inte du träffat NÅGON.


    Har träffat en bror och vänner.
  • Anonym (Q 45)
    Wed 14 Aug 2019 19:59
    #15

    Men stackare! Tror du får ta tjuren vid hornen och faktiskt berätta att du vet. Det här är nog ett bra tillfälle att fronta honom för nu har du något konkret att ta upp. Det som precis ska gå av stapeln. Festen.

    Man kan rycka det är lite fånigt att han ska ta snudd på större hänsyn till fd svärmor än dina känslor.

    Inte för att skrämma upp dig nen det ligger nått lurt här bakom.

  • Anonym (Charl­otte68­)
    Thu 15 Aug 2019 09:48
    #16

    Ja, det är verkligen dags för »the BIG talk!«. Att efter två år inte träffat mer än vänner och en bror (om han nu har en större släkt vill säga) är ju riktigt konstigt.
    Jag fattar inte ens hur man INTE kan diskutera det inom redan första halvåret ...?

Svar på tråden Han ljuger om att han ska träffa sina barn..