• Anonym (Gräsä­nka)
    Tue 13 Aug 2019 19:15
    2217 visningar
    113 svar
    113
    2217

    Hans tonårsbarn hatar mig!!

    Jag bor med en man i hans hus med hans 2 tonårsbarn varannan vecka. Ingen av dem tycker om mig och jag tycker inte heller om dem. Där finns ingen kemi. De är bortskämda och vana att få vad de vill från pappan, så när jag kom in i hans liv så mobbade de ut mig totalt och vägrade tilltala mig. det har gått flera år nu och inget har blivit bättre. Jag försöker prata, men de svarar bara helt kort och går ifrån. De säger att jag är annorlunda och att kemin inte fungerar. Jag håller på att bli galen och vet inte hur jag ska klara av det. Inte nog med att jag har fått anstränga mig varannan vecka. Nu vill det ena barnet även komma på mammans vecka nästan dagligen för att reta upp mig. Hon bara störtar in när jag tror att det är den lediga veckan då vi ska vara barnfria. Jag har sagt till henne att hon måste höra av sig innan och det gör hon nu, men då hör hon av sig nästan dagligen och hittar olika anledningar att komma. Säger jag nej någon gång så gråter hon för pappan och säger att hon inte känner sig välkommen i sitt eget hus.

    Gör  jag fel? Har barn ALLTID rätt att komma o gå hur de vill när föräldern har en annan partner?

  • Svar på tråden Hans tonårsbarn hatar mig!!
  • Tue 13 Aug 2019 19:21
    #1
    +5

    JA de har ALLTID rätt att komma hem! Att du och inte pappan säger nej gör ju att man förstår varför de inte gillar dig, din anledning vet jag ju inte dock. Har ni haft det såhär i flera år så förstår jag inte varför ni inte har separerat?

    Bo som särbos och träffas varannan vecka.

  • Anonym (v)
    Tue 13 Aug 2019 19:24
    #2
    +4

    Det du beskriver kommer inte bli bättre. Det är nämligen bara du som vill ha förändring. Barnen och din sambo vill det inte. Då är det kört.
    Skaffa dig en egen bostad och umgås när din man är barnfri.

  • Anonym (???)
    Tue 13 Aug 2019 19:26
    #3
    +2

    Svar ja. Hon bor där. Hon har rätt att komma hem. Sen att du inte gillar det är en annan sak. Sen undrar jag vad du lever med för mes till man som inte lär sina skitungar hur man beter sig? Det är honom du borde rikta din ilska emot.

  • Anonym (Mia)
    Tue 13 Aug 2019 19:27
    #4
    +1

    Ja barn har alltid rätt att komma hem. Är det tonåringar det gäller så kan det ju tom vara svårt att upprätthålla vv då de ska ha inflytande enligt mognad gällande boendet. Jättetråkigt för dig att det inte funkar men kan du inte släppa maktkampen som tycks ha uppstått så bli särbo. Tonåringar är jobbiga och förmodligen än jobbigare när de inte är ens egna. Men tillbaka till frågan så klart att man alltid har tillgång till sitt hem även som vv barn. Tänk om inte du fick komma hem på vardagar mellan 8-16 för det är ju din arbetstid och då ska du ju inte vara hemma... eller vilka tider du nu jobbar

  • Anonym (Gräsä­nka) Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 19:28
    #5

    Första året var vi ju särbos och träffades mest på den barnfria veckan. Men nu vill inte dottern ge pappan någon barnfri vecka längre, så även om vi är särbos så kommer hon att komma på den sk "mamma-veckan" för hon vill förtydliga att detta är hennes hur och inte mitt!!!

    Menar ni att barnen alltid har rätt att komma när och hur de vill utan anmälan även om pappan har en ny i sitt liv och han har barnen varannan vecka??

  • Anonym (Gräsä­nka) Trådstartaren
    Tue 13 Aug 2019 19:30
    #6

    Deras mamma som har dem varannan vecka är ju singel och där kan de komma som de vill. Det är ju skillnad när den ene har fått en ny partner. då borde där väl ändå finnas lite regler?

    Hon vill knappt vara hos sin mamma trots att hon är 16 år. Plus hon hatar ju mig, så varför vill hon då vara här nästan varje dag??

  • Anonym (pappa­)
    Tue 13 Aug 2019 19:32
    #7
    -1 +3

    Barnen har alltid rätt att komma hem till sitt egna hem. Alltid. Alltid. Alltid. Vare sig det är för att hämta en bortkommen socka eller för att mamma är asjobbig idag eller för att de saknar pappa eller för att markera för den nya att det faktiskt är deras hem. Alltid.

  • Tue 13 Aug 2019 19:33
    #8
    +4
    Anonym (Gräsänka) skrev 2019-08-13 19:28:12 följande:

    Första året var vi ju särbos och träffades mest på den barnfria veckan. Men nu vill inte dottern ge pappan någon barnfri vecka längre, så även om vi är särbos så kommer hon att komma på den sk "mamma-veckan" för hon vill förtydliga att detta är hennes hur och inte mitt!!!

    Menar ni att barnen alltid har rätt att komma när och hur de vill utan anmälan även om pappan har en ny i sitt liv och han har barnen varannan vecka??


    Svarar igen: JA de bor ju där!

    Ni ska självklart träffas hos dig och inte hos honom när ni blivit särbos. I ditt hem är det du som bestämmer.
  • Anonym (Ebba)
    Tue 13 Aug 2019 19:34
    #9

    Vad säger pappan om att barnen inte uppför sig och intrigerar? Säger han någonting eller står du ensam?

  • Anonym (Gucko­sko)
    Tue 13 Aug 2019 19:34
    #10
    Anonym (Gräsänka) skrev 2019-08-13 19:30:16 följande:

    Deras mamma som har dem varannan vecka är ju singel och där kan de komma som de vill. Det är ju skillnad när den ene har fått en ny partner. då borde där väl ändå finnas lite regler?

    Hon vill knappt vara hos sin mamma trots att hon är 16 år. Plus hon hatar ju mig, så varför vill hon då vara här nästan varje dag??


    För att retas med dig.
    Jag känner igen beteendet allt för väl.
Svar på tråden Hans tonårsbarn hatar mig!!