• Anonym (Vgg)
    Wed 14 Aug 2019 04:49
    345 visningar
    8 svar
    8
    345

    Svartsjuka

    Då jag är svartsjuk har jag svårt att veta vart man ska dra en normal gräns på vad man ska tåla att ens partner gör.

    Är det ok om ens partner:

    1. Har sitt ex i varje social media man kan tänka sig, (Instagram, Snapchat, Messenger, What?sApp, Pokémon).

    2. Gillar varenda bild exet lägger upp, inkl bikinibilder.

    3. Söker nya bekantskaper av det motsatta könet genom olika sociala medier.

    4. Har kvar gamla flirtar på sociala medier

    5. Ens partners föräldrar fortsätter vara vänner och gillar allt exet lägger upp. (Relationen höll i ca 8 mån, så inte superlång relation).

    6. Umgås ensam med exet.

    7. Umgås ensam med de nya bekantskaperna av motsatt kön.

    8. Chattar mer med det motsatta könet (tex vänner och nya bekantskaper) än fokuserar på sin relation.

    Dessutom fick min partner könsherpes av sitt ex, troligtvis därför jag hyser extra agg mot hen. Det påverkar ju vår relation.

  • Svar på tråden Svartsjuka
  • Wed 14 Aug 2019 05:18
    #1
    +1

    Du kommer aldrig kunna styra över en annan människa. Det är destruktivt, så passar det inte så är det ditt ansvar att lämna. Inte dra några gränser eller ställa några ultimatum. 

  • Anonym (Katja­)
    Wed 14 Aug 2019 07:58
    #2

    De flesta av dina punkter går inte att svara på generellt.
    Jag var svartsjuk på en tidigare partners relation med sitt ex. då han pratade om henne på ett sätt som gjorde att jag förstod att han inte kommit över henne. Så DÅ sved det ju när han gillade hennes bilder eller om de umgicks.

    Men i andra förhållanden har jag inte brytt mig alls!

  • Anonym (Anna)
    Wed 14 Aug 2019 08:16
    #3

    Jag tycker att måste han gilla varenda bild hon lägger upp och vara så intresserad av att odla nya bekantskaper med det motsatta könet är det som sticker ut.

    Var de alltså ihop 8 månader?

    Annan sak om de varit i en lång relation och kanske hade barn ihop osv, då förstår jag att man har kvar varandra på dessa "sociala" plattformar.

    Är de goda vänner från från början kanske innan de hade en relation?

    Annars låter det hela märkligt, som om han vill ha kvar henne utifall att...

    Men det hela beror ju lite på hur han är...är han helt avslappnad runt detta och även bjuder in dig? Eller är det smusslande?

    Flirtar han och tramsar eller är han bara vanligt trevlig och social person? Där din svartsjuka målar fan på väggen så att säga. Svårt att veta utifrån.

  • Wed 14 Aug 2019 09:15
    #4

    Inget av det du beskriver är okej. Vad hans föräldrar gör kan du inte göra något åt, och är upp till dem. Men resten är inte okej.

  • Anonym (A)
    Wed 14 Aug 2019 12:53
    #5
    TriC skrev 2019-08-14 09:15:06 följande:
    Inget av det du beskriver är okej. Vad hans föräldrar gör kan du inte göra något åt, och är upp till dem. Men resten är inte okej.
    Håller med
  • Anonym (Vgg) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 16:46
    #6

    Yes, bara 8 månader. Inga barn och de kände inte varandra innan. Har aldrig träffat henne.

    Hon har gått vidare och har en ny kille men magkänslan säger ändå att hon inte kan släppa min partner.

    Min partner tog bort henne på Pokémon, hon kontrade med att ta bort honom från Instagram. Det blir lite töntigt tycker jag.

    (Jag frågade varför han hade henne överallt, tom Pokémon, varför de måste ha koll på varandra i varenda kanal, då tog han bort henne därifrån).

  • Anonym (Vgg) Trådstartaren
    Wed 14 Aug 2019 16:47
    #7

    Glömde tillägga,

    Men nu är de vänner på Instagram helt plötsligt igen..

  • Anonym (Tjejk­ompise­n)
    Wed 14 Aug 2019 16:54
    #8

    Inte ok att han fokuserar mer på nya bekantskaper än sin relation.

    Inte ok att han umgås med exet om inte du får hänga med ibland (inte varje gång). Får du det?

Svar på tråden Svartsjuka