• Anonym (ts)
    Tue 13 Aug 2019 23:46
    89 visningar
    12 svar
    12
    89

    Hur ska jag tänka?

    Träffat en kille till och från flera år. Vi bor typ 50 mil ifrån varandra. Alltid känts som om jag vill mer än honom.

    Nu har vi inte pratat på hela sommaren men hördes av för någon dag sedan. Jag ville ses och han var på kändes det som. Nu får jag ett meddelande med ett förslag på torsdag, om två dar. Annars är kan han inte för att han har andra planer.

    Blir så jävla besviken. Har aldrig träffat nån som prioriterar mig så dåligt som han. De flesta killar vill ju träffas. Men inte han!

  • Svar på tråden Hur ska jag tänka?
  • Anonym (Anna)
    Tue 13 Aug 2019 23:56
    #1

    Hur du ska tänka?

    Att han inte är speciellt intresserad. Vill du ha mer, så sluta träffa honom.

  • Anonym (L)
    Tue 13 Aug 2019 23:57
    #2

    Ni har inte pratat på hela sommaren och ändå förväntar du dig att han ska slänga bort sina planer för dig som inte heller prioriterat han på hela sommaren?

  • Anonym (P)
    Wed 14 Aug 2019 00:04
    #3

    Vart vill du komma med er relation då? Om ni setts från och till i flera år, känns det som att du vill fortsätta ha det så, eller vill du bli seriös? Kan ju vara svårt att bibehålla intresset så för någon som man man bara träffar eller hörs mer sporadiskt med, tänker jag.. Risken att någon hittar någon annan under vägen är också rätt stor. Så om han bara vill ses lite då och då, är du okej med det eller känns det jobbigt? Om inte motparten vill ge något närmare besked/inte prioriterar en som man önskar så får man oftast själv ta något slags beslut, att lämna eller inte. Det är min erfarenhet iaf..

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 01:15
    #4
    Anonym (Anna) skrev 2019-08-13 23:56:45 följande:

    Hur du ska tänka?

    Att han inte är speciellt intresserad. Vill du ha mer, så sluta träffa honom.


    Han säger alltid att han är intresserad men det händer ingenting.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 01:18
    #5
    Anonym (L) skrev 2019-08-13 23:57:30 följande:

    Ni har inte pratat på hela sommaren och ändå förväntar du dig att han ska slänga bort sina planer för dig som inte heller prioriterat han på hela sommaren?


    Precis. Därför jag var tvungen att söka stöd för min känsla. Skulle det bara varit den här gången så fine men det har alltid varit så här. När han vill och kan. Blir extra ledsen för att han sagt att han ska skärpa sig.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 01:22
    #6
    Anonym (P) skrev 2019-08-14 00:04:39 följande:

    Vart vill du komma med er relation då? Om ni setts från och till i flera år, känns det som att du vill fortsätta ha det så, eller vill du bli seriös? Kan ju vara svårt att bibehålla intresset så för någon som man man bara träffar eller hörs mer sporadiskt med, tänker jag.. Risken att någon hittar någon annan under vägen är också rätt stor. Så om han bara vill ses lite då och då, är du okej med det eller känns det jobbigt? Om inte motparten vill ge något närmare besked/inte prioriterar en som man önskar så får man oftast själv ta något slags beslut, att lämna eller inte. Det är min erfarenhet iaf..


    Håller med dig helt. Har gått vidare flera gånger. Haft relationer med andra men som inte varit helt 100 av andra skäl. Men de har alltid velat träffa mig. Antar att det är det normala när man tycker om varandra.. ;/
  • Anonym (P)
    Wed 14 Aug 2019 01:32
    #7

    Ja, det är ju det normala. Så att säga att man är intresserad men i praktiken inte göra något är väl svaret du behöver.. Handling väger mer än ord. Att du upplever att han inte vill träffa dig känns kanske jobbigt för att du inte upplevt det tidigare?


    Anonym (ts) skrev 2019-08-14 01:22:50 följande:
    Håller med dig helt. Har gått vidare flera gånger. Haft relationer med andra men som inte varit helt 100 av andra skäl. Men de har alltid velat träffa mig. Antar att det är det normala när man tycker om varandra.. ;/
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 01:46
    #8
    Anonym (P) skrev 2019-08-14 01:32:58 följande:

    Ja, det är ju det normala. Så att säga att man är intresserad men i praktiken inte göra något är väl svaret du behöver.. Handling väger mer än ord. Att du upplever att han inte vill träffa dig känns kanske jobbigt för att du inte upplevt det tidigare?


    Ja kanske. Vet inte hur jag ska tolka honom i mitt förälskade tillstånd. Aldrig behövt förhålla mig till någon som säger saker men som sedan inte anstränger sig Känns alltid som det går två steg framåt och sen 14 bakåt.

    Ledsen och besviken.
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 01:47
    #9
    Anonym (P) skrev 2019-08-14 01:32:58 följande:

    Ja, det är ju det normala. Så att säga att man är intresserad men i praktiken inte göra något är väl svaret du behöver.. Handling väger mer än ord. Att du upplever att han inte vill träffa dig känns kanske jobbigt för att du inte upplevt det tidigare?


    Att handling väger mer än ord. Ska ta till mig det.
  • Wed 14 Aug 2019 03:05
    #10

    Du ska tänka att han inte är intresserad och gå vidare. Tyvärr... :(

  • Anonym (-)
    Wed 14 Aug 2019 08:38
    #11

    Är man intresserad tar man sig tid.

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 10:47
    #12

    Ni har helt rätt.

Svar på tråden Hur ska jag tänka?